Brouzdej.cz


Přečtěte si: všechno | články | krátce





Doporučujeme: vyhrajte reklamní USB flash disky podle vašeho vlastního návrhu.

Pamatujete na staré dobré časy českého internetu?

V jedné diskusi jsem si zavzpomínal na začátky českého internetu. Nepatřím sice mezi úplně první pionýry, ale zažil jsem třeba staré Novinky.cz, které psali lidé z ulice.

13. 11. 2007 18:32 | Radim Hasalík | [Více]

Nová konkurence pro H1 a DobrýWeb?

Dnes jsem se náhodou díval do obchodního rejstříku a zjistil jsem, že moji kamarádi z oboru už mají konečně vlastní obchodní jméno Revista online, s. r. o.. Podle rejstříku zjistíte, že mají ve firmě podíl Petr Hajda, Jakub Skala, Jakub Matějka a Lukáš Úradníček. Firmu přitom jako jednatel zastupuje Jakub Skala. Relativně nová společnost o sobě dala poprvé vědět spuštěním služby SuperKodér.cz. Osobně jsem zvědavý, zda se jim podaří na trhu přežít a jak se budou odlišovat od konkurence. Co si myslíte vy?

17. 10. 2007 20:19 | Radim Hasalík | [Více]

Živnostníkův web krok za krokem - 1. díl

Dnes začínám psát nepravidelný seriál, který je věnovaný webu jednoho malého živnostníka. Cílem těchto článků bude přiblížit čtenáři vhodný postup v případě, kdy podnikatel nebo firma nemá peníze na zaplacení drahých (a jistě kvalitních) konzultantů. Krok za krokem vás provedu tvorbou webu a poradím vám postupy, jak využít možností internetu k podpoře podnikání. Zároveň budu zveřejňovat, co se povedlo nebo naopak nezdařilo.

23. 9. 2007 22:59 | Radim Hasalík | [Více]

Proč odešel ředitel Atlas.cz?

Na začátku srpna proběhla v médiích informace o změně na pozici výkonného ředitele portálu Atlas.cz. V jedné internetové diskusi jsem objevil názory několika zaměstnanců tohoto portálu. Upozorňují v nich na časté střídání vedení, které firmě určitě nijak neprospívá.

30. 8. 2007 8:57 | Radim Hasalík | [Více]

Economia potichu zrušila značku DigiWeb

Nedávno jsem si všimnul, že vydavatelství Economia zatím z neznámých důvodů zrušilo značku DigiWeb. Ze serveru DigiWeb.cz se stala sekce s názvem Počítače, Technika v rámci zpravodajského serveru iHNed. Přitom ještě během tohoto roku se na serveru tato značka běžně používala jako samostatné logo (více prozradí Archive.org). Ostatní značky zůstaly zachovány. Těžko odhadovat, proč k takovému kroku došlo. Důvodem mohla být například nízká návštěvnost ve srovnání se servery podobného typu nebo snaha profilovat se nadále jako čistě ekonomické vydavatelství. Podle měření NetMonitor navštívilo DigiWeb v červnu letošního roku 30 321 unikátních uživatelů.

Od prosince 2006 byl šéfredaktorem serveru DigiWeb známý publicista Daniel Dočekal, který se od března letošního roku stal šéfredaktorem iHNedu.

Mimo téma: docela mne zaujal speciál s názvem Kam kráčí česká média. Teď si to nemám čas přečíst, ale určitě se k tomu ještě vrátím.

5. 8. 2007 21:05 | Radim Hasalík | [Více]

Internetový trh: české blogovací systémy

Pro jeden webový projekt jsem si kdysi vytvořil přehled aktuální situace na trhu s českými blogovacími systémy. Na 4,5 milionu uživatelů českého internetu připadá celkem přibližně 12 služeb, kde si zájemce může založit svůj blog. V přehledu nejsou započítány služby typu eStranky.cz. Pokud by na trh s blogovacími systémy chtěl vstoupit další hráč, musel by se výrazně odlišit od ostatních. V opačném případě nemá podle mého názoru šanci se bez zvýšených nákladů na reklamu prosadit.

30. 7. 2007 23:23 | Radim Hasalík | [Více]

Nedomyšlená internetová kampaň Hospodářských novin

Hospodářské noviny mají internetovou kampaň, ve které propagují seriál s názvem 10 rad k nezaplacení. Reklamní proužek slibuje, že se čtenář dozví desatero rad od úspěšných podnikatelů (obrázek). Tvůrci kampaně ovšem tento dobrý nápad nedotáhli do konce, a tak se po kliknutí dostanete na stránku, kde není o tomto seriálu ani slovo. Cílová webová stránka obsahuje pouze informace o předplatném a formulář. Přitom by stačilo na stránku s nabídkou přidat výraznou upoutávku v tomto stylu: "Chcete si přečíst rady úspěšných podnikatelů z pohodlí kanceláře? Neztrácejte ráno čas u stánku a získejte ještě dnes předplatné".

Vzpomínám si, že mi v jednom článku šéfredaktor iHNed.cz Daniel Dočekal doporučoval, abych se "chytil za nos" a trochu popohnal naše VIP bloggery. Teď by pro změnu mohl udělat něco podobného člověk, který odpovídá za internetovou kampaň Hospodářských novin. Takto se podle mého názoru úspěšnost kampaně výrazně snižuje. Základní pravidlo úspěšných reklamních kampaní totiž říká, že by měla cílová stránka obsahovat další vysvětlení a navazovat na bannery kampaně. Jestliže návštěvník z jiného webu přijde na základě slibu z banneru a na cílové stránce nenajde žádnou související informaci, může webovou stránku opustit a reklama nesplnila svůj účel.

PS: komposťáci perlí a vtipně komentují můj spot: "Chtel se stat uspesnym podnikatelem, ale predplatne mu jeho plany zhatilo. Pravem se rozciluje." :-)

27. 7. 2007 20:29 | Radim Hasalík | [Více]

Amatéři z Peprnet.cz vydávají e-mailový zpravodaj

Ráno mi dorazil do e-mailové schránky Peprnetový zpravodaj lifestylového serveru s nádechem bulváru Peprnet.cz. Jeho odesílatelé zapomenuli skrýt e-maily všech příjemců, a tak jsem mohl vidět svoji adresu v seznamu dalších 497 adresátů. Odpoledne se tvůrci za svoji chybu omluvili.

16. 7. 2007 7:37 | Radim Hasalík | [Více]

Klik.cz měl výpadek a provozovatel na mobil moc nekoukal

Ráno jsem na serveru PressPortal.cz narazil na velmi neformální tiskovou zprávu o výpadku reklamního systému Klik.cz.

Autor tiskové zprávy v ní mimo jiné uvádí důvody: "Já jsem, ale boužel v té době byl v Chorvatsku a na mobil moc nekoukal. Okamžitě, jak jsem to zjistil, psal jsem druhému kolegovi, který je prozměnu na Maltě, jaký jsou hesla k FTP klik, že nejde DTB.".

Všem ostříleným PR profesionálům je jasné, že by měla mít tisková zpráva nějakou štábní kulturu. Takto bohužel vypadá "tisková zpráva" Kliku jako neformální zápis do blogu. Je hezké, že PressPortal může pro zveřejnění tiskových zpráv využívat každý. Možná by nebylo od věci si o psaní tiskových zpráv alespoň přečíst nějakou knížku než vydávat podobné perly. Z tiskové zprávy se ještě dozvíme, že druhý z tvůrců byl na Maltě a celý Klik.cz pomohl spravit neznámý Vojtěch Splichal. Z tiskové zprávy jsem nepochopil, zda jde o administrátora nebo jen člověka, který šel v serverovně náhodou kolem.

Sám jsem PressPortal používal pro své osobní projekty. Protože služba je určena především firmám, zobrazovalo se pod mými tiskovými zprávami O společnosti Radim Hasalík, což působilo také docela vesele.

11. 7. 2007 9:04 | Radim Hasalík | [Více]

SuperKodér.cz nabízí rychlý webdesign

Na internetu se objevila nová služba s názvem SuperKoder.cz. Pokud budete potřebovat vytvořit vzhled svého webu v XHTML a CSS, stačí vyplnit objednávku a zaslat grafický soubor PSD (Adobe Photoshop), PNG nebo EPS.

10. 7. 2007 12:50 | Radim Hasalík | [Více]

Můj milý blogísku

Několik malých úvah o tom, jak to vidím jako provozovatel jednoho českého blogovacího systému. Jak se bude rozvíjet Brouzdej.cz? Chystám nějaké novinky?

27. 5. 2007 1:47 | Radim Hasalík | [Více]

Zpravodajský server iDNES.cz štěká

Internetovou reklamu mám rád, protože je zdrojem příjmů pro provozovatele webů. V loňském roce dosáhly příjmy z internetové reklamy rekordní částky 16,8 miliardy dolarů. Bez reklamy by veškerý obsah mohl být placený a zadarmo bychom mohli číst jen méně kvalitní články. Server iDNES ovšem používá reklamu, která uživatele obtěžuje. Ve čtverci zobrazuje reklamní kampaň operátora Vodafone. Tento banner tvoří flashové video s animací dvou psů a výrazným nápisem "Žádná bouda, kamaráde". Animace začíná štěkáním jednoho ze psů. Přestože banner obsahuje také funkci pro vypnutí zvuku, štěkání a hudba vás provází při čtení dalších zpráv. Reklamní systém iDNESu si totiž vaší předchozí volbu nepamatuje.

V zahraničí je obvyklé, že se videoreklamy přehrávají pouze na vyžádání uživatele. Potvrzuje to například názor Ivo Lukačoviče, který v rozhovoru pro Lupa.cz prohlásil: "Očekávám a myslím si, že bude běžné, že klasická bannerová reklama v sobě bude obsahovat nějaký televizní klip. Doufám, že se stane standardem, že jej bude muset pustit samotný uživatel, jinak se výrazně zhorší použitelnost takových stránek."

Podobně přistupuje k videoreklamě také společnost Google. Podle informací z blogu agentury Actum se uživateli nejprve zobrazí statický obrázek a samotné video běží až na vyžádání.

PS: šílená reklama se objevuje na dalších serverech. Před několika minutami mi do příjemné hudby na pozadí opět zaštěkal otravný banner Vodafone na webu Lidových novin.

12. 3. 2007 19:13 | Radim Hasalík | [Více]

Virální marketing Nokie využívá YouTube

Jan Šromek zveřejnil článek s názvem Virální marketing není věda, který obsahuje několik jednoduchých tipů, jak budovat povědomí o značce pomocí virálního marketingu. Je to zajímavé čtení zejména pro firmy nebo jejich zaměstnance, kteří se s pojmem virální marketing setkávají poprvé.

Finský výrobce mobilních telefonů Nokia využívá pro propagaci mobilního telefonu Nokia 5300 XpressMusic komunitní server YouTube. Videa ovšem tvoří tři studenti střední školy zadarmo. Od reklamní agentury, která firmu Nokia zastupuje, dostali pouze jeden mobilní telefon a možnost proplacení přímých nákladů na výrobu spotu (materiál, kazety a předměty pro natočení videa). Cílové skupině teenagerů by se videa líbit mohla. Otázkou zůstává, zda je vhodné pro šíření virálních spotů využívat YouTube, když je možné české teenagery oslovit na Stream.cz. Já osobně bych videa nahrával na oba dva servery.

7. 3. 2007 21:47 | Radim Hasalík | [Více]

ProGamers údajně končí se správou GameZone.cz

Firma ProGamers podle informací z důvěryhodného zdroje údajně vypověděla smlouvu o technické správě herního serveru GameZone.cz, který patří společnosti Telefónica O2 Czech Republic. Firmy zatím výpověď smlouvy nijak nekomentovaly.

"Dotazy můžete vznášet na ICQ, nicméně na otázky, co bude s GZ jako takovou v budoucnu neodpovím, to je plně v moci O2 a ani já, ani nikdo z vedení PG netuší, jakou cestu O2 zvolí," napsal ve svém vyjádření redaktorům dosavadní šéfredaktor herního serveru GameZone.cz.

Zdroj:
ProGamers údajně končí na GameZone.cz.

1. 3. 2007 10:05 | Radim Hasalík | [Více]

Stane se Lide.cz českým MySpace?

Komunitní server Lide.cz poskytuje od 27.02. novou funkci. Uživatelé si mohou nastavit vlastní design pro svůj profil. Zatím je možné vybírat pouze z devíti vzhledů, uživatel si však může nahrát další vlastní CSS.

Podle prvních ohlasů mohou mít s novými uživatelskými profily problémy lidé, kteří si prohlíží nebo hodnotí fotografie ostatních uživatelů. "Moc mi to nevyhovuje, už si nemůžu prohlížet profily tak rychle jako předtím. Na každém je odkaz přejít na další jinak vysoko a člověk musí pořád hýbat myší," píše například jedna z uživatelek služeb.

Pokud by Lide.cz jako první spustili možnost dalších úprav uživatelské stránky, mohla by to být zajímavá konkurenční výhoda. Úspěch služby MySpace.com jasně ukazuje, že se uživatelé rádi odliší od ostatních.

Ostatní komunitní servery (Libimseti.cz, xChat.cz) zatím podobnou funkci nemají v nabídce. Profily uživatelů se proto zobrazují v klasickém vzhledu těchto komunitních serverů.

28. 2. 2007 10:23 | Radim Hasalík | [Více]


<<< Novějąí články  (stránka 4 z 44)  Starší články >>>  (celkem článků: 658)







ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Web neměří žádnou návštěvnost, ani nesbírá osobní údaje. Proto tady není cookie lišta.