Brouzdej.cz


Přečtěte si: všechno | články | krátce





Doporučujeme: vyhrajte reklamní USB flash disky podle vašeho vlastního návrhu.

Proč odešel ředitel Atlas.cz?

Na začátku srpna proběhla v médiích informace o změně na pozici výkonného ředitele portálu Atlas.cz. V jedné internetové diskusi jsem objevil názory několika zaměstnanců tohoto portálu. Upozorňují v nich na časté střídání vedení, které firmě určitě nijak neprospívá.

Současný výkonný ředitel David Duroň opouští Atlas.cz a odchází od září pracovat na pozici marketingového ředitele telekomunikačního operátora Vodafone.

"David Duroň toho moc nepředvedl a hlavní cíl, tedy předhonit ve finančních ukazatelích Centrum.cz, se nepodařil vůbec," tvrdí v komentářích člověk s přezdívkou Insider. Podle něj byl restart naplánován na dva roky (do roku 2008). Údajně to je hlavní důvod odchodu současného ředitele české portálové trojky.

Dosavadní výkonný ředitel Atlas.cz hodnotí jako svůj největší úspěch vybudování manažerského týmu a změny myšlení u stávajících zaměstnanců, kteří zřejmě ztratili energii. Některá rozhodnutí by naopak udělal dříve.

"Má opatrnost zpočátku byla ale dána pro mne zcela novým odvětvím. Dnes jsem si už jistější," vysvětlil David Duroň důvody svého váhání. Pozitivně také hodnotí projekt Restart, který vyhlásil v roce 2006 s cílem dostat portál na druhé místo na trhu.

"V době Atlas restart měla jen samotná hlavní stránka Atlasu 7,4% podíl na trhu. Dnes je to 8,9%," uvádí Duroň. Atlas se snažil uživatele přilákat například změnou homepage, zahájením spolupráce s ICQ nebo reklamní kampaní s herci Petrem Čtvrtníčkem a Josefem Poláškem v hlavní roli.

Kampaň sice portálu pomohla celkovou návštěvnost zvýšit, ale je otázkou, zda byla ve skutečnosti úspěšná.

V září se současná trojka na trhu chystá spouštět nové zpravodajství a další obsahové weby. Jenže od září už bude současný šéf Atlasu v marketingu operátora Vodafone.

Duroň odchází z firmy, jejíž provozní zisk před zdaněním dosáhl v minulém roce hodnoty 17,5 milionu korun. Společnost měla celkové výnosy ve výši 204 milionů korun. Podle poskytnutých informací došlo v roce 2006 k nárůstu výnosů o 68 % ve srovnání s rokem 2005, kdy se firmě podařilo získat 120 milionů korun.

Konkurenční portál Seznam.cz za stejné období uvádí obrat kolem jedné miliardy korun a zisk 480 milionů. Centrum.cz oznámilo výnosy ve výši 367,589 milionu korun. Provozní zisk byl v hodnotě 33,042 milionů Kč.

Související
David Duroň: muž, který restartoval Atlas.cz

| Radim Hasalík







ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Hostováno u FORPSI | Doporučujeme: webmaster tools