Brouzdej.cz


Přečtěte si: všechno | články | krátce





Doporučujeme: vyhrajte reklamní USB flash disky podle vašeho vlastního návrhu.

Zpravodajský server iDNES.cz štěká

Internetovou reklamu mám rád, protože je zdrojem příjmů pro provozovatele webů. V loňském roce dosáhly příjmy z internetové reklamy rekordní částky 16,8 miliardy dolarů. Bez reklamy by veškerý obsah mohl být placený a zadarmo bychom mohli číst jen méně kvalitní články. Server iDNES ovšem používá reklamu, která uživatele obtěžuje. Ve čtverci zobrazuje reklamní kampaň operátora Vodafone. Tento banner tvoří flashové video s animací dvou psů a výrazným nápisem "Žádná bouda, kamaráde". Animace začíná štěkáním jednoho ze psů. Přestože banner obsahuje také funkci pro vypnutí zvuku, štěkání a hudba vás provází při čtení dalších zpráv. Reklamní systém iDNESu si totiž vaší předchozí volbu nepamatuje.

V zahraničí je obvyklé, že se videoreklamy přehrávají pouze na vyžádání uživatele. Potvrzuje to například názor Ivo Lukačoviče, který v rozhovoru pro Lupa.cz prohlásil: "Očekávám a myslím si, že bude běžné, že klasická bannerová reklama v sobě bude obsahovat nějaký televizní klip. Doufám, že se stane standardem, že jej bude muset pustit samotný uživatel, jinak se výrazně zhorší použitelnost takových stránek."

Podobně přistupuje k videoreklamě také společnost Google. Podle informací z blogu agentury Actum se uživateli nejprve zobrazí statický obrázek a samotné video běží až na vyžádání.

PS: šílená reklama se objevuje na dalších serverech. Před několika minutami mi do příjemné hudby na pozadí opět zaštěkal otravný banner Vodafone na webu Lidových novin.

| Radim Hasalík







ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Hostováno u FORPSI | Doporučujeme: webmaster tools