Brouzdej.cz


Přečtěte si: všechno | články | krátce





Doporučujeme: vyhrajte reklamní USB flash disky podle vašeho vlastního návrhu.

Wikipedia: SEO a PR? Táhněte k čertu!

Populární encyklopedii Wikipedia navštívilo v lednu 42,9 milionů návštěvníků, takže se ocitla v top desítce nejnavštěvovanějších amerických webů.

Wikipedia je mezi lidmi oblíbeným zdrojem informací a čas od času se objeví firmy nebo lidé, kteří si založí heslo o vlastní osobě nebo společnosti. Když jsem se pro účely jednoho článku ptal samotných Wikipedistů, napsal mi jeden z nich: "Kdo přichází editovat Wikipedii s myšlenkou využití Wikipedie k SEO nebo PR, budiž proklet a ať táhne raději k čertu."

Jan Vzorek ve svém blogpostu s názvem Parchanti na Wikipedii? vyjmenovává důvody, proč odpovědný zástupce firmy mohl napsat své vlastní heslo. Myslím si, že zástupce firmy může do Wikipedie zkusit napsat heslo o vlastní společnosti. Musí se ovšem jednat o významnou firmu v oboru a samotné heslo by mělo být co nejvíce objektivní. Velkou roli totiž hraje samotná komunita uživatelů, kteří již sami posoudí, zda heslo splňuje podmínky pro zařazení do otevřené encyklopedie.

21. 2. 2007 16:59 | Radim Hasalík | [Více]

Zaměstnanci Google o clickfraudu neradi mluví

Dnes jsem byl na setkání českých zaměstnanců Google s novináři. Připravená prezentace se týkala hlavně Google AdWords a reklamního systému AdSense. Dozvěděli jsme se několik zajímavých novinek, které mohou čeští inzerenti využívat v AdWords. První z nich je cílení na zcela konkrétní webovou stránku nebo téma (platí se minimální cena 6 Kč za 1 000 zobrazení), druhou novinkou jsou reklamy cílené na mobilní telefony.

Tato služba bohužel funguje pouze ve vybraných zemích. Cílení jde ovšem tak daleko, že je možné dokonce vybrat síť telekomunikačního operátora.

Chtěl jsem také zjistit, jak se čeští zaměstnanci Google staví k problému podvodných kliknutí (clickfraud). Pro Google je to velmi citlivé téma. Češi z Dublinu proto pouze vyjádřili svoji hrdost nad tím, jak je jejich bezpečnostní řešení opravdu dokonalé. Údajně na něm pracují špičkoví vědci a autoři umělé inteligence. Další podrobnosti si můžete přečíst ve článku Čeští zaměstnanci Google: Odhalíme 99 % podvodných kliknutí.

16. 2. 2007 17:18 | Radim Hasalík | [Více]

Google nabízí ještě více personalizované hledání

Známý vyhledávač Google oznámil další novinku. Pokud jste přihlášeni do svého osobního účtu, zobrazují se vám více relevantní výsledky hledání a ostatní personalizované funkce.

Google také zveřejnil finanční výsledky za čtvrtý kvartál roku 2006. Tržby dosáhly 3,21 miliardy amerických dolarů. Nejvíce příjmů pochází z reklamního systému Google AdWords. Následuje Google AdSense se 1,20 miliardou dolarů. Majitelům webových stránek Google vyplatil odměny ve výši 916 milionů dolarů. To jsou hodně slušné peníze na to, že zakladatelé firmy začínali v obyčejné pronajaté garáži.

2. 2. 2007 9:35 | Radim Hasalík | [Více]

Jak blogy ovlivňují nákupní chování zákazníků

Průzkum agentury Hotwire a marketingového institutu Ipos zjišťoval, jak osobní deníčky (blogy) ovlivňují nákupní chování zákazníků. Americká výzkumná agentura Pew ve výsledcích svého průzkumu uvedla, že pouze 7 % bloggerů jako hlavní motivaci pro psaní deníčku uvádí vydělávání peněz. Podle českého výzkumu BlogCenzus 2003 si na svoji stránku vložilo reklamu jen 2,6 % bloggerů.

14. 12. 2006 11:34 | Radim Hasalík | [Více]

Uživatelské zkušenosti s portálem Peprnet.cz

Návštěvník se zřejmě jako první setká s velmi neobvyklým řešením hlavní stránky, která obsahuje tři neustále jezdící pruhy s grafickými upoutávkami jednotlivých článků. V době psaní článku se mi na portálu Peprnet.cz podařilo ke článku připojit samospustitelný EXE soubor. Portál tedy v tuto chvíli může sloužit také k šíření škodlivého kódu nebo počítačových virů.

8. 12. 2006 7:00 | Radim Hasalík | [Více]

Google AdSense pro obsah v češtině

Google dnes spustil dlouho očekávanou podporu Google AdSense pro obsah v českém jazyce. Dosud jste mohli využívat reklamní program Google AdSense pouze na stránkách s vyhledáváním. Nově již můžete vkládat reklamní kód také do obsahových stránek. Dušan Janovský na svém weblogu tvrdí, že budou kvůli AdSense vznikat čistě reklamní weby bez hodnoty pro uživatele. Nicméně k podobné situaci dochází již nyní například v souvislosti s eTargetem.

7. 12. 2006 17:06 | Radim Hasalík | [Více]

Skype si z Centrum.cz stáhlo 200 000 uživatelů

Šest týdnů po oznámení spolupráce se společností Skype si ze speciální stránky stáhlo program pro volání nebo chatování zdarma 200 tisíc uživatelů. Celosvětově Skype používá více než 136 milionů uživatelů. Kromě bezplatného telefonování rovněž nabízí také placené kredity pro volání mimo internet. Skype také plánuje v ČR na začátku roku otevřít vývojové centrum. V Praze by mohlo pracovat zhruba třicet vývojářů. Tato nová pracovní místa budou tvořit přibližně 20 % výdajů společnosti Skype.

6. 12. 2006 10:23 | Radim Hasalík | [Více]

Textbanner.cz od banánů a s novým designem

Textbanner.cz je systém pro výměnu textové reklamy s poměrně pohnutou historií. Po svém spuštění totiž původně nezvládl zájem uživatelů a provozovateli chyběly peníze na spuštění dalšího serveru. Proto systém letos v srpnu ukončil.

2. 12. 2006 17:13 | Radim Hasalík | [Více]

Jak propojit Google AdWords s Analytics

Reklamní systém Google AdWords je možné propojit se systémem Google Analytics. Bohužel k tomu potřebujete změnit jazyk z češtiny na angličtinu (záložka Můj účet, sekce Možnosti účtu a zde v sekci "Předvolby jazyka a oznamování" klikněte na odkaz Upravit). Nastavte si jako jazyk English (US). Potom se vám v nastavení objeví nová položka Tracking a volba Auto-tagging. Je nutné Auto-tagging povolit. Co se stane? Jednoduše se k vaší URL přidá nový parametr gclid, který se zobrazí v adresním řádku návštěvníka v případě, že klikne na vaší reklamu ve vyhledávači Google. Provozovatel však v nápovědě upozorňuje, že Auto-tagging nemusí na všech webech fungovat bez problémů.

Jakmile se nasbírají první data z vaší kampaně, uvidíte v Google Analytics další velmi zajímavé statistiky, které se týkají kampaní v AdWords. Navíc pokud si ponecháte angličtinu zapnutou, bude se vám zobrazovat v Google AdWords záložka Analytics a odpadne nutnost se znovu přihlašovat do zvláštního rozhraní Google Analytics. Jednoduše se přihlásíte jen do jednoho účtu a kromě výsledků kampaně můžete sledovat také aktuální statistiky svého webu.

27. 11. 2006 11:47 | Radim Hasalík | [Více]

Háčky a čárky v internetových doménách nebudou

Na Lupa.cz dnes vyšla velmi příznivá informace pro všechny majitele internetových domén. Letošní průzkum potvrdil, že o háčky a čárky v doménách není zájem (80 procent bylo proti). Navíc se zkoumaly i názory veřejnosti. Domény s diakritikou odmítlo 50 % uživatelů. Pro provozovatele webů by tzv. IDN představovaly další náklady. Například já bych si musel registrovat také doménu Začínej.cz, což teoreticky mohu i dnes, protože například prohlížeč Firefox dokáže převádět domény s háčky a čárky na zvláštní zástupný řetězec znaků (v tomto případě se zadávaný název automaticky změní na na xn--zanej-0sa7t.cz). Další nebezpečí hrozí samotným uživatelům v případě, že si nějaký podvodník s nepoctivým úmyslem zaregistruje doménu s háčky a čárky. Příkladem by mohl být třeba falešný server Lidé.cz, který bude vypadat stejně jako Lide.cz. Hesla se přitom budou ukládat do databáze. IDN rovněž nahraje doménovým spekulantům, kteří si mohou registrovat domény jako Gůgle nebo Gůgl (výslovnost Google), případně parazitovat na úspěšných projektech typu JakPsátWeb.cz. Adresy se také lidem budou více plést, protože dnes snad každý ví, že musí napsat URL bez háčků a čárek. Začátečníci dokonce píší URL do vyhledávacího políčka ve vyhledávačích, což jsem několikrát viděl na vlastní oči.

Myslím si, že s IDN je spojeno více rizik a nevýhod. Jsem proto rád, že zatím nebylo zavedeno, byť se o tom vážně uvažuje.

23. 11. 2006 13:26 | Radim Hasalík | [Více]

Peprnet.cz spuštěn za 5,2 milionů korun od státu

"V tuto chvíli v podstatě z konkurence nikdo neví, co tady vyvíjíme. Takže se to konkurenci lehce kritizuje. Náš tým bude rád prezentovat Peprnet ve chvíli startu," vzkazoval kritkům lifestylového portálu za státní peníze Václav "Slávek" Boura. Lifestylový server Peprnet.cz byl nedávno spuštěn, uživatelé se mohou těšit na legrační hlavní stránku a další hodně netradiční řešení, které navíc nefunguje v prohlížeči Opera.

21. 11. 2006 20:03 | Radim Hasalík | [Více]

Vydělávejte peníze psaním blogu

Profesionální bloggeři. Takto by se mohli označovat lidé, kteří začali psát svůj blog, nasadili na něj některý z reklamních systémů a vydělávají peníze blogováním. Příklady úspěšných zahraničních bloggerů přinesl časopis The Economist. Mohou čeští bloggeři vydělávat pomocí svých weblogů? Americká výzkumná organizace Pew uvádí, že pouze 7 % bloggerů jako hlavní motivaci pro psaní uvádí vydělávání peněz. Podle výsledků ankety BlogCenzus 2003 má na svém blogu reklamu jen 2,6 % bloggerů. Výsledky zahraničního Blog Survey přitom uvádí 13,4 % blogů s placenou reklamou.

18. 11. 2006 8:50 | Radim Hasalík | [Více]

Amazon.com: Hlasujte pro zboží se slevou

Internetový obchod Amazon.com spustil zajímavou novinku. Vybral čtyři různé výrobky, navrhnul výraznou slevu a nechává registrované uživatele obchodu týden hlasovat. Vybrané zboží s nejvíce hlasy poté nabídne za uvedenou nižší cenu. V tuto chvíli jasně vede Xbox 360 Core System, jehož cenu Amazon snížil z 299.99 dolarů na 100 dolarů. Celkem pro něj hlasovalo 86.5% zákazníků. Na druhém místě je služba Amazon Prime pro níž hlasovalo 8.2%, kolo si přálo 4.2% zákazníků a Barbie získala 1.1% hlasů. Provozovatelé obchodu Amazon.com logicky očekávají, že si zákazníci na Den díkůvzdání (23. listopadu) přijdou koupit vybrané zboží. Předpokládám rovněž, že všichni hlasující dostanou od Amazonu e-mail, který jim připomene "výhru" jejich favorita. Podle oficiálních stránek Microsoftu se cena Xbox 360 Core System pohybuje kolem 299.99 dolarů.

Docela zajímavý nápad. Aby byl úspěšný například na českém e-shopu, vyžaduje velký počet aktivních a registrovaných uživatelů. Protože také dojde k náporu zákazníků, musí být na to připraveny servery. Příkladem mohl být eShop i-legalne.cz, který podle ohlasů některých čtenářů neustál prvotní nápor zvědavých zákazníků.

18. 11. 2006 1:24 | Radim Hasalík | [Více]

Top 10 českých weblogů v říjnu

iAudit a Toplist pravidelně sleduje návštěvnost českých weblogů. Pojďme se společně podívat, jakým weblogům se dařilo v říjnu a jakou mají návštěvnost. Nejprve se podíváme na weblogy bez ohledu na to, zda jde o blogovací systém či deníček jednotlivce. Potom porovnáme blogy jednotlivých autorů. Jednou měsíčně vyhlásím weblog, který mne něčím zaujal. Chci tím upozornit na zajímavé blogy, které se nedostanou do Top 10.

17. 11. 2006 23:11 | Radim Hasalík | [Více]

Vydavatelé časopisů využívají MySpace

MySpace je komunitní server, který registruje odhadem 110 milionů uživatelů. Každý den přibývá zhruba 170 000 nových uživatelských účtů. Asociace vydavatelů časopisů Magazine Publishers of America (MPA) zveřejnila na svém webu seznam 36 titulů, které mají na MySpace svůj "profil". Kolem těchto magazínů se na MySpace vytváří poměrně velké komunity. Například stránky časopisů Cosmopolitan a Maxim mají 20 000 a 46 000 příznivců, kteří si tyto magazíny zařadili mezi své oblíbené v profilu MySpace.

Čeští vydavatelé tištěných časopisů zatím podle mého názoru zcela nevyužívají všech možností, které jim internet nabízí. Za jisté průkopníky bych považoval vydavatelství MAFRA (iDNES), Computer Press (Zive.cz), Ringier (Blesk.cz), Economia (placený obsah na webech odborných časopisů), Vogel Burda Publishing (Hrej.cz) a Borgis (Novinky.cz). Hodně je poslední dobou slyšet o R-PRESSE, který vydává časopis Respekt a zkouší různé online komunitní projekty jako jsou blogy nebo wikikomentáře. Váhavě vstupuje do světa online také vydavatelství počítačových časopisů IDG.

17. 11. 2006 22:04 | Radim Hasalík | [Více]


<<< Novějąí články  (stránka 5 z 44)  Starší články >>>  (celkem článků: 658)







ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Web neměří žádnou návštěvnost, ani nesbírá osobní údaje. Proto tady není cookie lišta.