Reklamní systém Google AdWords je možné propojit se systémem Google Analytics. Bohužel k tomu potřebujete změnit jazyk z češtiny na angličtinu (záložka Můj účet, sekce Možnosti účtu a zde v sekci "Předvolby jazyka a oznamování" klikněte na odkaz Upravit). Nastavte si jako jazyk English (US). Potom se vám v nastavení objeví nová položka Tracking a volba Auto-tagging. Je nutné Auto-tagging povolit. Co se stane? Jednoduše se k vaší URL přidá nový parametr gclid, který se zobrazí v adresním řádku návštěvníka v případě, že klikne na vaší reklamu ve vyhledávači Google. Provozovatel však v nápovědě upozorňuje, že Auto-tagging nemusí na všech webech fungovat bez problémů.
Jakmile se nasbírají první data z vaší kampaně, uvidíte v Google Analytics další velmi zajímavé statistiky, které se týkají kampaní v AdWords. Navíc pokud si ponecháte angličtinu zapnutou, bude se vám zobrazovat v Google AdWords záložka Analytics a odpadne nutnost se znovu přihlašovat do zvláštního rozhraní Google Analytics. Jednoduše se přihlásíte jen do jednoho účtu a kromě výsledků kampaně můžete sledovat také aktuální statistiky svého webu.
| Radim Hasalík
ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Hostováno u FORPSI | Doporučujeme: webmaster tools