Brouzdej.cz


Přečtěte si: všechno | články | krátce





Doporučujeme: vyhrajte reklamní USB flash disky podle vašeho vlastního návrhu.

Google AdSense pro obsah v češtině

Google dnes spustil dlouho očekávanou podporu Google AdSense pro obsah v českém jazyce. Dosud jste mohli využívat reklamní program Google AdSense pouze na stránkách s vyhledáváním. Nově již můžete vkládat reklamní kód také do obsahových stránek. Dušan Janovský na svém weblogu tvrdí, že budou kvůli AdSense vznikat čistě reklamní weby bez hodnoty pro uživatele. Nicméně k podobné situaci dochází již nyní například v souvislosti s eTargetem.

Google dnes oznámil spuštění Google AdSense v tiskové zprávě. Bohužel na hlavní stránce tohoto reklamního systému se zřejmě stále zobrazuje stará informace. Nicméně podle ohlasů uživatelů je při registraci v českém nebo slovenském jazyce volba "AdSense pro obsah" dostupná. Nicméně setkal jsem se také s informací, že Google AdSense podle zákaznické podpory Google pro slovenský jazyk stále dostupné není.

Po přijetí registrace a vložení kódu se podle údajů provozovatele na webu do 72 hodin začnou na stránce objevovat inzeráty s přesným zacílením vzhledem k obsahu stránek. Nově vložený kód tedy nezobrazuje reklamu okamžitě. Musíte počkat na návštěvu zvláštního robota AdSense. Provozovatelé českých systémů kontextové reklamy - AdFox, bbKontext, AdContext a eTarget tak získávají poměrně silného konkurenta. Inzerentům se zároveň otevírá možnost zobrazovat PPC reklamu na dalších česky psaných webových stránkách. Jen je potřeba rozlišit, že konverze (počet získaných zákazníků) z kontextové reklamy nejsou stejné jako v případě vyhledávání. Když zákazník hledá ve vyhledávači, je v podstatě více naladěn ke koupi nějakého produktu než když brouzdá webovými stránkami.

Inzerenti si mohou vybrat cílení na obsahové weby přímo v rozhraní Google AdWords. V některých případech je však lepší reklamu na obsahových webech vypnout. Podrobněji se tomu věnuji v článku Úskalí a problémy v Google AdWords

Spamování s AdSense
Dušan Janovský na svém blogu říká, že dojde k vytváření webových stránek, které budou sloužit výhradně k zobrazování AdSense. Něco takového je na českém internetu již nyní a to v souvislosti například s eTargetem. Pokud si například otevřete webovou adresu Wifi.cz, zobrazí se čistě reklamní stránka a odkazy eTarget. Provozovatel těchto stránek jednoduše očekává, že budou lidé jako první zkoušet napsat názvy domén.

Tyto stránky lze naštěstí ohlásit a podle Dušana Janovského podobné reporty zřejmě i někdo v Google čte.

Osobně se domnívám, že bude daleko lepší konverze ze skutečně hodnotných obsahových stránek než z webu, který slouží výhradně pro zobrazování AdSense. Nevzpomínám si, zda je možné v Google AdWords nechat zobrazovat reklamu pouze na některých obsahových stránkách. Bylo by samozřejmě ideální, kdyby zrno od plev oddělovali již v Google.

Jsem také zvědav, zda u nás přestanou někteří bloggeři chodit do práce, protože jim AdSense bude vydělávat více peněz a jim se vyplatí zůstat doma. Psal jsem o tom v článku Vydělávejte peníze psaním blogu. Myslím, že se to bude týkat jen desítky lidí. Český internet je přeci jenom příliš malý trh.

V neposlední řadě bude mít AdSense vliv na celkovém povědomí inzerentů o existenci PPC a kontextové reklamy. Očkávám, že by Google mohl oslovit největší hráče na trhu a představit jim svůj reklamní program, respektive možnost inzerce na obsahových stránkách českého internetu. S AdSense také souvisí optimalizace pro vyhledávače. Už bohužel nemohu najít konkrétní odkaz, ale setkal jsem se s testem, který prokázal vliv na pozici na Google. Vyhledávač si totiž může měřit návštěvnost a oblíbenost webové stránky. Google nicméně v nápovědě tvrdí, že k tomu nedochází.

Souvislosti:
Google AdSense pro češtinu
Google spustil AdSense pro Česko
Co přinese české AdSense

| Radim Hasalík







ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Hostováno u FORPSI | Doporučujeme: webmaster tools