Brouzdej.cz


Přečtěte si: všechno | články | krátce





Doporučujeme: vyhrajte reklamní USB flash disky podle vašeho vlastního návrhu.

Jak blogy ovlivňují nákupní chování zákazníků

Průzkum agentury Hotwire a marketingového institutu Ipos zjišťoval, jak osobní deníčky (blogy) ovlivňují nákupní chování zákazníků. Americká výzkumná agentura Pew ve výsledcích svého průzkumu uvedla, že pouze 7 % bloggerů jako hlavní motivaci pro psaní deníčku uvádí vydělávání peněz. Podle českého výzkumu BlogCenzus 2003 si na svoji stránku vložilo reklamu jen 2,6 % bloggerů.

Pozitivní komentář na internetovém blogu povzbudí k nákupnímu rozhodnutí 56 % online uživatelů. Negativní hodnocení od nákupu odradí 30 % lidí. Celkem 23 procent respondentů považuje blogy za důvěryhodný zdroj informací. Televizi stejným způsobem hodnotí jen 15 % dotázaných a e-mail marketing 14 procent respondentů. Nejvíce znají blogy ve Francii (90 %) respondentů, Itálii (58 procent dotázaných), Německu (55 %), Španělsku (51 %) a Británii (50 %).

Americká výzkumná agentura Pew ve výsledcích svého průzkumu uvedla, že pouze 7 % bloggerů jako hlavní motivaci pro psaní deníčku uvádí vydělávání peněz. Podle českého výzkumu BlogCenzus 2003 si na svoji stránku vložilo reklamu jen 2,6 % bloggerů. Nicméně čísla z průzkumu jsou starší a z doby, kdy ještě nebyl spuštěn Google AdSense pro obsah.

Možná vás jako první napadne, že si vyčleníte ve svém rozpočtu peníze, vyberete české bloggery a zaplatíte jim, aby napsali o vašem výrobku nebo službě. Podle mých zkušeností to není dobrý nápad. Daleko lepší je poskytovat bloggerům kvalitní informační servis, podporovat jejich blogy (například věnovat ceny do soutěží, pokud je blogger pořádá), půjčovat výrobky k recenzi a předávat exkluzivní zprávy nebo pozvánky na vaše akce. Veškerá komunikace samozřejmě musí být vyžádaná, protože čeští bloggeři nemají rádi spam. Nejlepší je samozřejmě přirozený zájem autorů webových deníčků o vaší nabídku. Týká se to například online služby MilyJezisku.cz, na kterou odkazují nejen internetové eShopy, ale také například některé osobní weblogy. Větší šanci však mají služby zaměřené na širokou veřejnost a mladé uživatele.

Pozor na falešné blogy
Sony nebo třeba společnost Wal-Mart mají smůlu. Jejich agentury jim vytvořily blogy, které skrytě propagovaly právě tyto dvě společnosti. PR agentura Edelman byla za falešné blogy Wal-Martu vyloučena z Word of Mouth Marketing (WOMMA). Jedna z kritizovaných webových stránek v současné době obsahuje rozloučení webmastera.

Viral-marketingová agentura Zipatoni pro změnu vytvořila pro Sony skrytou stránku s názvem All I Want For X-Mas Is A PSP. Jejím autorem měl být původně hip-hopový příznivec počítačových her. Stránka dnes obsahuje pouze omluvu Sony:

Busted. Nailed. Snagged. As many of you have figured out (maybe our speech was a little too funky fresh???), Peter isn´t a real hip-hop maven and this site was actually developed by Sony. Guess we were trying to be just a little too clever. From this point forward, we will just stick to making cool products, and use this site to give you nothing but the facts on the PSP.

Pokud už chcete vytvářet podobný weblog, raději si zaplaťte nezávislého redaktora, jehož cílem bude psát neutrální články.

Souvislosti
Blogy sílí a jsou stále důvěryhodnější

| Radim Hasalík







ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Hostováno u FORPSI | Doporučujeme: webmaster tools