Brouzdej.cz


Přečtěte si: všechno | články | krátce





Doporučujeme: vyhrajte reklamní USB flash disky podle vašeho vlastního návrhu.

Textbanner.cz od banánů a s novým designem

Textbanner.cz je systém pro výměnu textové reklamy s poměrně pohnutou historií. Po svém spuštění totiž původně nezvládl zájem uživatelů a provozovateli chyběly peníze na spuštění dalšího serveru. Proto systém letos v srpnu ukončil.

Textbanner.cz je výměnný systém textové reklamy. Aby tvůrci webů nevkládali reklamu na spodní pozice, je výměnný poměr stanoven na základě kliknutí. Znamená to, že se reklama zobrazuje v poměru 10:9. Když někdo na vašich stránkách klikne na cizí reklamu, získáte 0,9 kreditu. Jestliže někdo klikne na vaší reklamu, která se zobrazila na cizích stránkách, získáte jako odměnu jeden kredit. Za získané kredity můžete posléze zobrazovat reklamu na cizích stránkách anebo je prodat provozovatelům reklamního systému.

Reklamní systém od původního majitele převzala (nebo koupila, přesnou cenu jsem se nedozvěděl) firma Banan, s. r. o., kterou spoluvlastní podnikatel Radovan Kaluža. Tato společnost provozuje mimo jiné webhosting pod značkou Banan.cz a podle ohlasů některých uživatelů provozovatelé tohoto hostingu údajně tapetují různá diskusní fóra reklamou na své služby.

Uživatelé Textbanner.cz rovněž musí počítat s tím, že se na jejich webu bude zobrazovat také reklama na již zmíněný webhosting. Podařilo se mi na stránce s URL http://engine.textbanner.cz/ad.php objevit skript, který se zřejmě stará o zobrazování textové reklamy a zatím stále zobrazuje reklamu na banánový hosting. Nicméně chápu provozovatele, že si nějak na provoz a chleba vydělávat musí.

Služba má nový design, který se mi ovšem příliš nelíbí. Fotografie vyhublého chlapce podle mého názoru nevyjadřuje zaměření serveru. Spíše bych podobný obrázek očekával na webových stránkách charity, která vybírá peníze pro děti ze sociálně slabých rodin.

V tuto chvíli běží podle vyjádření provozovatele Textbanner.cz na samostatném serveru a celkem služby webu využívá 1 000 registrovaných členů. Původní Textbanner.cz měl clickrate kolem 0,7 %. Reklamy ve staronovém systému budou mít zřejmě podobnou klikatelnost.

Pro srovnání uvádím, že průměrné CTR u všech druhů internetové reklamy (včetně té ve vyhledávačích, která je vysoko nad průměr a tento průměr vychyluje) je podle agentury DoubleClick 0,62 %. Systém bbText dosahuje clickrate 1,15 % a bbKontext 0,25 %. Na tomto webu používám bbText. Celkem bylo zaznamenáno 16 016 kliknutí, což představuje CTR 2,01 %.

Kromě zmíněného reklamního systému Textbanner.cz existuje ještě například systém Textem.cz nebo Textlink.cz.

Souvislostij:
Textbanner.cz odstaven až na dva měsíce

| Radim Hasalík







ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Hostováno u FORPSI | Doporučujeme: webmaster tools