Greg Williams, návrhář a ilustrátor z novin The Tampa Tribune, vzal několik článků z otevřené encyklopedie Wikipedia a jejich obsah převedl do kresleného komiksu s názvem WikiWorld. Zatím takto ztvárnil hesla Dr. Seuss (známý americký ilustrátor), Hammerspace (druh komiksu), Pet Skunk (domácí mazlíček) a Tony Clifton (fiktivní postava vytvořená hercem Andy Kaufmanem).
17. 11. 2006 13:00 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Podle Nikeshe Arory, šéfa společnosti Google pro Evropu, budou většina obsahu na internetu tvořit díla amatérských tvůrců. Domácího videa, písní, internetových deníků a dalšího amatérského materiálu bude podle Alory více než obsahu, který vytváří firmy a profesionálové. "Dopadne to tak, že tyto materiály budou živnou půdou pro profesionálněji vytvářené stránky," předpokládá víceprezident Google pro Evropu. Jako příklad takového obsahu uvádí YouTube, který před 18 měsíci neexistoval a dnes tuto službu navštíví miliony lidí. Zdroj: Finanční noviny
Nikesh Arora dříve působil jako ředitel marketingu a člen představenstva ve společnosti T-Mobile, kde odpovídal za veškerý vývoj produktů, značky a marketingové aktivity telekomunikačního operátora v Evropě. V Google Arora pracuje od prosince 2004. Zdroj: Google Press Center.
17. 11. 2006 12:30 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Telefónica O2 Czech Republic v tiskové zprávě oznámila, že ADSL již využívá 450 000 uživatelů. Na konci roku 2004 společnost registrovala prvních 100 tisíc uživatelů a o rok později se jejich číslo vyšplhalo již na 275 tisíc. V srpnu tohoto roku byla pokořena hranice 400 tisíc zákazníků. Za poslední 3 měsíce se tak počet zákazníků připojených pomocí ADSL zvýšil o celých 50 000. Technologie CDMA a HSDPA využívá podle informací firmy celkem 90 000 zákazníků.
Firma Telefónica se dnes chlubí počtem zákazníků, kteří logicky přešli z pomalého internetu na ADSL. Nicméně sluší se připomenout, že stejná firma (tehdy jako SPT Telecom a později Český Telecom) velmi dlouho blokovala zavedení paušálního připojení k internetu. Jedinou rychlejší variantou připojení k internetu byla ISDN linka, přičemž zákazník platil nemalé poplatky za dobu připojení.
Podle údajů výzkumu NetMonitor se v září k internetu připojovalo celkem 49 % uživatelů pomocí vysokorychlostního internetu. Vytáčené připojení používá 17 % reálných uživatelů a přes mobil se připojuje jen 4 % lidí.
15. 11. 2006 14:18 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Společnost Nielsen//NetRatings zveřejnila statistiku návštěvnosti amerických webů. První místo obsadil portál Yahoo (105 684 000 unikátních návštěvníků; UV), druhé místo Google (99 235 000 UV), třetí obsadil MSN Live.com s 97,336 000 UV a na čtvrtém místě je Microsoft (92 334 000 UV). Nákupní dům Amazon.com poctilo svojí návštěvou celkem 41 915 000 UV. Komunitní server MySpace zase využilo 47 189 000 UV.
Nielsen//NetRatings se také zabýval oblíbeností webů mladých lidí ve věku 12-17 let. Není žádným překvapením, že si američtí teenageři oblíbili komunitní služby jako MySpace a YouTube. Podle zjištění Nielsen//NetRatings také děti tráví více času online. V roce 2003 strávily děti ve věku 2 - 11 let na internetu šest hodin a 39 minut. Letos v září tento čas narostl o 41 % na 9 hodin a 24 minut. Také dospívající tráví před blikajícím monitorem více času (celkem o 27 % více než v roce 2003) a to 26 hodin a 48 minut. Nejoblíbenějším serverem je PLyrics.com, následován službou Snapvine a na třetím místě skončil web WhateverLife.com. Statistika je za září 2006.
Zdroj: Nielsen//NetRatings
14. 11. 2006 1:37 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Odborný server o internetu Lupa.cz zaznamenala v září rekord v návštěvnosti. Podle statistik NetMonitoru tento web navštívilo 209 071 reálných uživatelů. Provozovatelé uvádí, že došlo k nárůstu o 87 % ve srovnání se stejným měsícem v roce 2005. Letos v prosinci Lupa představila nový vzhled a čtenářské blogy, které poskytuje Jyxo. Magazín založil v roce 1998 mladý podnikatel Marek Antoš, který byl také až do začátku minulého roku současně šéfredaktorem. A když už je tento spot o Lupě, doporučím vám svůj poslední článek Pomůže Centru zabíjení Bobíka? a zejména skvělé diskusní vlákno o serveru pejsek cé zet.
Ještě dodatek: možná vám přijde divné, proč během listopadu píšu o návštěvnosti v září. Je to tím, že statistika NetMonitoru je k dispozici až 25. dalšího měsíce. Výsledná čísla v NetMonitoru tedy nejsou prostým součtem, ale určitou statistickou hodnotou, která udává počet skutečných návštěvníků (reálných uživatelů).
14. 11. 2006 0:53 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Wikikomentáře nebo-li wikitorialy umožňují čtenářům upravovat klasické komentáře redaktorů nějakého konkrétního média. Čtenáři mohou do původního komentáře doplnit nové argumenty nebo napsat své vlastní poznatky. Využívá se přitom principů, které zavedla otevřená encyklopedie Wikipedia. Jeden z prvních wikitorialů vyzkoušel americký deník Los Angeles Times u komentáře k válce v Iráku. Experiment skončil neslavně, protože původní komentáře řady autorů nahradila pornografie. Nyní zkouší wikitorialy týdeník Respekt. Obsáhleji o tom informuje ve svém blogu Miloš Čermák.
12. 11. 2006 22:21 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Internetovému deníku Aktuálně.cz se za rok podařilo splnit očekávání, se kterými vstupoval na trh. V průběhu prvních dvanácti měsíců fungování se významně zvyšovala jak návštěvnost, tak počet zaměstnanců deníku. Aktuálně.cz se podle vyjádření portálu Centrum.cz dařilo také ekonomicky.
1. 11. 2006 11:39 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Někteří uživatelé reklamního systému Google AdSense dostali e-mail o veřejném beta testu reklam, které jsou cíleny zřejmě na české obsahové weby. Po nasazení zvláštního kódu se nejprve objevují nekomerční reklamy. Za kliknutí na tyto reklamy nedostáváte žádné peníze. Cílené reklamy se začnou na webu objevovat ve chvíli, kdy je web indexovaný vyhledávačem Google.
Reklamní program Google AdSense umožňuje provozovatelům webových stránek vydělávat peníze za kontextovou reklamu (reklamu zobrazovanou podle obsahu stránky) a reklamu ve výsledcích hledání. Google AdSense dlouho umožňoval vkládat reklamy pouze do výsledků hledání. Někteří čeští majitelé stránek to vyřešili tím způsobem, že reklamy pro obsah vložili do anglických a zároveň česky psaných. Tím ovšem porušili podmínky služby. Google AdSense pro obsah používám například na Marknet.eu. Systém mi vypočítal, že za každých 1 000 zobrazení vydělám jeden dolar. Celkem jsem zatím vydělal 9,88 dolarů. Jsem zvědavý, jakých výsledků dosáhne Google AdSense na více navštěvovaném webu.
Pokud jste nedostali pozvánku k beta testu češtiny pro obsah, raději Google AdSense na česky psaný obsahový web nevkládejte. Mohlo by se jednat o porušení podmínek služby.
31. 10. 2006 21:06 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Známý vyhledávač Google pozval české bloggery na neformální setkání s historicky prvním českým zaměstnancem společnosti Google, Lukášem Morávkem. Lukáš má na starost podporu programu AdWords a koordinaci dalších aktivit Google v České republice. Je to jeden z mála Čechů, kteří v
irské centrále Google pracují. Pozvánku na toto setkání jsem také dostal.
Podle mého názoru jsou podobná neformální setkání a spolupráce s bloggery dobrou možností, jak zajistit publicitu na weblozích. Vyzkoušel si to například Ivo Lukačovič, když pozval vybrané bloggery do Seznamu.
Když jsme v agentuře spolupracovali s firmou Internet Billboard, nabídli jsme vybraným bloggerům zdarma pět "kuponů" pro vyzkoušení systému bbKontext. Tyto slevové kupony mohli bloggeři rozdat svým čtenářům. Zároveň jsme nevyžadovali, aby bloggeři napsali o bbKontextu kladně. Mohli napsat svůj osobní názor na to, jak se jim pracovalo s rozhraním anebo zda kampaň fungovala. Pokud blogger nějaký produkt od plic zkritizuje nebo pochválí, má takové vyjádření vyšší hodnotu než kladný článek, který někdo napsal za peníze.
Myslím si, že firmy mohou celkem dobře spolupracovat s weblogy. Důležité je ovšem, aby zůstal blogger nezávislý a nebyl za své články ve prospěch firmy odměňován. Firma by také neměla podle mého názoru uvádět v tiskových zprávách, že s bloggery spolupracuje nebo dokonce pořádá kampaně blogerů. Naopak by měla vyzdvihnout nezávislost a objektivitu zúčastněných autorů webových deníčků.
Ve svém blogu jsem kdysi recenzoval službu od Eurotelu a T-mobile. Pod článek jsem poté jednoduše napsal, že vybrané zařízení mi zapůčily tyto dvě společnosti. Moji objektivitu to nijak nezkreslilo. Souvislosti: Rozezlení blogeři a Úplně klidný, racionální blogger.
31. 10. 2006 17:03 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Nezávislý deník Aktuálně.cz u některých čtenářů ztratil pár kladných bodů, když zveřejnil článek s názvem Přes Centrum.cz můžete volat zdarma. Čtenáři v následné diskusi vyčítají autorovi článku, že příliš propaguje propojení Centrum.cz a Skype. Vadí jim zamlčení nevýhod Skype a tendenční zaměření článku. Samotné volání zdarma totiž již nemá s Centrem nic společného a bonus bezplatných třiceti minut zřejmě není pro čtenáře Aktuálně.cz natolik zásadní, aby tolerovali "volání přes Centrum.cz zdarma.".
Opačně k tomuto typu článků přistupuje portál Seznam.cz, který diskusi jednoduše nepovoluje. Díky tomu se například pod článkem Seznam.cz žádný hacker nenapadl neobjevily žádné negativní ohlasy na jejich e-mail.
Čtenáři klasické PR články nemají rádi. Zvykli si na nezávislost svých oblíbených médií a pokud se toto pravidlo poruší, ostře proti tomu vystupují. Možná by diskuse pod článkem na Aktuálně.cz vypadala úplně jinak, kdyby redaktor představil Skype a jen tak mimochodem upozornil na bonus třiceti minut zdarma.
27. 10. 2006 9:32 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Objevil jsem zajímavou funkci v diskusích na Novinky.cz. Pokud chcete přidat diskusní příspěvek, musíte používat registrovaný e-mail @seznam.cz. To jsem věděl. Nově je navíc nutné autorizovat účet odesláním SMS v hodnotě tří korun na zvláštní číslo. Po autorizaci může uživatel psát své příspěvky do diskusí. Ze všech odeslaných SMS dostane Seznam.cz provizi v řádu haléřů. Podle mého názoru z příchozích SMS nezíská Seznam příliš peněz. Jde spíše o opatření, aby si uživatelé nevytvářeli více různých diskusních účtů. O podobném řešení vážně přemýšlím pro své další projekty.
26. 10. 2006 23:41 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Telefónica O2 Czech Republic se pochlubila v tiskové zprávě, že službu televize po pevné lince s názvem O2 TV používá již 5 000 aktivních uživatelů. Kolega z oboru Volney odhadoval náklady na současnou reklamní kampaň kolem deseti milionů korun. Za další reklamní předměty vydala TOCR odhadem 12 milionů. Celkem tedy kampaň mohla stát 30 milionů korun. Náklady na získání jednoho zákazníka jsou podle Volneyho celkem 3 000 Kč. Celá rebrandingová kampaň přitom stála podle Marketing & Media více 200 milionů korun. "Poskytovatelé domácích přípojek mi hlásí vzrůst dotazů na to, zda budou poskytovat IPTV. Lidi tu službu chtějí, ale ne za podmínek Telecomu," tvrdí uznávaný odborník na oblast telekomunikací Patrick Zandl ve svém blogu. Je proto otázkou, zda můžeme hovořit o úspěchu kampaně, když si samotnou službu objednalo jen 5 000 uživatelů. Možná by byl jejich počet vyšší, kdyby O2 TV nabízeli bez nutnosti platit poplatky za pronájem telefonní linky.
Volney ve svém spotu také ukazuje rozdíly mezi kampaní O2 TV a propagací podobných služeb v zahraničí. Český zájemce se v reklamě dozví: "Sami si vyberte a sledujte tu nejlepší zábavu. Stovky filmů a spousty televizních kanálů. To vše přes vaši telefonní linku. Zrodila se ou tů tý vý. ou tů.". Zahraniční operátoři se naopak soustředí na předvedení konkrétních výhod, což se třeba v reklamě O2 TV nedozvíte.
26. 10. 2006 20:41 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Ze všeho nejvíce mi to připomíná flash mob, což označení pro akci, která se pořádá s cílem narušit všední realitu. Mladý muž s přezdívkou Ervín stojí u silnice na Letné v Praze a hraje si na trempa, kuchaře, cvičí a tak podobně. Podle ohlasů přichází Ervín na místo asi v 8:30 a jeho "vystoupení" trvá přibližně dvě hodiny. Mladík ovšem své počínání nijak nevysvětluje. V jeho blogu naleznete fotografie a popis povolání nebo činností, které si vybral. Důležitou roli hraje i cedule s webovou adresou a telefonním číslem pro SMS, kterou Ervín vystavuje poblíž svého místa. Osobně jsem velmi zvědav, jestli to celé je nějaký zvláštní průzkum nebo jenom studentská recese. V každém případě mladíkovi držím palce. Mám rád lidi, kteří se pro něco rozhodnou a s nadšením se tomu věnují.
Aktualizace: "Ervín byl vedlejším produktem vývoje společnosti, která sídlí na Letné naproti místu, kde Ervín každý den vykonával své činnosti. Proč to Ervín dělal?
Aby našel sám sebe." Ervín tedy údajně dělal reklamu pro jednu firmu.
24. 10. 2006 1:25 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Počet zákazníků společnosti Telefonica O2 Czech Republic, kteří využívají vysokorychlostní mobilní přístup k internetu prostřednictvím technologie CDMA2000 1xEV-DO, překročil minulý týden hranici 90 tisíc. Podle údajů firmy roste každý měsíc v průměru o další dva tisíce. V tuto chvíli může tento způsob připojení využívat přibližně 85 % obyvatel České republiky. Od 2. října 2006 dokonce nabídl operátor propojení jak pevného, tak i mobilního vysokorychlostního připojení v nové službě Internet Komplet. Ve všech případech bohužel operátor omezuje uživatele počtem stažených dat (0,4 GB pro CDMA) a časovým limitem (20 hodin).
23. 10. 2006 11:52 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Pokud si na svůj počítač nainstalujete samostatnou verzi Internet Explorer 7, mohou se v některých případech objevit problémy s předchozí verzí, kdy Internet Explorer 6 otevírá všechny weby v prohlížeči Opera nebo Firefox. Problém je naštěstí možné vyřešit. Nová verze IE 7 v každém případě obsahuje řadu chyb. Rozhodně bych se bál instalovat takto nový a neprověřený prohlížeč do systému.
22. 10. 2006 14:06 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
<<< Novějąí články (stránka 6 z 44) Starší články >>> (celkem článků: 658)
ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Web neměří žádnou návštěvnost, ani nesbírá osobní údaje. Proto tady není cookie lišta.