Brouzdej.cz


Přečtěte si: všechno | články | krátce





Doporučujeme: vyhrajte reklamní USB flash disky podle vašeho vlastního návrhu.

Google pozval české bloggery na pivo

Známý vyhledávač Google pozval české bloggery na neformální setkání s historicky prvním českým zaměstnancem společnosti Google, Lukášem Morávkem. Lukáš má na starost podporu programu AdWords a koordinaci dalších aktivit Google v České republice. Je to jeden z mála Čechů, kteří v irské centrále Google pracují. Pozvánku na toto setkání jsem také dostal.

Podle mého názoru jsou podobná neformální setkání a spolupráce s bloggery dobrou možností, jak zajistit publicitu na weblozích. Vyzkoušel si to například Ivo Lukačovič, když pozval vybrané bloggery do Seznamu.

Když jsme v agentuře spolupracovali s firmou Internet Billboard, nabídli jsme vybraným bloggerům zdarma pět "kuponů" pro vyzkoušení systému bbKontext. Tyto slevové kupony mohli bloggeři rozdat svým čtenářům. Zároveň jsme nevyžadovali, aby bloggeři napsali o bbKontextu kladně. Mohli napsat svůj osobní názor na to, jak se jim pracovalo s rozhraním anebo zda kampaň fungovala. Pokud blogger nějaký produkt od plic zkritizuje nebo pochválí, má takové vyjádření vyšší hodnotu než kladný článek, který někdo napsal za peníze.

Myslím si, že firmy mohou celkem dobře spolupracovat s weblogy. Důležité je ovšem, aby zůstal blogger nezávislý a nebyl za své články ve prospěch firmy odměňován. Firma by také neměla podle mého názoru uvádět v tiskových zprávách, že s bloggery spolupracuje nebo dokonce pořádá kampaně blogerů. Naopak by měla vyzdvihnout nezávislost a objektivitu zúčastněných autorů webových deníčků.

Ve svém blogu jsem kdysi recenzoval službu od Eurotelu a T-mobile. Pod článek jsem poté jednoduše napsal, že vybrané zařízení mi zapůčily tyto dvě společnosti. Moji objektivitu to nijak nezkreslilo. Souvislosti: Rozezlení blogeři a Úplně klidný, racionální blogger.

| Radim Hasalík







ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Hostováno u FORPSI | Doporučujeme: webmaster tools