Brouzdej.cz


Přečtěte si: všechno | články | krátce





Doporučujeme: vyhrajte reklamní USB flash disky podle vašeho vlastního návrhu.

Nový sexy vyhledávač

Omrzelo vás hravé logo Google a stále stejný formulář? Chcete změnu? Potom můžete zkusit navštívit nový sexy vyhledávač MsDewey.com. Když si chvilku počkáte, objeví se vám "živá" slečna. Občas prohodí nějaký komentář nebo se snaží nějak upoutat pozornost (screenshot). Například předstírá, že loví ryby. Na českém internetu můžete čas od času podobné video také vidět. Například na titulní straně webu České pojišťovny je v roli průvodce ředitel firmy, který si odskočil zahrát tenis. Příjemnou, názornou a přitom zábavnou formou vám ukáže, jak je objednání pojištění online rychlé a jednoduché. Na webu SAP SME prezentaci ovládat nemůžete. Krátký videoprůvodce vás ovšem ujistí, že systém SAP můžete mít i za cenu menšího auta. Na konci animace si možná všimnete, že slečna otáčí hlavu za vaší myší.

Pokud chcete ještě něco více interaktivního, mohl by vás potěšit počítačový program Virtually Jenna. Jedná se o 3D kopii pornoherečky Jenna Jameson.

20. 10. 2006 21:46 | Radim Hasalík | [Více]

Computerworld.cz spustil nový vzhled

Webové stránky odborného IT týdeníku ComputerWorld mají nový vzhled. Na první pohled vypadají zajímavě. Tvůrce webových stránek ovšem překvapí exkurze do zdrojového kódu HTML. Už dlouho jsem na českém internetu nepotkal tag marquee (běžící text). Například Dušan Janovský na JakPsátWeb říká poměrně jasně: "Doporučuji marquee nepoužívat, protože to působí rušivě." Skoro na všech důležitých českých webech vidím beztabulkový CSS layout. Moderní IT týdeník ComputerWorld, který by měl udávat trendy, se ovšem stále drží tabulkového designu. Nepřátelské a dlouhé URL adresy také zůstávají. Možná tvůrci webu považují SEO za magii pro africké šamany. Na titulní straně by také mohli používat H2 pro nadpisy jednotlivých článků. Nikde také nevidím odkaz na RSS zdroj. Sečteno a podtrženo: stránky se mi líbí více než předchozí verze. Některé vyjmenované nedostatky si ovšem mohli tvůrci webu odpustit...

Zajímavá je rovněž změna podtitulku Computerworldu. Nový ComputerWorld.cz se chce stát deníkem pro IT profesionály. Stejné ambice má mimochodem i nový server ITBiz.

18. 10. 2006 22:55 | Radim Hasalík | [Více]

Vodafone si vybral tvůrce kampaně na Český sen

Mobilní operátor Vodafone si vybral agenturu Mark BBDO, která mimo jiné připravovala reklamní kampaň pro fiktivní hypermarket Český sen a do polí v Letňanech přilákala odhadem 3000 lidí. Před tím se s Vodafone rozešla agentura Kaspen. „Při výběru agentury patřila mezi naše hlavní kritéria schopnost porozumět a pochopit hodnoty Vodafonu, využívat alternativních konceptů a nových médií a v neposlední řadě zajistit, aby nová agentura neměla problém unést velkou pracovní zátěž, kterou komunikace Vodafonu vyžaduje,“ prohlásil viceprezident pro značku a komunikaci Vodafone ČR Gary McGuire. Vodafone se údajně hodlá vrátit ke svým dřívějším vtipným reklamám, které využíval pro svoji bývalou značku Oskar.

Pokud se vám předchozí spoty Oskara líbily, můžete je nalézt ve článku Zavřete oči, Oskar odchází. Vzpomínáme na jeho reklamy. Je tam také k vidění "telenovela" Telefonovác, ve které můžete mimo jiné vidět i bývalého ministra kultury Vítězslava Jandáka v roli bodrého strýce Mirka ze Znojma. Osobně jsem měl starší reklamy Oskara rád. Byly nepřehlédnutelné, mnohdy vtipné a odlišovaly se od nudných reklam ostatních operátorů. Bublinky O2 jsou sice uklidňující, ale česká verze je málo dynamická a akční. Proto jsem zvědavý, jaké budou nové reklamy Vodafone.

17. 10. 2006 14:35 | Radim Hasalík | [Více]

Google využije sluneční energii

Google oznámil svůj plán investovat do velkého systému slunečních panelů podblíž svého sídla na Mountain View.Bude se jednat o energii v řádu 1.6 megawatů, takže půjde o největší solární systém provozovaný firmou na světě. Celkem 9,212 solárních panelů bude sloužit jako zdroj pro kanceláře na Mountain View. Vytvořená energie dokáže pokrýt 1 000 domů v Kalifornii. Zdroj: The NewsMarket

17. 10. 2006 9:46 | Radim Hasalík | [Více]

500 klientů České spořitelny si zablokovalo účet

Česká spořitelna vydala k nedávným podvodným e-mailům své vyjádření. Během čtvrtka a středeční noci odpověděli pracovníci banky na stovky dotazů. Účet si preventivně zablokovalo 500 klientů.

13. 10. 2006 21:05 | Radim Hasalík | [Více]

Podvodníci chtějí získat hesla klientů České spořitelny

(Aktualizováno) Dnes jsem dostal velmi podezřelý e-mail z adresy servise@csas.cz. Text e-mailu upozorňuje, že jsem byl zařazen mezi testery nového bezpečnostního systému internet bankingu České spořitelny. Odkaz z e-mailu přitom vede na falešnou webovou stránku, která vypadá jako kdyby patřila České spořitelně. Ve skutečnosti slouží podvodníkům k tomu, aby získali hesla od příliš důvěřivých klientů České spořitelny.

11. 10. 2006 23:51 | Radim Hasalík | [Více]

Otázky a odpovědi nejen o službě Marknet.cz

(Aktualizováno) Weblog Pooh.cz zveřejnil několik článků o "kauze" která se týká služby Marknet.cz a Marknet.eu. Některá tvrzení v těchto článcích nejsou zcela přesná. Proto jsem se rozhodl krok za krokem odpovědět na některé otázky.

9. 10. 2006 22:26 | Radim Hasalík | [Více]

Nový hit teenagerů: Blog 27 LOL

Teenageři (tedy dospívající) jsou skupinou, která ještě nemá dostatek finančních prostředků. Zároveň ovšem tvoří poměrně zajímavou cílovou skupinu pro určitý typ výrobků nebo služeb. Například podle průzkumu Vodafone každý -náctiletý měsíčně provolá v průměru 555 korun. Firmy se snaží tuto cílovou skupinu různým způsobem oslovit a nabídnout jim své služby. Jiným příkladem je T-moble, který připravil pro mladé microsite Bav se. Peníze získává teenager převážně od rodičů, známých a vlastních zdrojů. Pokud firma prodává své výrobky či služby této cílové skupině, snaží se zjistit více informací. Zejména se hledají cesty, jak teenagery oslovit.

Jak levně zjistit, co zrovna frčí? Jedním ze zdrojů informací mohou být mimo jiné i blogy teenagerů. Na nich se můžete například dozvědět, že jsou právě hitem dvě mladé slečny z Polska. Nechávají si říkat Blog 27, vystupují jako předkapela pro Tokio Hotel a jejich album má intelektuálně vyčerpávající název LOL. Ostřílený internetový uživatel jistě poznal, že jde o populární akronym pro Laughing Out Loud, nebo-li hlasitý smích. Velmi často se používá při online rozhovorech a v SMS zprávách. Chcete přilákat teenagery, aby kupovali právě vaše výrobky? Zkuste jim třeba nabídnout český fanouškovský web o Blog 27. Musíte ovšem obhájit, proč právě vaše zboží musí každý fanoušek Blog 27 kupovat. Navíc riskujete, že móda Blog 27 brzy pomine nebo naopak odradíte fanoušky jiných skupin.

7. 10. 2006 10:16 | Radim Hasalík | [Více]

RSS služba Marknet.cz zřejmě končí

Služba Marknet.cz sledovala každý den více než 60 zdrojů o marketingu, reklamě a médiích. Protože se jednalo o úzce odborné téma, web navštívilo například v srpnu 4 312 unikátních návštěvníků, kteří si zobrazili 7 992 stránek. Tato služba fungovala díky technické podpoře Weblogy.cz. Tvůrce Weblogy.cz se rozhodl tuto svoji službu změnit, přičemž vážně laděný Marknet do této koncepce nespadá. Proto byly dnes odstraněny odkazy vedoucí z Weblogy.cz na Marknet.cz. Vše proběhlo bez souhlasu majitele domény Marknet.cz. S tvůrci Weblogy.cz jsem spolupracoval rád a této spolupráce jsem si vždy velice vážil. Souhlasil jsem i s tím, aby se mnou spravovaný web stal součástí nové verze Weblogy.cz. Bohužel na to tvůrci této populární služby nepřistoupili. Služba Marknet.cz proto v této podobě zřejmě končí. Všem čtenářům a návštěvníkům Marknetu se velmi omlouvám.

Když jsem spolupráci s Weblogy.cz začínal, souhlasil jsem s tím, že se budou jednotlivé služby navzájem podporovat. Nyní se jednorázově a bez týmové diskuse mění podmínky spolupráce. Nemám rád, když se tímto způsobem mění dohodnutá "pravidla hry". Na druhou stranu chápu, že to je svobodná volba tvůrců Weblogy.cz a já jejich rozhodnutí plně respektuji. Zdroj: Online služba Marknet.cz zřejmě končí.

6. 10. 2006 18:25 | Radim Hasalík | [Více]

Stane se Ou tů nejlepší firemní prezentací?

Na Lupě vyšel přehled nominací do soutěže Křišťálová Lupa 2006. V kategorii Firemní web mne zaujala prezentace Telefónica O2 Czech republic. Pokud používáte Macromedia Flash, přivítá vás otravné vstupní intro (přeskočit) a flashová prezentace. Bez flashe a s vypnutými obrázky se sice zobrazí alternativní prezentace, ale už není jasné, pro koho jsou jednotlivé nabídky určeny (ukázka). Zarážející je, že například v sekci Aktivujte si datový tarif narazíte na chybějící odkazy. Jak je vůbec možné, že se takový web do nominací dostal? Řešení je jenom jedno. Zřejmě povinně hlasovali všichni zaměstnanci O2.

2. 10. 2006 11:44 | Radim Hasalík | [Více]

Začínej.cz nabízí nově průvodce

Koncem září jsem na Začínej.cz spustil sekci Průvodce. Je to seriál tematických článků, které na sebe navazují. V září se na web přišlo podívat 7 236 unikátních návštěvníků, kteří shlédli 27 216 stránek. Dalším projektem je Marknet.cz, který využilo 4 312 unikátních návštěvníků (7 992 zobrazených stránek). Verze s anglicky psanými zdroji zaznamenala 1 356 unikátních návštěvníků a 2 048 zobrazených stránek. Vandalove.cz hlásí 1 136 unikátních návštěvníků a 4 365 zobrazených stránek. Všem návštěvníkům srdečně děkuji. Musím teď dodělat tři weby, které jsem někomu slíbil. Potom mohu začít konečně pracovat na svém dalším projektu. Do toho se budu snažit pravidelně přispívat na Začínej.cz, kde je potřeba přidat další obsah i funkce.

1. 10. 2006 11:55 | Radim Hasalík | [Více]

Bannery.eu hledají testery

Na český (a možná i mezinárodní) internetový trh brzy vstoupí další reklamní systém. Název Bannery.eu napovídá, že půjde zřejmě o grafickou reklamu. Autoři systému nyní hledají uživatele, kteří otestují uživatelskou část a předají tvůrcům své připomínky. Jako odměnu nabízejí tvůrci systému kredity, které posléze tester může využít pro propagaci svého projektu. Nabídky na spolupráci je možné posílat na e-mail michal@lista.cz. Můj osobní názor je ten, že pokud reklamní systém nenabídne nějakou zásadní novinku, zřejmě se na českém i zahraničním trhu neprosadí. Pokud navíc půjde o klasickou výměnu reklamy, jsem ještě více skeptický. Mnohem lepší by byl propracovaný a opravdu funkční systém na výměnu textových odkazů.

30. 9. 2006 16:51 | Radim Hasalík | [Více]

Google Page Creator pro váš web

Když jsem se nedávno přihlásil do služby Google Apps for Your Domain, překvapily mne nové služby. Nově můžete používat Google Calendar a na svém webu spravovat stránky pomocí Google Page Creator. Stačí jenom nasměrovat DNS záznam (CNAME) vaší domény na ghs.google.com. Pomocí online editoru si posléze během pár minut vytvoříte vlastní web a stiskem tlačítka Publish zajistíte, aby se stránky objevily na internetu. Pokud uživatel napíše adresu vašeho webu, zobrazí se mu stránky vytvořené pomocí Google Page Creatoru. Například svoji osobní stránku jsem si takto vytvořil během pěti minut. Jsem zvědavý, kdy podobné služby začne poskytovat některý z českých portálů. Chybí mi ovšem možnost propojení (třeba pomocí API) s mým stávajícím systémem na Brouzdej.cz. Proto musím třeba 2 GB e-mail @brouzdej.cz přidělovat uživatelům ručně.

29. 9. 2006 23:30 | Radim Hasalík | [Více]

Active24: Problémy s podporou pro zákazníky

Dne 14. září jsem kontaktoval registrátora českých domén firmu Active24 s dotazem, který se týkal změny majitele domény. Na dotaz jsem dostal 18. září zřejmě špatnou odpověď. Opakovaně jsem se proto zeptal zákaznické podpory 20. září a dosud na odpověď čekám. "Delší doba odezvy naší zákaznické podpory, než je naším standardem, byla způsobena maximální vytížeností našich operátorů související momentálními kapacitními problémy," vysvětluje vedoucí zákaznické podpory Active 24 Jan Geleti. "Dalším faktorem byla skutečnost, že nejste našim zákazníkem, což z pohledu prioritizace požadavku znamená realizaci požadavku v pracovním režimu Po-Pá 8:00-16:30," dodává Geleti. Nezbývá mi než čekat, čekat, čekat a doufat, že můj požadavek bude zpracován v nejkratším možném termínu. Active24 je přitom podle Hormart.cz jedničkou na českém trhu s webhostingem. Dlouhé čekání na odpověď však spolehlivě odradí každého budoucího zákazníka.

27. 9. 2006 2:39 | Radim Hasalík | [Více]


<<< Novějąí články  (stránka 7 z 44)  Starší články >>>  (celkem článků: 658)







ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Web neměří žádnou návštěvnost, ani nesbírá osobní údaje. Proto tady není cookie lišta.