Česká spořitelna vydala k nedávným podvodným e-mailům své vyjádření. Během čtvrtka a středeční noci odpověděli pracovníci banky na stovky dotazů. Účet si preventivně zablokovalo 500 klientů.
Podle údajů banky dosud nikdo v souvislosti s podvodnými e-maily nepřišel o své peníze. Přesto si účet zablokovalo 500 klientů České spořitelny. Volající klienti si nejčastěji ověřovali pravost zaslaných e-mailů. Dalším dotaz se týkal případného vrácení peněz v případě, že by zákazník své údaje podvodníkům poskytl.
Česká spořitelna bude údajně jednotlivé případy posuzovat individuálně. "Zadání údajů do podvodného e-mailu je porušením smlouvy. Není proto možné přislíbit plošnou kompenzaci," říká tisková mluvčí České spořitelny Klára Gajdušková.
Pokud klienti přesto reagovali a své údaje na podvodné stránky zadali, banka vyzývá klienty k okamžitému zablokování služby SERVIS 24 Internetbanking jedním z následujících způsobů: 3-krát opakovaným zadáním chybného hesla do SERVISU 24, v pobočce České spořitelny nebo prostřednictvím linky SERVIS 24 (844111144). Součástí následného odblokování služby je vygenerování nových bezpečnostních údajů.
V souvislosti s případem se ukázalo, že jsou lidé na internetu ochotni pomáhat druhým. Řada uživatelů totiž zadala do formuláře falešné údaje, aby tím přidělali podvodníkům práci. Objevil se dokonce i tip, jak zahltit přihlašovací formulář neplatnými údaji.
Zdroje
Okolo 500 "napálených" klientů internetbankingu si zablokovalo účet u ČS
ČS: Kvůli internetovému útoku si zablokovalo účet asi 500 lidí
Kvůli podvodnému mailu si zablokovalo účet 500 klientů ČS
Internetový útok na spořitelnu
Účet podvodných e-mailů: zatím 500 neštastníků
| Radim Hasalík
ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Hostováno u FORPSI | Doporučujeme: webmaster tools