Brouzdej.cz


Přečtěte si: všechno | články | krátce





Doporučujeme: vyhrajte reklamní USB flash disky podle vašeho vlastního návrhu.

Kartinki.cz zneužívají osobní fotografie

Pokud na internetu zveřejníte své osobní fotografie, musíte počítat se zneužitím. Kartinki.cz je server, který se věnuje tematicky různě vtipným a povedeným fotomontážím. Nedávno se jeden můj známý ženil a při této příležitosti neprozřetelně na svém blogu zveřejnil jednu fotografii ze svatby. Na webu Kartinki.cz se v této souvislosti objevilo téma věnované právě jeho svatbě. Někdy se na Kartinkách pobavím, ale toto téma a způsob užití fotografie mi přišlo vysloveně trapné. Zároveň se potvrdilo, že Kartinki.cz je server, který nerespektuje práva druhých lidí. Čas od času na tomto serveru narazím i na svoji osobní fotku v některé z mnoha koláží. Kartinki.cz zkrátka zneužívají osobní fotografie. Právo člověka na soukromí, důstojnost a čest je zašlapáno bandou barbarů, kteří ovládají grafický editor a neovládají základní principy slušnosti.

26. 9. 2006 23:20 | Radim Hasalík | [Více]

Na Lide.cz chystají trvalé přihlášení

Když Seznam.cz zavedl trvalé přihlášení do e-mailu, četl jsem na několika weblozích celkem logické upozornění, že jde o snadno zneužitelnou bezpečnostní díru. Pokud si nezkušený uživatel nastaví trvalé přihlášení, nepotřebuje pro vstup do své e-mailové schránky zadávat heslo. Nyní hodlá Seznam.cz tuto vlastnost rozšířit také na komunitní server Lide.cz. Trvalé přihlášení funguje na principu uložení cookies do prohlížeče. Pokud si tedy uživatel všechny cookies odstraní, musí se opět přihlásit. V diskusi jsem navíc objevil stížnosti uživatelů na to, že jim trvalé přihlášení nefungovalo po slibovanou dobu jednoho měsíce. Domnívám se, že vhodnější řešení nabízí Google. Ten uživateli umožňuje například zavření okna s e-mailem. Pokud není uživatel odhlášen, může se znovu automaticky přihlásit. To se ovšem týká situace, kdy používáte Operu nebo Firefox.

22. 9. 2006 21:11 | Radim Hasalík | [Více]

Je špatný antispamový zákon nebo úřad?

Dnes mi dorazila na e-mail "výzva" od Úřadu pro ochranu osobních údajů. Prý mám odpovědět na jejich e-mail a potvrdit jim, zda trvám na prošetření své stížnosti, která se týká nevyžádaných obchodních sdělení. Pokud na jejich e-mail neodpovím, budou prý považovat stížnost za bezpředmětnou. Úřad tím v podstatě potvrdil, že je něco špatně. Stížností je podle e-mailu stále hodně a vyřízení některých případů může trvat až rok. Může to znamenat dvě věci: špatnou efektivitu práce úřadu nebo špatný zákon. Navíc došlo k minulosti k tomu, že se změnil zákon 214/2006, který zavedl princip opt-out. Pro firmy to znamená, že mohou zasílat obchodní nabídky svým zákazníkům i bez jejich souhlasu. Související: Nech spammera žít a Napsali mi z ÚOOÚ. Vypadá to, že bloggeři a odborní novináři budou mít zase o čem psát :-)

18. 9. 2006 18:12 | Radim Hasalík | [Více]

Nominujte své webové projekty do soutěží

Tvůrci a provozovatelé webových stránek mohou podpořit své vlastní projekty a nominovat je hned do dvou soutěží. První se jmenuje Křišťálová Lupa 2006 - Cena českého Internetu. Projekty je možné nominovat do třinácti kategorií (moje nominace). Anticenu jsem bez váhání udělil "projektu" Kompost.cz. Kolem tohoto webu se totiž vytvořila nesmírně tolerantní a přátelská internetová komunita, která si váží ostatních lidí. Statečné činy členů této komunity popisuje web Vandalove.cz, kam vás tímto srdečně zvu. Své projekty můžete také nominovat do soutěže Internet Effectiveness Awards. Ve srovnání s minulým ročníkem však byly některé kategorie zpoplatněny částkou 2 300 Kč za jednu nominaci. Netýká se to ovšem kategorií "Charita a nadace" a "Malé invenční projekty".

11. 9. 2006 9:08 | Radim Hasalík | [Více]

Google projevil zájem o doménu Gtalk.cz

Známý vyhledávač Google dnes projevil zájem o získání domény Gtalk.cz. Jedná se o zkrácený název pro komunikační program Google Talk. Doménu jsem registroval 4. září 2006 a okamžitě při registraci jsem byl rozhodnutý tuto doménu převést zdarma a bez dalších podmínek do vlastnictví Google Inc. Hodně lidí nechápalo, proč se nepokusím na doméně vydělat peníze. Jenže já nedělám všechno kvůli penězům. Abych zabránil případným spekulacím, vydal jsem po získání domény do svého vlastnictví tiskové prohlášení. Na jeho základě vyšla například zprávička na Lupa.cz. Dále se bude postupovat klasickou cestou. Podám žádost o převod domény, do žádosti uvedu kontaktní osobu Googlu a úředně ověřenou žádost odešlu adresu registrátora. Teď ještě čekám, až mi Google poskytne informace, jak budeme postupovat.

11. 9. 2006 5:17 | Radim Hasalík | [Více]

Antispam Google se asi pokazil

Dříve jsem si antispam na Gmailu pochvaloval. Něco se ovšem pokazilo, a tak do mojí e-mailové schránky chodí více spamů než obvykle. Jen za včerejší den jsem mazal přibližně 10 spamů, které Google jako spam neoznačil. Naposledy se připomínka ke zhoršení kvality antispamů objevila v blogpostu Jak vám chodí spam na freemaily?. Jak jste na tom vy? Existuje podle vás nějaké definitivní řešení a lék proti spamu?

10. 9. 2006 9:57 | Radim Hasalík | [Více]

Pláč nad rozbitým CRONEM

Cron je šikovná věcička, která umožňuje spouštět skripty v předem stanoveném čase. Například velmi populární služba Weblogy.cz zřejmě používá CRON při pravidelném stahování RSS informací z různých webů. Já osobně jsem zatím CRON pro své projekty nepotřeboval, ale to právě teď už neplatí. Bohužel můj stávající webhoster Forpsi nabízí pouze zcela šílenou aplikaci Timer. V rámci ceny hostingu můžete nahrát jenom jeden skript. Navíc si musíte pamatovat, že je nutné za 150 dní platnost nahraného skriptu znovu prodloužit. Skript navíc můžete minimálně spouštět pouze 1x denně, což opět nestačí pro pravidelné stahování nebo aktualizace webu. Měnit webhostera se mi ovšem nechce - je s tím příliš mnoho práce. Napsal jsem alespoň jeden e-mail, ve kterém jsem vylíčil tyto problémy a odkázal na konkurenci, která v tomto jasně vítězí. Jsem zvědavý, jak se k tomu Forpsi postaví.

7. 9. 2006 7:40 | Radim Hasalík | [Více]

Doména Gtalk.cz přesměrovává na Google Talk

Známý vyhledávač Google podle údajů CZ NIC vlastní všechny téměř všechny důležité domény. Některé si ovšem již dříve registroval někdo jiný. Takový je osud například jména Gmail. Doména zobrazuje seznam článků na téma Genetically Modified - Agriculture Internet Library (GMAIL). Překlep Googl.cz zase směřuje na s Googlem nesrovnatelný vyhledávač Zoohoo. V případě domény Gtalk.cz je to jiné. Tento název se velmi často používá pro označení chatovacího programu Google Talk. Česká doména Gtalk.cz se tedy přesměrovává na stránku Google Talk. Zároveň jsem jako její majitel kontaktoval Google. Nabídnul jsem jim převod této domény do jejich vlastnictví za 0 Kč a bez dalších podmínek. Nemám rád doménové spekulanty, kteří nedokáží nic jiného než vydělávat na cizím úspěchu nebo spekulacích s atraktivními názvy. Nechtěl jsem, aby podobný osud potkal doménu Gtalk.cz.

5. 9. 2006 7:50 | Radim Hasalík | [Více]

Novinky na Začínej.cz a návštěvnost dalších webů

Prázdniny pomalu končí. V srpnu jsem se věnoval hlavně Začínej.cz, takže se úměrně tomu zvýšila návštěvnost z 2 761 unikátních uživatelů na 6 825 unikátních uživatelů. Očekávám, že návštěvnost webu ještě vzroste s dalším obsahem. Na Začínej.cz jsou nějaké novinky. Budu rád, když se tam podíváte a napíšete mi, co se vám líbí nebo nelíbí. Celkem si lidé prohlédli 30 199 stránek. Marknet.cz navštívilo celkem 3 714 unikátních návštěvníků, kteří si vyžádali 7 331 stránek. Na Marknet.eu bylo 1 733 návštěvníků a počet vyžádaných stran dosáhl hodnoty 2 481. Vandalove.cz navštívilo celkem 1 280 zájemců, kteří si přečetli 4 829 stránek. Údaje pochází ze statistiky Navrcholu.cz.

3. 9. 2006 2:10 | Radim Hasalík | [Více]

Odliš se nebo zemři: Atlas.cz a Centrum.cz

Vzhled webové prezentace by měl podle mého názoru být na první pohled zcela odlišný od konkurence. Proč? Každá webová služba si vytváří svojí vlastní identitu. Uživatel už podle barev a rozložení stránky pozná, se ocitl na jiném webu. Zásadní odlišnost od konkurence je podle mého názoru jasná výhoda. Nemám teď po ruce žádný výzkum, ale jsem přesvědčen, že vzhledem podobné weby se lidem pletou. Příliš nerozumím volbě Centrum.cz a Atlas.cz. Nyní už jenom podle barev poznám, kde jsem se ocitnul. Jakmile ovšem oba portály změní svoji tvář, budou vypadat barevně i vizuálně velmi podobně. Skoro jako... Yahoo. Tím ovšem oba portály ztrácí jednu z nejdůležitějších hodnot - vlastní identitu. Jsem přesvědčen, že Ivo Lukačovič změnu designu obou portálů pořádně oslaví. Seznam.cz totiž bude vypadat vedle prakticky totožných konkurentů velmi odlišně. BTW: Odliš se nebo zemři je název jedné knihy o marketingu.

30. 8. 2006 23:29 | Radim Hasalík | [Více]

Aktovka-x: Gmail skladuje radioaktivní odpad

Napsal mi nedávno na ICQ autor blogu Aktovka-x a otázal se, jestli prý mohu napsat na Brouzdej.cz něco o tom, že se Aktovka-x stěhuje na vlastní adresu. Nejdříve jsem se trochu bránil, ale když mi držel hlavu několik minut v sudu s vodou, rozhodl jsem se dobrovolně a bez nátlaku, že se o tom tedy zmíním. Aktovka-x byl recesistický weblog. Mohli jste se s ním setkat na Pooh.cz a v knize Radka Hromuška s názvem Jsem fakt impotent!?. Mirun si napomoc přizval Mishaka, Lobba a Dokonalou. Tento kolektiv autorů nyní vytváří společný web Aktovka-x.net. Co na nově vzniklém webu najdete? Například zprávu o tom, že chce Google skladovat na Gmailu radioaktivní odpad. Nebohým uživatelům tajně a proti jejich vůli přidávají do poštovních schránek sudy plné radioaktivního odpadu.

21. 8. 2006 22:37 | Radim Hasalík | [Více]

Podpořte tyto stránky posláním SMS

Provozovatelé online služby WebGarden připravili pro své uživatele poměrně zajímavou vychytávku. Uživatel si může do svých stránek přidat text ve stylu: Podpořte rozvoj těchto stránek zasláním SMS ve tvaru pay me (unikátní kód) na jedno z čísel (následují čísla pro SMS se zvláštním tarifem). Když se návštěvník rozhodne poslat SMS, získává provozovatel stránek kredity. Ty potom může využít pro rozšíření dalších služeb, které WebGarden nabízí. Provozovatelé služby získávají provize z ceny SMS. Otázkou je, jestli se podobný systém vyplatí. Například za zaslanou SMS s cenou 30 Kč dostane provozovatel webu doslova pár korun. Větší část si vezme mobilní operátor a PR SMS agregátor. Chudák odesílatel si přitom může naivně myslet, že provozovatel stránek získá rovných třicet korun. Podle mých zkušeností navíc lidé tímto způsobem weby nepodporují.

21. 8. 2006 22:14 | Radim Hasalík | [Více]

Na internetovou reklamu klikají čtyři z pěti uživatelů internetu

Internetovou reklamu pozitivně přijímá 77 českých uživatelů internetu. Berou jí jako kompenzaci za to, že je obsah internetu zdarma. Jen necelá tři procenta uživatelů by byla ochotna za informace na internetu platit a mít ho za to bez reklam. Osmdesát procent lidí na síti také přiznává, že na online reklamy klikají. Častější klikání uvádí 31 procent uživatelů a mépně časté; klikání přiznává 49 procent dotázaných. Naopak nikdy na internetovou reklamu nereaguje 19 procent lidí.

21. 8. 2006 21:46 | Radim Hasalík | [Více]

iDNES: Nevýhodná soutěž pro majitele webů

Portál iDNES se rozhodl podpořit návštěvnost svého zpravodajského webu. Vyhlásil proto neobvyklou soutěž. Pokud si zájemce umístí na své webové stránky box se zprávami, je přihlášen do soutěže. Vyhrává majitel webové stránky, která přivede na iDNES nejvíce návštěvníků. Majitel webu získá od iDNES reklamní kampaň. Háček je ovšem v tom, že iDNES získá zdarma reklamu na různých webech. Na portál přijdou noví návštěvníci. Samotný vítěz soutěže dostane "jen" reklamní prostor 468x60 a 15 000 - 20 000 impresí formátu GIF. Průměrný clickrate těchto bannerů je dnes velmi nízký. Když majitel webu získá pár desítek nebo stovek kliknutí, bude to vynikající. Samotný web však přivede na iDNES více návštěvníků. Je to nepoměr a nevýhodná soutěž. Férovější by bylo, kdyby iDNES zobrazoval reklamu v této pozici tak dlouho, dokud na banner daného webu neklikne stejný počet lidí.

18. 8. 2006 9:53 | Radim Hasalík | [Více]

Krátké značky jsou ve výhodě

Dnes jsem si při čtení zajímavého článku Jaké bude IPTV od Telefóniky? uvědomil jednu zdánlivou drobnost. Autor článku použil oficiální název telekomunikačního operátora Telefónica O2 Czech Republic jen v perexu a titulku. V ostatním textu používá převážně (šílenou) zkratku TO2CR. Vzpomínám si, že se kdysi Český Telecom zkracoval ve článcích na ČTc. České Radiokomunikace byly zase zkráceny na ČRa. Z tohoto pohledu mi přijde taktičtější u příliš dlouhých názvů používat rovnou zkratku. Příkladem mohou být zkratky ČEDOK (původně Česká dopravní kancelář), ČEZ nebo PRE. Když se tato značka objevuje v reklamě a lidé ji znají, článek v novinách nebo na webu jim značku připomene. Zkratka TO2CR nepřipomíná koncovému zákazníkovi žádného známého operátora. Telefónica O2 Czech Republic tím trochu zbytečně přichází o jednu z výhod. Krátké jednoslovné a jednoduché značky mají výhodu, protože je nikdo nezkracuje.

10. 8. 2006 8:30 | Radim Hasalík | [Více]


<<< Novějąí články  (stránka 8 z 44)  Starší články >>>  (celkem článků: 658)







ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Web neměří žádnou návštěvnost, ani nesbírá osobní údaje. Proto tady není cookie lišta.