Dnes jsem si při čtení zajímavého článku Jaké bude IPTV od Telefóniky? uvědomil jednu zdánlivou drobnost. Autor článku použil oficiální název telekomunikačního operátora Telefónica O2 Czech Republic jen v perexu a titulku. V ostatním textu používá převážně (šílenou) zkratku TO2CR. Vzpomínám si, že se kdysi Český Telecom zkracoval ve článcích na ČTc. České Radiokomunikace byly zase zkráceny na ČRa. Z tohoto pohledu mi přijde taktičtější u příliš dlouhých názvů používat rovnou zkratku. Příkladem mohou být zkratky ČEDOK (původně Česká dopravní kancelář), ČEZ nebo PRE. Když se tato značka objevuje v reklamě a lidé ji znají, článek v novinách nebo na webu jim značku připomene. Zkratka TO2CR nepřipomíná koncovému zákazníkovi žádného známého operátora. Telefónica O2 Czech Republic tím trochu zbytečně přichází o jednu z výhod. Krátké jednoslovné a jednoduché značky mají výhodu, protože je nikdo nezkracuje.
| Radim Hasalík
ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Hostováno u FORPSI | Doporučujeme: webmaster tools