Internetovou reklamu pozitivně přijímá 77 českých uživatelů internetu. Berou jí jako kompenzaci za to, že je obsah internetu zdarma. Jen necelá tři procenta uživatelů by byla ochotna za informace na internetu platit a mít ho za to bez reklam. Osmdesát procent lidí na síti také přiznává, že na online reklamy klikají. Častější klikání uvádí 31 procent uživatelů a mépně časté; klikání přiznává 49 procent dotázaných. Naopak nikdy na internetovou reklamu nereaguje 19 procent lidí.
Vyplývá to z průzkumu, který mezi 6. a 14. červnem 2006 provedly společnosti Gemius a MediaResearch ve spolupráci s portálem Centrum.cz, který poskytl prostor pro sběr dat. Na dotazy, které byly vznášeny prostřednictvím pop-up oken odpovědělo 2869 respondentů.
Téměř šedesát procent respondentů vnímá reklamy jako informativní. V tomto směru jsou podle nich online reklamy na internetu přínosnější než reklamy televizní. Naopak internetové reklamy lidi dráždí méně než v televizi.
Nejvíce zaujmou reklamy díky své kreativitě, až na druhém místě je důvodem upoutání pozornosti samotný produkt.
Podle 43 procent respondentů je online reklama účinná. Jako spíše neúčinnou ji označilo 16 procent a jako velmi neúčinnou přes 2 procenta dotázaných. Více než polovina respondentů také vnímá společnosti, které na internetu inzerují, jako moderní.
Seznam.cz používá rolovcí skyscraper
Na Novinky.cz jsem objevil pro mne docela zajímavou novinku. Reklamní proužek po straně (skyscraper) nezůstával zobrazen na jednom místě, ale posunoval se dolů ve chvíli, kdy uživatel pohnul myší. Přiznám se, že jsem tento typ reklamy viděl na Novinky.cz poprvé a nikdy dříve jsem si toho nevšiml. Jinak tuto formu reklamy samozřejmě znám.
Výhodou těchto plovoucích bannerů je fakt, že si uživatel proužku všimne, když si čte například článek a přesune se o trochu níž. Klasický banner by v té chvíli zůstal mimo zorné pole uživatele. Tento plovoucí banner navíc působí na povědomí a uživatel na něj nutně nemusí klikat.
Seznam.cz uvádí, že tento typ plovoucího banneru může mít clickrate (počet kliknutí na reklamní proužek) v rozmezí 0,70 - 1,50%.
| Radim Hasalík
ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Hostováno u FORPSI | Doporučujeme: webmaster tools