Brouzdej.cz


Přečtěte si: všechno | články | krátce





Doporučujeme: vyhrajte reklamní USB flash disky podle vašeho vlastního návrhu.

Řešíme problém s Internet Explorer 6 po instalaci IE7

Pokud si na svůj počítač nainstalujete samostatnou verzi Internet Explorer 7, mohou se v některých případech objevit problémy s předchozí verzí, kdy Internet Explorer 6 otevírá všechny weby v prohlížeči Opera nebo Firefox. Problém je naštěstí možné vyřešit. Nová verze IE 7 v každém případě obsahuje řadu chyb. Rozhodně bych se bál instalovat takto nový a neprověřený prohlížeč do systému.

22. 10. 2006 14:06 | Radim Hasalík | [Více]

Volby 2006 - modrá vítězí

22.10.2006 Republika se barví do modra, ODS opanovala první kolo senátorek.

22. 10. 2006 13:33 | brudra | [Více]

Nový Smíchov: Ochranka napadla malé dítě

Dnes jsem byl svědkem situace, kdy člen ostrahy v supermarketu Tesco omezil osobní svobodu malého dítěte. Ochrankář kluka vláčel v přízemí supermarketu Tesco v nákupním ráji Nový Smíchov v Praze. Okamžitě se kolem vytvořil shluk ostatních nakupujících. Ochrankář své jednání vysvětloval tím, že klukovi řekl, aby někam nekopal a kluk mu údajně sprostě nadával. Když lidé okolo upozornili, že by měl správně přivolat policiii, začal argumentovat paragrafem 13. Malý kluk přitom nebyl nijak agresívní, seděl na dlaždičkách a brečel. Pochybuji, že by se kluk dopustil trestného činu. Nutná obrana je možná pouze pro odvrácení trestného činu. Všechny ostatní případy se musí řešit jiným způsobem. Ochranka supermarketu má stejná práva jako každý jiný občan. Nesmí omezit osobní svobodu druhého člověka. Nesmí nahlížet do tašek zákazníků bez jejich souhlasu.

Reportér České televize František Lutonský líčí svoji zkušenost s ochrankou obchodu, který nazývá pracovně slovem Křižovatka. Když si nic nezakoupil, cestu mu zastoupili dva členové ochranky a trvali na osobní prohlídce jeho tašky.

V roce 2003 zmlátila ochranka dva zákazníky za to, že v obchodním domě fotografovali. Jak je vidět, nezměnilo se vůbec nic.

21. 10. 2006 19:21 | har | [Více]

Nový sexy vyhledávač

Omrzelo vás hravé logo Google a stále stejný formulář? Chcete změnu? Potom můžete zkusit navštívit nový sexy vyhledávač MsDewey.com. Když si chvilku počkáte, objeví se vám "živá" slečna. Občas prohodí nějaký komentář nebo se snaží nějak upoutat pozornost (screenshot). Například předstírá, že loví ryby. Na českém internetu můžete čas od času podobné video také vidět. Například na titulní straně webu České pojišťovny je v roli průvodce ředitel firmy, který si odskočil zahrát tenis. Příjemnou, názornou a přitom zábavnou formou vám ukáže, jak je objednání pojištění online rychlé a jednoduché. Na webu SAP SME prezentaci ovládat nemůžete. Krátký videoprůvodce vás ovšem ujistí, že systém SAP můžete mít i za cenu menšího auta. Na konci animace si možná všimnete, že slečna otáčí hlavu za vaší myší.

Pokud chcete ještě něco více interaktivního, mohl by vás potěšit počítačový program Virtually Jenna. Jedná se o 3D kopii pornoherečky Jenna Jameson.

20. 10. 2006 21:46 | Radim Hasalík | [Více]

Prohnilí

20.10.2006 Úplatkáři, zloději, podvodníci a téměř vrazi byli ve špičce ČSSD.

20. 10. 2006 11:55 | brudra | [Více]

Milouš Paroubek

20.10.2006 Kdo slyšel sebeprezentační projev Paroubka při hlasování o důvěře, určitě si vzpomněl na Milouše Jakeše.

20. 10. 2006 10:56 | brudra | [Více]

Computerworld.cz spustil nový vzhled

Webové stránky odborného IT týdeníku ComputerWorld mají nový vzhled. Na první pohled vypadají zajímavě. Tvůrce webových stránek ovšem překvapí exkurze do zdrojového kódu HTML. Už dlouho jsem na českém internetu nepotkal tag marquee (běžící text). Například Dušan Janovský na JakPsátWeb říká poměrně jasně: "Doporučuji marquee nepoužívat, protože to působí rušivě." Skoro na všech důležitých českých webech vidím beztabulkový CSS layout. Moderní IT týdeník ComputerWorld, který by měl udávat trendy, se ovšem stále drží tabulkového designu. Nepřátelské a dlouhé URL adresy také zůstávají. Možná tvůrci webu považují SEO za magii pro africké šamany. Na titulní straně by také mohli používat H2 pro nadpisy jednotlivých článků. Nikde také nevidím odkaz na RSS zdroj. Sečteno a podtrženo: stránky se mi líbí více než předchozí verze. Některé vyjmenované nedostatky si ovšem mohli tvůrci webu odpustit...

Zajímavá je rovněž změna podtitulku Computerworldu. Nový ComputerWorld.cz se chce stát deníkem pro IT profesionály. Stejné ambice má mimochodem i nový server ITBiz.

18. 10. 2006 22:55 | Radim Hasalík | [Více]

Vodafone si vybral tvůrce kampaně na Český sen

Mobilní operátor Vodafone si vybral agenturu Mark BBDO, která mimo jiné připravovala reklamní kampaň pro fiktivní hypermarket Český sen a do polí v Letňanech přilákala odhadem 3000 lidí. Před tím se s Vodafone rozešla agentura Kaspen. „Při výběru agentury patřila mezi naše hlavní kritéria schopnost porozumět a pochopit hodnoty Vodafonu, využívat alternativních konceptů a nových médií a v neposlední řadě zajistit, aby nová agentura neměla problém unést velkou pracovní zátěž, kterou komunikace Vodafonu vyžaduje,“ prohlásil viceprezident pro značku a komunikaci Vodafone ČR Gary McGuire. Vodafone se údajně hodlá vrátit ke svým dřívějším vtipným reklamám, které využíval pro svoji bývalou značku Oskar.

Pokud se vám předchozí spoty Oskara líbily, můžete je nalézt ve článku Zavřete oči, Oskar odchází. Vzpomínáme na jeho reklamy. Je tam také k vidění "telenovela" Telefonovác, ve které můžete mimo jiné vidět i bývalého ministra kultury Vítězslava Jandáka v roli bodrého strýce Mirka ze Znojma. Osobně jsem měl starší reklamy Oskara rád. Byly nepřehlédnutelné, mnohdy vtipné a odlišovaly se od nudných reklam ostatních operátorů. Bublinky O2 jsou sice uklidňující, ale česká verze je málo dynamická a akční. Proto jsem zvědavý, jaké budou nové reklamy Vodafone.

17. 10. 2006 14:35 | Radim Hasalík | [Více]

Google využije sluneční energii

Google oznámil svůj plán investovat do velkého systému slunečních panelů podblíž svého sídla na Mountain View.Bude se jednat o energii v řádu 1.6 megawatů, takže půjde o největší solární systém provozovaný firmou na světě. Celkem 9,212 solárních panelů bude sloužit jako zdroj pro kanceláře na Mountain View. Vytvořená energie dokáže pokrýt 1 000 domů v Kalifornii. Zdroj: The NewsMarket

17. 10. 2006 9:46 | Radim Hasalík | [Více]

500 klientů České spořitelny si zablokovalo účet

Česká spořitelna vydala k nedávným podvodným e-mailům své vyjádření. Během čtvrtka a středeční noci odpověděli pracovníci banky na stovky dotazů. Účet si preventivně zablokovalo 500 klientů.

13. 10. 2006 21:05 | Radim Hasalík | [Více]

Podvodníci chtějí získat hesla klientů České spořitelny

(Aktualizováno) Dnes jsem dostal velmi podezřelý e-mail z adresy servise@csas.cz. Text e-mailu upozorňuje, že jsem byl zařazen mezi testery nového bezpečnostního systému internet bankingu České spořitelny. Odkaz z e-mailu přitom vede na falešnou webovou stránku, která vypadá jako kdyby patřila České spořitelně. Ve skutečnosti slouží podvodníkům k tomu, aby získali hesla od příliš důvěřivých klientů České spořitelny.

11. 10. 2006 23:51 | Radim Hasalík | [Více]

Otázky a odpovědi nejen o službě Marknet.cz

(Aktualizováno) Weblog Pooh.cz zveřejnil několik článků o "kauze" která se týká služby Marknet.cz a Marknet.eu. Některá tvrzení v těchto článcích nejsou zcela přesná. Proto jsem se rozhodl krok za krokem odpovědět na některé otázky.

9. 10. 2006 22:26 | Radim Hasalík | [Více]

Nový hit teenagerů: Blog 27 LOL

Teenageři (tedy dospívající) jsou skupinou, která ještě nemá dostatek finančních prostředků. Zároveň ovšem tvoří poměrně zajímavou cílovou skupinu pro určitý typ výrobků nebo služeb. Například podle průzkumu Vodafone každý -náctiletý měsíčně provolá v průměru 555 korun. Firmy se snaží tuto cílovou skupinu různým způsobem oslovit a nabídnout jim své služby. Jiným příkladem je T-moble, který připravil pro mladé microsite Bav se. Peníze získává teenager převážně od rodičů, známých a vlastních zdrojů. Pokud firma prodává své výrobky či služby této cílové skupině, snaží se zjistit více informací. Zejména se hledají cesty, jak teenagery oslovit.

Jak levně zjistit, co zrovna frčí? Jedním ze zdrojů informací mohou být mimo jiné i blogy teenagerů. Na nich se můžete například dozvědět, že jsou právě hitem dvě mladé slečny z Polska. Nechávají si říkat Blog 27, vystupují jako předkapela pro Tokio Hotel a jejich album má intelektuálně vyčerpávající název LOL. Ostřílený internetový uživatel jistě poznal, že jde o populární akronym pro Laughing Out Loud, nebo-li hlasitý smích. Velmi často se používá při online rozhovorech a v SMS zprávách. Chcete přilákat teenagery, aby kupovali právě vaše výrobky? Zkuste jim třeba nabídnout český fanouškovský web o Blog 27. Musíte ovšem obhájit, proč právě vaše zboží musí každý fanoušek Blog 27 kupovat. Navíc riskujete, že móda Blog 27 brzy pomine nebo naopak odradíte fanoušky jiných skupin.

7. 10. 2006 10:16 | Radim Hasalík | [Více]

RSS služba Marknet.cz zřejmě končí

Služba Marknet.cz sledovala každý den více než 60 zdrojů o marketingu, reklamě a médiích. Protože se jednalo o úzce odborné téma, web navštívilo například v srpnu 4 312 unikátních návštěvníků, kteří si zobrazili 7 992 stránek. Tato služba fungovala díky technické podpoře Weblogy.cz. Tvůrce Weblogy.cz se rozhodl tuto svoji službu změnit, přičemž vážně laděný Marknet do této koncepce nespadá. Proto byly dnes odstraněny odkazy vedoucí z Weblogy.cz na Marknet.cz. Vše proběhlo bez souhlasu majitele domény Marknet.cz. S tvůrci Weblogy.cz jsem spolupracoval rád a této spolupráce jsem si vždy velice vážil. Souhlasil jsem i s tím, aby se mnou spravovaný web stal součástí nové verze Weblogy.cz. Bohužel na to tvůrci této populární služby nepřistoupili. Služba Marknet.cz proto v této podobě zřejmě končí. Všem čtenářům a návštěvníkům Marknetu se velmi omlouvám.

Když jsem spolupráci s Weblogy.cz začínal, souhlasil jsem s tím, že se budou jednotlivé služby navzájem podporovat. Nyní se jednorázově a bez týmové diskuse mění podmínky spolupráce. Nemám rád, když se tímto způsobem mění dohodnutá "pravidla hry". Na druhou stranu chápu, že to je svobodná volba tvůrců Weblogy.cz a já jejich rozhodnutí plně respektuji. Zdroj: Online služba Marknet.cz zřejmě končí.

6. 10. 2006 18:25 | Radim Hasalík | [Více]

Hra: Dice Wars

Včera jsem narazil na zajímavou flashovou hru. Její princip je vcelku jednoduchý a to z ní činí vhodnou volbu pro chvilkové odreagování. Ale pozor, po chvíli hraní nebudete moci přestat.

4. 10. 2006 20:19 | OICW | [Více]


<<< Novějąí články  (stránka 28 z 162)  Starší články >>>  (celkem článků: 2423)







ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Web neměří žádnou návštěvnost, ani nesbírá osobní údaje. Proto tady není cookie lišta.