Film Klub rváčů se mi v některých ohledech docela líbil. Velmi se mi zamlouvala neobvyklá pointa, kterou se dozvídáte skoro až na konci tohoto snímku. Již méně se mi zamlouvalo násilí a různé útoky, které od jistého dne podnikali členové Klubu rváčů. Nemyslím si, že je možné tímto způsobem změnit svět nebo tuto společnost. Snímek zároveň ukazuje, že každý máme své dobré a špatné "já". To špatné většinou potlačujeme, protože okolnosti a společenské zvyklosti nás nutí, abychom se chovali jako ostatní. Na rozdíl od autora blogu s názvem Krutá realita se můj náhled na život nijak nezměnil. Stejně tak se nezměnil můj postoj k jedné internetové komunitě. Klub rváčů je údajně jejich "biblí". Tato komunita musela kdysi opustit diskusní klub na Lopuchu, protože tamější správci už měli dost zahlcování ostatních diskusí nesmyslnými příspěvky. Jsou to prostě vandalové...
23. 4. 2006 10:05 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Průzkum s názvem Pew Internet & American Life Project potvrdil, že 45 % internetových uživatelů (60 milonů Američanů) využívá Internet ve chvíli, kdy se potřebují o něčem zásadním rozhodnout. Pouze 5 % dotázaných tvrdilo, že nalezené informace byly matoucí. Pro 14 % je internet důležitý při změně zaměstnání, 23 % využívá světovou pavučinu k vyhledání informací při plánovaném nákupu auta a 42 % zjišťuje informace na síti kvůli vzdělání a škole. Celkem 43 % lidí si na Internetu vybírá místo, kde budou bydlet. Podrobnosti o průzkumu naleznete na stránkách průzkumu. Nemám zrovna po ruce podobný průzkum chování českých uživatelů. V této souvislosti bych však doporučil článek Lidé tráví na Internetu stále více času. Týká se průzkumu Českého statistického úřadu z loňského roku.
22. 4. 2006 22:34 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Server Finanční Noviny cituje TV Nova a reportáž o španělské firmě, která zasílá českým podnikatelům nevyžádaný telefonní seznam společně s fakturou na 54 000 Kč. Když podnikatel nezaplatí, začne mu firma vyhrožovat sankcemi. Připomenulo mi to kdysi zveřejněnou kauzu kolem domény RejstrikFirem.cz. Pokud jste se náhodou registrovali "zdarma" do tohoto katalogu, mohlo vás překvapit následné oznámení o přechodu na placenou službu. Registraci však nebylo možné zrušit, na stůl dorazila faktura za nechtěné služby a jak je popisováno v článku, začaly se objevovat první výhrůžky. Zajímavé je, že firma provozující RejstrikFirem své chování údajně nezměnila ani po zveřejnění článku na Lupě.
22. 4. 2006 22:08 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Český Telecom plánuje spuštění vlastní TV přes Internet. Zákazníci tohoto operátora si budou moci vybírat z třiceti kanálů a možné budou i filmy na objednávku. Tímto krokem si operátor chce udržet stávající zákazníky, kteří stále častěji dávají přednost mobilnímu telefonu před pevnou linkou. Filmy na vyžádání nabízí Telecom i dnes na svém portálu Starzone.cz. Filmy si ovšem mohou na svůj počítač stáhnout pouze zákazníci této firmy. Ostatní zájemci mají smůlu. Nevím o žádné české službě, která by nabízela placené video či stream na vyžádání. Přitom by to mohla být zajímavá služba, která by mohla začít konkurovat klasickým DVD a videopůjčovnám.
22. 4. 2006 21:40 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Vyhledávač Google oznámil zvýšení zisku z 372 milionů před rokem na 592 milionů dolarů. Tržby společnosti vzrostly o 80 % a činily 2,25 miliardy dolarů. Většinu příjmů tvoří platby z kliknutí, které inzerenty stojí v řádu několika haléřů až korun. Jenom pro srovnání uvádím nedávno zveřejněné tržby Yahoo. Vyhledávač a katalog Yahoo vydělal 160 milionů, přičemž loni to bylo 204,6 milionů dolarů. Celkové tržby vzrostly o 34 procent na 1,57 miliardy dolarů.
22. 4. 2006 1:21 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Český blogovací systém Brouzdej.cz se stal oficiálním mediálním partnerem mezinárodní soutěže Top Talent Award 2006. Za Českou republiku tuto soutěž podporují Software Developer´s Journal, časopis Pixel, DigiArena Živě.cz, web GameStar a časopis Score. Další mediální partnery si můžete prohlédnout na webu TTA. Český blogovací systém obdržel nabídku na mediální partnerství přímo od organizátorů této soutěže. Nejlepší projekty se budou vybírat v kategoriích Online, mobilní obsah, interaktivní grafika a digitální video i animace. Výsledky budou vyhlášeny 23. listopadu ve Vídni. Vítězové soutěže získají mimo jiné i peněžní výhru, která byla pro letošní rok stanovena na 80 000 euro.
22. 4. 2006 0:47 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Senát schválil novelu "antispamového" zákona o některých službách informační společnosti. Na Lupě se o tom píše v článku Antispamový zákon bude měkčí. Důležitý je bod č. 3: Pokud fyzická nebo právnická osoba získá od svého zákazníka podrobnosti jeho elektronického kontaktu pro elektronickou poštu v souvislosti s prodejem výrobku nebo služby (...) může tato fyzická či právnická osoba využít tyto podrobnosti elektronického kontaktu pro potřeby šíření obchodních sdělení týkajících se jejích vlastních obdobných výrobků nebo služeb za předpokladu, že zákazník má jasnou a zřetelnou možnost jednoduchým způsobem, zdarma nebo na účet této fyzické nebo právnické osoby, odmítnout souhlas s takovýmto využitím svého elektronického kontaktu i při zasílání každé jednotlivé zprávy, pokud původně toto využití neodmítl. Pro zahraniční spamery je odmítnutí potvrzením, že je daná adresa "živá".
21. 4. 2006 8:28 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Začíná být hezky, slečny odhalují své vnady a alergici vytahují kapesníky. Ve vzduchu je totiž pyl, který může některým lidem způsobovat nemalé problémy. Internetový portál Proalergiky.cz poskytuje od posledního březnového týdne pylové zpravodajství, které potrvá do října. Kompletní přehled o výskytu pylů v ovzduší dá zájemcům pylový kalendář. Jde o tabulku, ve které jsou nejvíce nepříjemné rostliny seřazeny podle roční doby, kdy kvetou. Pacienti zde najdou informace o tom, jak tato onemocnění vznikají, jak se projevují a co na ně kromě léků platí. Jsou to zejména doporučená opatření pro úpravu domácího prostředí a životního stylu, která mají za cíl minimalizovat styk s alergenem, a tím se vyhnout častým alergickým reakcím. Já jsem se například dozvěděl, že bych neměl během dne vycházet z domu anebo se odstěhovat na hory. Skvělá rada nad zlato :-)
21. 4. 2006 8:14 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Vydavatel MAFRA chce podle informací týdeníku Computerworld spustit freemail. Nyní vybírá partnera pro poskytování technologie. Pokud by se projekt skutečně rozeběhl, bude to další rozšíření internetových aktivit tohoto vydavatelství. V únoru letošního roku se totiž MAFRA spojila se Zlatými stránkami a obnovila tiše přežívající katalog Klikni.cz. "iDnes má mizerný katalog Klikni.cz (kde můžete čekat na zápis i rok). Zlaté stránky mají prozměnu těžko použitelný internetový katalog firem," napsal kdysi do svého deníčku publicista Daniel Dočekal. Kromě internetových aktivit plánuje MAFRA bezplatný pražský deník Metropolitní Expres. Vstupuje na trh, kde jsou v tuto chvíli dva deníky - Metro a 24 hodin. Nový deník si budou moci lidé přečíst 24. dubna.
21. 4. 2006 7:56 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
The Interactive Advertising Bureau (IAB) a PricewaterhouseCoopers zveřejnily celkové tržby za internetovou reklamu včetně třetího a čtvrtého kvartálu i celého roku 2005. Zpráva se týká trhu v USA a tržby za on-line reklamu dosáhly hodnoty 12,5 miliardy dolarů. Ve srovnání s rokem 2004 jde o 30% nárůst. Hlavním zdrojem příjmů pro majitele webů se stává vyhledávání (41 %, zřejmě PPC) a prodej na zobrazení (21 procent). Největšími inzerenty jsou firmy, které se zaměřují na prodej běžným zákazníkům. Nejvíce je zastoupen prodej (47 %), následují automobily (20 %), aktivity pro volný čas (14 %) a zábava (10 %). Internet tvoří na americkém trhu jen 5 % z celkového obratu.
21. 4. 2006 7:41 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Vyhledávač a katalog Yahoo vydělal 160 milionů, přičemž loni to bylo 204,6 milionů dolarů. Celkové tržby vzrostly o 34 procent na 1,57 miliardy dolarů. Těchto hodnot dosáhl Yahoo v důsledku konkurenčního boje s Googlem. Yahoo je údajně silné v grafické reklamě, která roste. Měsíční návštěvnost Yahoo je 402 milionů návštěv bez započítání Japonska a Číny. Počet shlédnutých stránek dosáhl hodnoty půl miliardy za měsíc. Pro srovnání: V roce 2004 dosáhly tržby Seznam.cz 553 milionů korun. Zisk českého portálu dosáhl 110 milionů Kč. Ve stejném roce dosáhl Google tržeb 1,6 miliardy dolarů. Zisk byl 437 milionů dolarů.
21. 4. 2006 7:07 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Zkuste si na morfeo.centrum.cz zadat do vyhledávacího pole název nějaké domény bez uvozovek. Pokud potom stisknete na tlačítko Hledej, zobrazí se vám prázdná bílá stránka. Ostatní hledání funguje bez potíží. Problém se vyskytne pouze v případě, když zkoušíte hledat název nějaké domény. Centrum.cz už bylo o problému informováno. Aktualizce: 19. 4. 2006 11:04 jsem dostal informaci, že byla chyba opravena.
19. 4. 2006 9:20 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Na Lupě vyšel článek Personalizace vrací úder. Autor v něm srovnává různé přístupy portálů a vyhledávačů k uživatelským úpravám hlavní stránky webu. Na základě svých zkušeností konstatuje, že je personalizace osobní stránky teprve někde na začátku. Hlavní potíž je v pomalosti. Jednotlivé externí RSS zdroje a skripty jsou příliš velké. Nabíhání osobní stránky by logicky mělo být rychlé. Když si ovšem aktivujete spousty rozšíření, bude vám třeba Google Personalized Home nabíhat neskutečně pomalu. Jistým řešením by podle mého názoru mohlo být stahování těchto externích zdrojů včetně doprovodných JavaScriptů přímo na počítač. Odtud by se poté načítaly mnohem rychleji než přes RSS a Internet. Svoji personalizovanou homepage nedávno spustil Seznam.cz.
19. 4. 2006 7:07 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Venku začíná být hezky, máte na stole notebook a chcete si jít sednout na lavičku? Potřebujete přitom prohlížet nějaké konkrétní webové stránky a v okolí není žádná dostupná wi-fi? Mohl by vám pomoci užitečný program s názvem Webaroo. Ten vytváří na žádost uživatele "balíčky" stažených webových stránek. Ty je možné posléze prohlížet i bez připojení k Internetu. Software údajně zvládá i vyhledávání. Přirovnal bych jí k oblíbené utilitě Teleport Pro, která slouží ke stahování off-line verzí celých webů. Rozdíl je v ceně. Webaroo je zcela zdarma. Program jsem si stáhnul na počítač a během týdne ho postupně vyzkouším. O své poznatky se s vámi podělím v delším zápisku. Zároveň uvítám i vaše dotazy nebo zkušenosti s tímto či jiným programem.
19. 4. 2006 0:05 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
Na českém internetu se objevuje další formát reklamy. Tentokrát se s ním setkají posluchači internetových rádií na portálu Live.cz. Play spot je reklama, kterou uslyší posluchač před spuštěním streamu internetového rádia. Protože tyto reklamy nejsou součástí samotného vysílání, nevztahují se na ně omezení stanovená Radou pro rozhlasové a televizní vysílání. Za jedno přehrání spotu zaplatí inzerent zřejmě 1 Kč. Způsob platby je označován termínem PPL (pay-per-listen). Play spot je možné cílit podle času a stanic. Není ovšem možné přehrát spot uživateli pouze jednou a provozovatelé Live.cz navíc uvažují o minimální platbě 3 000 Kč. Tato částka může některé drobnější inzerenty zbytečně odradit od vyzkoušení této reklamy. (Opraven odkaz na Live.cz, za upozornění děkuji).
18. 4. 2006 23:48 | Radim Hasalík | [Více]
Rychlá navigace:
Sekce |
Blogy |
Tvůj Deníček |
Rubriky |
Ohlasy |
Alternativní Formáty
<<< Novějąí články (stránka 13 z 44) Starší články >>> (celkem článků: 658)
ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Web neměří žádnou návštěvnost, ani nesbírá osobní údaje. Proto tady není cookie lišta.