Brouzdej.cz


Přečtěte si: všechno | články | krátce





Doporučujeme: vyhrajte reklamní USB flash disky podle vašeho vlastního návrhu.

Živnostníkův web krok za krokem - 2. díl

Pokračování našeho seriálu se bude tentokrát věnovat změnám webu jednoho drobného živnostníka. Nechám vás nahlédnout do nejdůležitějších statistik návštěvnosti. Došlo také ke zvýšení počtu nově příchozích návštěvníků z vyhledávačů, na stránkách se objevila speciální vánoční nabídku a osobní blog. Ten je propojený s mým blogovacím systémem Brouzdej.cz.

První díl mého seriálu vám představil starý web české výtvarnice Jany Hasalíkové a změny, kterými tyto stránky prošly.

Čekání na vyhledávače
Na začátku bylo nutné počkat na příchod vyhledávacích robotů, kteří stránku přidají do svých databází. Když jsem zhruba v patnácti letech vytvářel původní verzi webu, neznal jsem všechny zásady tvorby moderních webových stránek. Přístup z vyhledávačů byl na staré stránky velmi malý a z mého pohledu nemělo cenu zřizovat přesměrování na nový web. Tomu také odpovídal počet příchozích návštěvníků z vyhledávačů. V září to byl zdroj nových potenciálních zákazníků jen ve 12,23 procentech. S tím jsem také počítal a kromě prvního dílu tohoto seriálu na Brouzdej.cz jsem zařídil odkazy na všech svých webech. Odtud přišlo na stránky výtvarnice Jany Hasalíkové celkem 68,71 procent návštěv.

Podle výsledků Google Analytics však odkazy z cizích webů přivedly pouze návštěvníky, kteří si prohlédli několik stránek a odešli. To si vysvětluji tím, že šlo o stránky, které tematicky nesouvisely s výtvarným uměním. Samotný web byl spuštěn 16. září, první lidé z výsledků vyhledávání vyhledávače Google přišli 19. září. Jeden přístup přišel z vyhledávače "search", což je podle zjištění konzultantů Dobrého Webu ve skutečnosti zkreslený a nepřesný údaj, protože může jít také o české vyhledávače (více v článku Chodí na váš web návštěvníci přes vyhledávač Search?).

Situace se výrazně zlepšila až další měsíc. Dne 4. října přišel na webové stránky Maluje.cz první návštěvník z vyhledávače Seznam.cz. Vyhledávače tedy na web v říjnu přivedly více než sedmdesát procent všech návštěv.Neméně zajímavý je i podíl konkrétních vyhledávačů. Google si z pomyslného koláčového grafu ukrojil 33 %, Seznam.cz přivádí 56 procent a zhruba deset procent návštěvnosti tvoří ostatní vyhledávače.

Blog jako podpora podnikání
Postavili byste úspěch svého podnikání na něčem, co nemůžete přímo ovlivnit? Vyhledávače jsou známé tím, že jednou za čas mění algoritmy a tím i někdy výsledky hledání. Jestliže na na Maluje.cz chodí 70 % lidí z vyhledávačů, je to na jednu stranu dobře, ale zároveň to představuje poměrně velké riziko. V případě, kdy dojde ke změně ve výsledcích hledání nebo se objeví nová konkurence, počet příchozích návštěvníků může klesnout. Proto jsem se rozhodl přidat na web osobní blog. Ten je přímo propojený s blogovacím systémem Brouzdej.cz, takže autorka blogu může využívat všechny výhody (a nevýhody; nic není dokonalé), které nabízíme ostatním bloggerům.

V jednom svém článku jsem položil otázku, jak může firemní blog podpořit váš byznys. Ještě jsem se nedostal k napsání druhého dílu, takže zkusím vysvětlit výhody blogu v tomto svém příspěvku.

1. Možnost získání návštěvníků z různých RSS přehledů, webových, softwarových čteček a katalogů

Nemyslím si, že bude počet těchto návštěvníků nějak závratný. Přesto jde o další zdroj návštěvnosti. Registroval jsem proto RSS kanál na Pravednes.cz, službě Jyxo články, Kratce.cz a Krab.cz. Blog jsem také registroval u všech tří nejdůležitějších katalogů.

2. Rozšíření návštěvníků o pravidelné čtenáře, kteří jsou naladěni na "stejnou vlnu"

Na blog mohou chodit návštěvníci pravidelně, aby si přečetli, co je nového. Předpokladem je ovšem pravidelná aktualizace. Blogy mohou být také zdrojem pro média. Například článek o internetovém bankovnictví jsem psal na základě informací z blogu.

3. Náhrada neosobního eShopu

Třetí důvod je poměrně neobvyklý. Nemám čas na webu programovat jednoduchý internetový obchod (možná později) a open source variantu OpenCart se mi nepodařilo nasadit z důvodu omezení na straně serveru. Pro jsem se rozhodl zkusit experiment a nabízet zboží přímo prostřednictvím blogu. Je to vyřešeno jednoduše. V rámci článku v blogu bude umístěn odkaz na objednávkový formulář. Není to však blog maskovaný za eShop - takový nápad už tady byl o a zřejmě neměl úspěch. Cílem bude, aby byly zápisky v blogu osobní - autorka by mohla například prozradit zdroj své inspirace nebo přiblížit čtenářům, jak strávila víkend. Určitě bych ještě našel další důvody, proč by mohl blog podpořit podnikání na internetu. To si však nechám do některého z dalších dílů tohoto seriálu.

V každém případě se podařilo splnit ten nejdůležitější cíl, který jsem si při tvorbě stránek dal. Objednávky od zákazníků chodí a v tuto chvíli by podle mých propočtů měl být bez problémů zaplacen hosting i doména. Nedovedu si ovšem představit, že by za vlastní web Jana Hasalíková platila kolem 30 000 korun, jak navrhuje grafik a webdesigner Jan Řezáč. Odpovídající cena za web pro malého živnostníka je podle mého názoru někde na hranici 5 000 - 10 000 korun. Malý živnostník se klidně může obejít bez CMS, vstupní analýzy a dalších činností, které tvorbu firemního webu zbytečně prodražují.

Související
Živnostníkův web krok za krokem - 1. díl

| Radim Hasalík







ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Hostováno u FORPSI | Doporučujeme: webmaster tools