Brouzdej.cz


Přečtěte si: všechno | články | krátce





Doporučujeme: vyhrajte reklamní USB flash disky podle vašeho vlastního návrhu.

Hotel u Lípy: místo nabídky souhlas s ochodním sdělením

Známý Hotel u Lípy, který byl Úřadem pro ochranu osobních údajů potrestán pokutou za rozesílání nevyžádaných obchodních sdělení, pokračuje ve stejné taktice. Tentokrát rozesílá žádost o vyslovení souhlasu se zasíláním obchodních sdělení.

Hotel u Lípy proslul nikoliv kvalitou ubytování nebo zásadní odlišností od konkurence, ale hromadným obesíláním adresátů nevyžádanou e-mailovou reklamou. Úřad pro ochranu osobních údajů, odpovědný za dohled nad dodržování zákonů v této oblasti, si dlouho s firmou nevěděl rady. Nakonec po prošetření údajně 360 stížností udělil provozovateli hotelu pokutu.

Firmě se zřejmě tento způsob e-mailového marketingu vyplácí, protože dnes dorazila do mojí schránky následující nabídka:


Vážení potenciální hoteloví hosté a obchodní partneři,

žádáme Vás tímto o souhlas se zasíláním obchodních sdělení. Udělit souhlas můžete přímo na našich internetových stránkách: www.hotelulipy.cz . Obsahem těchto sdělení je zejména upozornění na novinky a mimořádné akce v rozsahu činností našeho hotelu na www stránkách: http://www.hotelulipy.cz/default.php?id=1&lang=cz&page=aktual

Automaticky získáte 30% až 50% slevu na ubytování, udělíte-li souhlas se zasíláním obchodního sdělení v uvedeném rozsahu registrací na našich stránkách: Registrace-30%

Rádi Vás uvítáme a přejeme pěkný den

HOTEL U LÍPY


Jak dodržet zákon a nenaštvat uživatele
Pokud nechcete naštvat případné budoucí zákazníky a riskovat pokutu, zkuste postupovat opačně a nabídnout jim nepravidelně zasílaný užitečný e-mailový zpravodaj. Už několik let například odebírám Alertbox od Jakoba Nielsena, uznávaného světového odborníka na obor použitelnost internetových stránek.

Když jsem ještě pracoval ve vydavatelství IDG, posílali jsme čtenářům jednou měsíčně Newsletter PC World a Newsletter GameStar. Každé přihlášení čtenářů jsem ručně ověřoval zasláním e-mailu na příslušnou adresu a bez potvrzení nebyl e-mail přidán do databáze. Čtenáři se rovněž mohli přihlašovat prostřednictvím kuponu pro předplatné. Celkově se nám přihlásilo několik tisíc čtenářů. Přestože veškeré adresy byly ověřovány, několikrát se mi stalo, že hromadně posílaný e-mail někteří čtenáři nahlásili jako spam. Bylo pro ně jednodušší kliknout na příslušné tlačítko v rozhraní svého bezplatného e-mailu než se pokusit odhlásit jinou cestou. Po této zkušenosti jsem začal upozornění na možnost odhlášení přidávat rovnou do průvodního e-mailu.

Pokud nemáte vlastní aplikaci pro rozesílání podobných e-mailových zpravodajů, může se vám hodit například online služba MailChimp. Za přijatelný drobný poplatek vám nabídne poměrně propracované možnosti, jak zajistit pravidelné zasílání e-mailů. Jejich služba se však nedá využít třeba pro rozesílání tiskových zpráv - firma vyžaduje aktivní souhlas adresáta, což v případě tiskovek není zrovna ideální řešení.

Jestliže vám z nějakých důvodů nevyhovuje webové řešení, můžete sáhnout po software s názvem Group Mail Free. Tuto aplikaci jsem používal pro rozesílání již zmíněných e-mailových zpravodajů IDG. Nevýhodou bezplatné verze je omezení v počtu e-mailů v rámci jedné založené skupiny adresátů. Jedna "složka" může obsahovat maximálně 100 příjemců.

| Radim Hasalík







ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Web neměří žádnou návštěvnost, ani nesbírá osobní údaje. Proto tady není cookie lišta.