Brouzdej.cz


Přečtěte si: všechno | články | krátce





Doporučujeme: vyhrajte reklamní USB flash disky podle vašeho vlastního návrhu.

Bojujte proti spamu v komentářích

Filův blog upozorňuje na jeden z nových způsobů boje proti spamu v komentářovému spamu. Občas se totiž vyskytnou zcela naivní firmy, jejichž pracovníci zneužívají diskuse ke vkládání reklamy.

Novým způsobem boje proti komentářovému spamu je tzv. chongqing. Jedná se o využití vyhledávačů. Vezmete si klíčová slova, která používá ve své reklamě "váš" spamer. Tato slova vložíte do svých stránek jako odkaz, který míří na web Chongqed.org. Tím docílíte toho, že se při hledání těchto klíčových slov zobrazí na prvních místech ve výsledcích hledání právě web Chongqed.org. Pokud návštěvník klikne na tento server, zobrazí se mu informace o boji proti komentářovému spamu. Když odkaz nasměrujete přímo na konkrétní stránku věnovanou "vašemu" spamerovi, přečte si návštěvník informaci, že dotyčná firma ke své propagaci zneužívá spam. Autor Fílova Blogu si rovněž zřídil svoji zvláštní chongqing sekci, kde zobrazuje první úlovky.

Nemyslím si, že právě chongqing přispěje k omezení komentářového spamu. Autor blogu může mít pocit, že tomu drzému spamerovi pěkně znepříjemnil život. Ve skutečnosti na dotyčnou firmu pouze vrhnul Google bombu, což je přesně případ, kdy se více lidí domluví a hromadně odkáže na nějakou stránku. V odkazu zároveň uvedou například hanlivý či posměšný text. Příkladem takové bomby může být například anglické sousloví osudové selhání. Když někdo hledal tento dotaz, zobrazil se mu na prvním místě odkaz vedoucí k životopisu George Bushe. Známým vrhačem vyhledávačových bomb je také Lukáš Mižoch, který již několikrát požádal ostatní bloggery, aby odkázali na jeho článek věnovaný špatnému přístupu konkrétní české firmy k zákazníkům. Jestliže jste zkusili později hledat název firmy, zobrazily se vám později odkazy na zvláštní sekci. Bombu házel také uznávaný webdesignér Petr Staníček na zloděje svého designu. Kdysi jsem byl terčem podobného vtípku a později o tom psala dokonce i Lupa.cz.

Připomenul jsem vám, jakým způsobem funguje Google bomba. Známý vyhledávač se ovšem rozhodl, že tyto hříčky poškozují kvalitu vyhledávaných výsledků. Po poslední aktualizaci vyhledávače již není možné bombovat googlem. Pokud se text nevyskytuje na odkazované stránce, nebere Google samotnému odkazu takový význam. Zkrátka nebudou hrozit už žádné další Google bomby.

Je otázkou času, kdy tvůrcům vyhledávačů začne vadit i chongqing. Vkládání spamu do ohlasů totiž nijak nezabrání. Komentářový spam totiž nejlépe vyřeší moderovaná diskuse anebo povinná registrace diskutujících. Jestliže by uživatel nebyl registrovaný, nemohl by vložit žádný odkaz. To by mohlo řadu spamerů dostatečně odradit. Zároveň by komentářové spamy vyřešilo inteligentní filtrování internetových odkazů v diskusi. Nové odkazy by bylo nutné ručně schválit. V každém případě mi tyto vyjmenované metody přijdou mnohem efektivnější než chongqing.

Související odkazy:
Diskuse a ohlasy pod články
Nové diskuse na Brouzdej.cz

| Radim Hasalík







ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Web neměří žádnou návštěvnost, ani nesbírá osobní údaje. Proto tady není cookie lišta.