Brouzdej.cz


Přečtěte si: všechno | články | krátce





Doporučujeme: vyhrajte reklamní USB flash disky podle vašeho vlastního návrhu.

Vydělávejte peníze psaním blogu

Profesionální bloggeři. Takto by se mohli označovat lidé, kteří začali psát svůj blog, nasadili na něj některý z reklamních systémů a vydělávají peníze blogováním. Příklady úspěšných zahraničních bloggerů přinesl časopis The Economist. Mohou čeští bloggeři vydělávat pomocí svých weblogů? Americká výzkumná organizace Pew uvádí, že pouze 7 % bloggerů jako hlavní motivaci pro psaní uvádí vydělávání peněz. Podle výsledků ankety BlogCenzus 2003 má na svém blogu reklamu jen 2,6 % bloggerů. Výsledky zahraničního Blog Survey přitom uvádí 13,4 % blogů s placenou reklamou.

Na svém blogu s názvem Dooce píše Heather Armstrong kroniku svého života. Před lety začal její blog vydělávat peníze z umístěné reklamy, která se brzy stala hlavním zdrojem příjmu pro její rodinu. Nejen tento příklad ukazuje, že blogování je malý byznys.

Většinu z 57 milionů weblogů tvoří obyčejný obsah. Pokud si na blog některý z mnoha autorů umístí například kód reklamního systému AdSense, vydělá pouze několik centů. Americká výzkumná organizace Pew uvádí, že pouze 7 % bloggerů jako hlavní motivaci pro psaní uvádí vydělávání peněz.

Druhým typem weblogů jsou v podstatě magazíny, jejichž autoři se rozhodli využít možností blogů. Tyto blogy jsou spuštěny s podnikatelským záměrem, často placeným týmem a prodejním oddělením. Nejlepším příkladem je Gawker Media, která spustila blogy Gawker věnovaný klepům a Gizmodo o různých technologických hračičkách. Celkově provozují 14 weblogů a měsíčně zaznamenají 65 tisíc zobrazených stránek.

Také Jason Calacanis, zakladatel společnosti Weblogs Inc s weblogy Engadget, Autoblog a Joystiq potvrzuje, že blogy mohou vydělávat. Svoji firmu před rokem prodal AOL.

Prozovatel blogu GigaOm opustil své původní zaměstnání a najal dva další bloggery. Jeho weblog čte 50 0000 čtenářů denně, příjmy jsou "desítky tisíc" a náklady včetně platu dosahují 20 000 dolarů měsíčně.

Zdroj: Going pro

Mohou čeští bloggeři vydělávat?
Společný weblog Brouzdej.cz navštíví podle iAuditu každý měsíc přibližně 10 000 - 16 000 unikátních návštěvníků. Náklady na doménu jsou 654 Kč a webhosting stojí 2 235 Kč. Pokud by webhosting neplatil sponzor našeho webu, zaplatil bych celkem 2 889 Kč. Takto platím pouze za doménu již zmíněných 654 korun ročně.

Brouzdej.cz využívá jako reklamu bbText, protože klasická kontextová reklama se mi neosvědčila a reklamu ve výsledcích hledání nemá cenu na tento web používat. bbText je na tomto webu nasazen od května roku 2005, kdy jsem byl firmou Internet BillBoard přizván k veřejnému testování.

Podle statistiky zaznamenal dosud bbText celkem 655 132 impresí (zobrazení). Z toho 797 382x na něj lidé najeli myší a nechali si zobrazit reklamu. Celkem bylo zaznamenáno 16 016 kliknutí, což představuje CTR 2,01 %.

Průměrné CTR u všech druhů internetové reklamy (včetně té ve vyhledávačích, která je vysoko nad průměr a tento průměr vychyluje) je podle agentury DoubleClick 0,62 %. bbText dosahuje 1,15 % a bbKontext 0,25 %.

Budu chodit do práce
Od prázdnin loňského roku jsem pomocí kontextové reklamy vydělal asi tolik, že bych si mohl dovolit koupit rychlejší počítač pro kancelářskou práci. Když jsem celkovou částku přepočítal vyšel mi průměrný příjem z této reklamy na částku 1 600 Kč, což sice potěší, ale těžko bych z toho mohl žít.

bbText můžete najít také na weblogu Pooh.cz, který v říjnu navštívilo 64 358 unikátních návštěvníků. Autor blogu se sice příjmem z reklamy nechlubí, ale předpokládám, že vzhledem k návštěvnosti jsou příjmy za bbText velmi slušné.

Je ovšem nutné podotknout, že příjmy nad 10 000 Kč musím já a zřejmě také Pooh.cz přiznat úřadům a řádně zdanit.

Co když chci vydělávat?
Zatím jsem psal jenom o bbTextu. Další zkušenosti mám se systémem Google AdSense, který můžete vidět na Marknet.eu. Na Google AdSense se mi líbí, že ve statistice zobrazuje tzv. eCPM stránky. Je to skutečná cena za 1000 zobrazení a nápověda k tomu uvádí: "Jestliže například účastník vydělá 180 dolarů ze 45 000 zobrazení, CPM by se rovnalo $180/45, tedy 4 dolary." Celkem AdSense od října letošního roku přinesl do prasátka 10,46 dolarů.

AdSense zatím není možné vkládat do česky psaných stránek. Pokud nejste zařazeni do veřejného testování, porušíte tím podmínky reklamního systému Google AdSense. Můžete si ovšem vložit AdSense do výsledků vyhledávání nebo anglicky psaných stránek (to je případ Marknetu).

Dlouhodobě testuji také systém PayPal. Ten však funguje na zcela jiném principu - peníze vám musí věnovat některý návštěvník. Zatím jsem od jednoho člověka obdržel symbolicky jednu korunu. Hlavní problémy PayPalu vidím v tom, že po kliknutí na odkaz čeká případného zájemce dlouhý formulář v angličtině. Navíc PayPal není podle mého názoru mezi lidmi tolik rozšířen. Česká republika však postrádá kvalitní platební systém, který by umožňoval každému, aby se registroval a mohl jednoduše platit nebo přijímat peníze.

Vyzkoušejte sami
Teoreticky bych také mohl nabídnout prostor v inzertním tržišti Potenza. Bohužel nevlastním živnostenský list, takže tato možnost nepřipadá v úvahu.

Sami si můžete zkusit zjistit podmínky reklamních systémů eTarget, AdContext nebo AdFox. Zajímavé mohou být rovněž partnerské programy z nichž vybírám například cestovní kancelář Invia. Domnívám se, že úspěšnější v tomto případě mohou být blogy a stránky věnované cestování.

Jiný příjmový model se chystám vyzkoušet na Začínej.cz. Jakmile bude tato část hotova, rád se s vámi podělím o své zkušenosti.

PS: Kdysi hodně dávno jsem měl na Brouzdej.cz akci, kdy jsem přislíbil, že daruji 1 Kč z každého aktivního bloggera na charitu. Později jsem tuto akci zrušil, protože aktivních bloggerů je tady jen pár (zhruba deset). Už od založení Brouzdej.cz se snažím různým způsobem podporovat dobré nápady. Pokud tento článek čte zástupce některé charitativní nebo veřejně prospěšné organizace, napište mi prosím na blog(zavináč)brouzdej.cz. Uvidím, co pro vás mohu udělat..

| Radim Hasalík







ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Hostováno u FORPSI | Doporučujeme: webmaster tools