Obchodní dům Tesco spustil poměrně zvláštní internetový obchod s potravinami. Bez registrace nebo přihlášení vám nabídku zboží nezobrazí. Přidávám vyjádření od tiskové mluvčí firmy.
Při návštěvě internetového obchodu s potravinami na Tesco.cz jsem nevěřil vlastním očím. Takto si jedna z největších obchodních firem představuje eShop? Napsal jsem dotazy na tiskové oddělení a podělím se o odpovědi.
Proč na svých stránkách neuvádíte jasné a stručné informace o podmínkách nákupu online potravin a toho, jak služba funguje? Informace máte ukryty v nepřehledné nápovědě.
Stručný přehled kroků, které zákazník má udělat, je uveden na úvodní stránce a rovněž v záložce Nápověda, která popisuje přesně krok za krokem postup při objednání.
Můj komentář: bohužel nic takového na stránkách nevidím. Na zákazníka čeká jen formulář "Přihlašte se" a "Zaregistrujte se". Proč bych se měl přihlásit nebo registrovat, nikde není napsáno. Už samotné formuláře jsou vůči zákazníkovi nepřátelské. Na stránce zcela chybí jasné výhody, proč nakupovat online právě u Tesco.
Nápověda je skryta v prakticky neviditelné oblasti pod nadpisem "Zákaznická podpora". Pokud si zákazník nápovědu pokusí zobrazit, čeká ho dlouhý text. Lidé na Internetu nečtou.
Proč návštěvníka místo stručných informací o možnosti online nákupu přivítají dvě přihlašovací okna? Na stránce online nákupu potravin zcela chybí informace, že jde o online nákup potravin.
Naším cílem bylo, aby registrační stránka byla co nejjednodušší a samotný název Potraviny on-line jasně vyjadřoval, o jaký druh služby se jedná. Podrobnější informace jsou hned na úvodní stránce za registrací.
Můj komentář: úvodní stránka s přihlašovacími formuláři neobsahuje nikde (!) název Potraviny on-line. Zobrazovat podrobnější informace až po registraci je v době moderních webů 21. století nesmyslný krok, který nemá žádný důvod.
Zaměstnanec online oddělení Tesco.cz, který se pod daný web podepsal, by měl ve vlastním zájmu podat výpověď. Spustit podobný web je v dnešní době ostuda a někdo v Tescu odpovědný za online by se měl chytit za hlavu a začít pracovat na nápravě.
Nebo jsem sám, kdo si myslí, že by takto neměl vypadat moderní eShop s online potravinami?
Britské Tesco zobrazí zboží bez registrace nebo přihlášení. Rozhodně daleko lepší řešení:
Na dotazy odpovídala Eva Karasová, Corporate Affairs Manager, společnosti Tesco Stores ČR a. s.
| Radim Hasalík
ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Web neměří žádnou návštěvnost, ani nesbírá osobní údaje. Proto tady není cookie lišta.