Systém Sklik vyžaduje pro nastavení plateb prostřednictvím Peněženky autorizaci přes IČO. Jednou zadané údaje však nelze měnit. To je nepříjemné pro firmy i agentury, které spravují kampaně.
Aktualizace, 5. 9. 2011 - tým Skliku na Twitteru slíbil, že nevyhovující vlastnost nechají opravit: "Zapracujeme na změně současného stavu, který nevyhovuje ani Skliku ani jeho inzerentům.".
Se systémem Sklik.cz pracuji poměrně dlouho a mým klientům tato cílená reklama pomáhá získávat další zákazníky. Systém však obsahuje jedno velmi nepříjemné omezení.
Představte si, že jste začali podnikat jako živnostník (fyzická osoba). Daří se vám a situace vás donutí založit s. r. o. Logickým krokem by nyní bylo stávající nastavení u Skliku převést na novou firmu. Bohužel tím narazíte, protože Sklik (respektive Seznam Peněženka) neumožňuje změnu již jednou zadaných údajů. Dočtete se o tom například v nápovědě:
"IČ firmy, na kterou je účet v Peněžence autorizován, není možné změnit. V takovém případě si vytvořte nový účet v Peněžence (nové uživatelské jméno), vyplňte správné fakturační údaje a počkejte, až bude tento účet autorizován."
Vůbec by nevadilo založit v takovém případě nový účet na službě Seznam Peněženka. Jenže Sklik.cz neumožňuje vybrat, kterým "peněženkovým účtem" budete za kampaně platit.
Na stejný nešvar narazí jednotlivci i agentury, které přebírají po někom účet. V případě, že klient chce po agentuře ruční dobíjení účtu, agentura nemá od Seznamu fakturu. To platí i naopak. Mám klienta s údaji staré agentury v Peněžence. Pokud bych v kampani pokračoval, faktury se budou vystavovat na "starou" agenturu. To není po účetní stránce v pořádku.
Jak to vyřešit?
Jednou možností je založit nový účet a všechny kampaně do něj převést. Tím ovšem přijdete o veškerá pokročilá nastavení (nastavení pro obsahovou síť, regionální cílení, propojení s Firmy.cz, časové plánování a podobně). Rovněž ztratíte statistická data, která mají význam pro pozici inzerátů a dlouhodobé vyhodnocování kampaně.
U jednoho ze svých klientů jsem to vyřešil ponecháním původního nastavení, kdy byl klient ještě živnostníkem. Klient si posléze částku přefakturuje na s. r. o. Toto řešení mi přišlo vhodnější, než ohrozit úspěšnou kampaň migrací do nového účtu.
Řešením by samozřejmě bylo, kdyby Seznam.cz tuto chybu opravil.
Jak to dělá konkurence?
Etarget mi umožnil změnit fakturační údaje bez problémů. Klientovi jsem změnil kompletní údaje včetně firmy. Stačilo poslat jeden e-mail.
V Google AdWords bylo možné údaje upravit přes záložku Fakturace / Nastavení fakturace. Zde je volba s názvem "Údaje o DPH". Stačí kliknout na upravit a vše je vyřešeno.
Omezení Skliku (Seznam Peněženky) je tedy nesmyslné. Vymyslelo si ho finanční oddělení Seznam.cz a zřejmě si někdo chtěl zjednodušit práci na úkor pohodlí zákazníků. Sklik.cz tým jako takový s tím prý neumí nic udělat.
Tak se třeba někdo po zveřejnění tohoto článku chytne za hlavu a ledy se pohnou. Sdílejte, šiřte a tím tomu pomůžete.
| Radim Hasalík
ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Web neměří žádnou návštěvnost, ani nesbírá osobní údaje. Proto tady není cookie lišta.