Brouzdej.cz


Přečtěte si: všechno | články | krátce





Doporučujeme: vyhrajte reklamní USB flash disky podle vašeho vlastního návrhu.

Jak zvýšit počet zhlédnutých stránek

Některé weby prodávají internetovou reklamu inzerentům a jejich majitelé pečlivě sledují celkový počet zhlédnutých stránek. Tento údaj je důležitý, protože na něm závisí, zda se podaří splnit naplánované reklamní kampaně. Proto se někdy provozovatelé takových webů snaží zvýšit návštěvnost a stejně tak počet zhlédnutých stránek. Jak toho dosáhnout?

Pro základní seznámení se zákulisím internetové reklamy doporučuji sekci Jak funguje grafická reklama na webu od Dušana Janovského. V tomto příspěvku se budeme věnovat možnostem, jak zvýšit celkový počet zobrazení v rámci webu (pageviews, page impression, zhlédnuté stránky).

1. Kvalitní obsah
Nikoho asi nepřekvapí, že na první místo patří kvalitní obsah. Na zajímavý článek nebo stránku mohou mířit odkazy z mnoha různých webů, služeb typu Facebook, diskusních fór a tradičních médií. Díky nezávislým doporučením se může (ale nemusí) stránka zobrazovat na prvních místech ve vyhledávačích. Čím více bude stránka odpovídat hledané problematice, tím více ji lidé budou navštěvovat. Výsledkem je tedy zvýšení počtu zobrazení.

Někdy se tomuto výsledku musí trochu pomoci. Nástroje pro měření návštěvnosti webu vám například prozradí, jaká klíčová slova zadali lidé ve vyhledávačích než se dostali na váš web. Zkuste na Seznam.cz nebo Google.com zadat tato klíčová slova, prohlédněte si okolní odkazy a také umístění vašeho webu. Odpovídá to tomu, co asi návštěvník hledal? Zkuste stránku upravit, přidat více informací, souvisejících odkazů nebo požádejte majitele souvisejících webů o umístění odkazu. Za dva až tři měsíce (nebo dříve) se na web znovu podívá robot vyhledávače a stránku znovu posoudí.

2. Rozdělte dlouhé články
Tato finta se používá často v zahraničí. U nás jsem ji viděl na serverech vydavatelství IDG. Když jsem dnes zkoušel najít příklad, už jsem žádný takový článek neobjevil. Využil ji třeba zpravodajský server Aktuálně.cz u dlouhého rozhovoru s Radkou Bémovou, manželkou primátora Béma.

Je to jednoduché. Pod článkem se většinou nachází seznam dalších kapitol. Nevýhodou je, že se v takovém článku daleko hůře hledá. Případné odkazy na článek navíc nemají pro roboty vyhledávačů takovou hodnotu, protože lidé mohou odkazovat jen na jednu část článku. Když je zkrácení příliš velké, neobsahuje článek dostatek klíčových slov. V delším textu je přitom šance, že se příslušná klíčová slova budou přirozeně opakovat.

Rozdělení článku jsem zkusil v době, kdy jsem byl šéfredaktorem ITBIZ.cz. Jak jsem předpokládal, čtenost druhé části byla nižší. Známé pravidlo totiž říká, že lidé na Internetu nečtou. Schválně: kolik dlouhých článků jste v poslední době opravdu přečetli?

3. Odkazujte sami
Když na vás nikdo neodkáže, odkazujte na sebe sami. Stačí najít související aktuální diskusi, vložit rozumný příspěvek k věci a přidat odkaz na váš blog (web), kde se k problému vyjadřujete podrobněji. Přitáhne to další čtenáře, kteří si na vašem webu mohou přečíst další stránky. Je nutné ovšem dodat, že to funguje až do chvíle než cizí diskuse či článek zastará. Potom se přísun nových návštěvníků zastaví. Totéž platí pro různé služby typu Linkuj.cz, které umožňují lidem hodnotit oblíbené odkazy.

4. Podporujte komunitu
Na ITBIZu vychází pravidelně komiks. Poměrně brzy jsem zjistil, že se začaly na webu objevovat upravené verze těchto komiksů. Často byly dokonce mnohem vtipnější než původní verze. Proto jsem se rozhodl tyto komiksy pravidelně zveřejňovat.

V případě odborného média navíc musíte sledovat, zda se náhodou nezhoršilo složení čtenářů. Inzerenty totiž zajímá, zda za své peníze osloví zhruba skupinu lidí, kteří odpovídají zadání jejich kampaně. Zajímavé bylo, že se zveřejňováním komiksů remixů struktura návštěvníků nezměnila. Na ITBIZ stále chodili manažeři, ředitelé IT a čtenáři z oblasti středního managementu.

5. Cizí obsah
Služby jako Marknet.cz nebo Weblogy.cz z cizího obsahu čerpají veškerou návštěvnost. Fungují totiž jako jednoduchá webová RSS čtečka. Načtou si titulek a úvodní upoutávku. Výsledek? Mnoho návštěvníků na tyto weby přijde z vyhledávačů. Samotní majitelé webů o nic nepřichází, protože jim služba přitahuje další čtenáře. Udělejte si tedy tematickou RSS čtečku a můžete ze stejné výhody také těžit.

Tím přehled tipů na zvýšení počtu zhlédnutých stránek rozhodně nekončí. Volné pokračování pro vás připravím někdy příště. Velmi však ocením, když se podělíte o svůj názor v diskusi nebo mi napíšete e-mail.

Děkuji.

| Radim Hasalík







ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Web neměří žádnou návštěvnost, ani nesbírá osobní údaje. Proto tady není cookie lišta.