Brouzdej.cz


Přečtěte si: všechno | články | krátce





Doporučujeme: vyhrajte reklamní USB flash disky podle vašeho vlastního návrhu.

iDNES spouští nevýhodný katalog pro firmy TOPkontakt

Zpravodajský portál dnes oznámil spuštění firemního katalogu TOPkontakt. Ten nabízí firmám bezplatnou registraci. Podnikatelé si navíc mohou zaplatit přednostní pozice a reklamu na portálu, která je ovšem přesměrována na katalog.

iDNES se svým novým firemním katalogem TOPkontakt vstupuje na trh internetových "zlatých stránek", kde působí silná konkurence v podobě Firmy.cz a Centrum Holdings.

Základní zápis v katalogu je zdarma a podle mého názoru bohatě stačí. Může totiž posloužit jako jeden z mnoha zpětných odkazů a částečně jako zdroj dalších návštěvníků. Kromě toho nabízí iDNES také přednostní pozice a zobrazování reklamy na svých vlastních webech. Bohužel tyto reklamy se zobrazují pouze ve chvíli, kdy návštěvník aktivně klikne na záložku "Firmy". iDNES tedy prodává reklamu, která není vidět na první pohled. Jedinou smysluplnou výhodu tak představuje vyhledávání, které po vybrání pole "ve firmách" nabídne rovnou výpis firem z TOPkatalogu.

TOPkatalog - hlavní strana

Registrované společnosti se zobrazují v záložce "Firmy". Jako první je přitom aktivní záložka Počasí, takže si uživatel musí překliknout.

TopKontakt v dolní části stránky

Na záložku Firmy je opět nutné ručně překliknout (první je AutoModul).

Tato reklama není vhodná pro každého. Odkaz totiž směřuje přímo do katalogu TOPkontakt a nikoliv na samotnou stránku inzerenta. V podstatě tedy platíte iDNESu za to, že na jeho vlastní web přivedete další návštěvníky. Pokud navíc přijdou na váš firemní zápis v rámci TOPkontaktu, mohou jednoduše začít procházet katalog a najít vaší konkurenci. Konkurenční firmy se dokonce zobrazují přímo ve vašem profilu.

Konkurence v profilu

Nejen, že platíte iDNESu za přivedení návštěvníků na váš profil, ale ještě se vám v rámci profilu zobrazují konkurenční firmy.

Naopak reklamní systémy jako jsou například Sklik, Etarget, Google AdWords nebo produkty firmy Internet BillBoard přivedou návštěvníka přímo na váš firemní web.

Pro koho je TOPkontakt vhodný
Jestliže nemáte vlastní firemní stránky, můžete jako první krok zkusit registraci na TOPkontaktu a následnou inzerci v rámci iDNESu. Nezapomeňte uvést důležité výhody vaší firmy a dejte si práci s vyplněním profilu.

Dodržujte základní pravidla: stručnost, srozumitelnost a psaní textu bez použití VELKÝCH PÍSMEN. Nepoužívejte v textu vykřičníky. V případě, že se chcete pokusit nalákat návštěvníka na vlastní web, zkuste takto pojmout váš firemní zápis v katalogu (například "Pro každého návštěvníka z TOPkontaktu 30% sleva"). Zatím však nevím, zda by takové poutání umožnila pravidla katalogu. Stejně tak ještě zjišťuji cenové podmínky pro přednostní výpisy.

Související
iDNES.cz otevřel drobnou inzerci. Teď má na reklamu každý

| Radim Hasalík







ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Web neměří žádnou návštěvnost, ani nesbírá osobní údaje. Proto tady není cookie lišta.