Brouzdej.cz


Přečtěte si: všechno | články | krátce





Doporučujeme: vyhrajte reklamní USB flash disky podle vašeho vlastního návrhu.

Vytvořte si firemní blog, ale zapomeňte na tiskové zprávy

Mezi veterány českých firemních blogů patří bezpochyby Ivo Lukačovič, zakladatel Seznam.cz. Nedávno se blogy objevily na Jobs.cz, blogovat začalo sdružení CZ.NIC, blog mají ve Vodafone nebo třeba internetové bance mBank. Podle svých zkušeností jsem připravil několik praktických rad.

Firemní blog se může stát zdrojem návštěvnosti vašeho webu, podporovat značku, odlišnost od konkurence a zároveň jde o výborný zdroj informací pro novináře i veřejnost. Důvody pro spuštění weblogu jsem shrnul ve svém článku České firmy pomalu objevují výhody blogů.

Nebudeme si nic nalhávat. Většina českých firem a osobnosti zatím (až na čestné výjimky) blogovat neumí. Výborně je to vidět na některých bloggerech, kteří přijali nabídku VIP blogů nebo firemní blog provozují zřejmě z donucení. Už jsem viděl několik firemních webů, kde se blog zvrhnul do zveřejňování tiskových zpráv.

1. Blog nejsou tiskové zprávy a reklama
Tiskové zprávy si dávejte do sekce, která je věnována médiím. Zapomeňte na reklamu. Do blogu nepatří.

Dalším problémem je pravidelnost. Pro blog platí stejná pravidla jako pro webové stránky. Jednou měsíčně aktualizovaný weblog neplní svůj účel. Četnost aktualizací ovlivňuje, jak často k vám přichází roboti vyhledávačů. Teoreticky se může stát, že vyjádření ke kauze, zveřejněné v blogu, může ve vyhledávači předběhnout odkazy na články v ostatních médiích. Jisté je, že ve vlastním blogu máte daleko větší prostor než vám poskytnou novináři ve článku.

2. Pište blog pravidelně. Minimálně jednou nebo dvakrát týdně zkuste zveřejnit zajímavý článek.

Firmy také většinou nedovedou pracovat s komunitou. Dělejte soutěže, ptejte se, zveřejňujte odpovědi na dotazy čtenářů, vstupujte do diskusí nejen na svém blogu a nebojte se kritiky.

Vzpomínám si, že Ivo Lukačovič na začátku řešil otázku, zda na svém blogu povolit nebo zakázat komentáře. Názorů svých zákazníků se bát nemusíte, pokud máte čisté svědomí a chováte se eticky. Můžete zavést moderovanou diskusi, která vám umožňuje kontrolovat obsah příspěvků. Nejedná se přitom o cenzuru, jak mnozí "bojovníci za svobodu slova" čas od času vykřikují v různých diskusích. Jde pouze o právo majitele webu, které bych přirovnal k právům majitele bytu nebo domu. Tomuto tématu jsem se věnoval ve svém článku Zprávy Google: chybí významná česká média, stěžují si vydavatelé.

3. Nebojte se komentářů čtenářů. Nemažte kritické komentáře. Můžete ale bez obav smazat na první pohled nesmyslné nebo vulgární příspěvky. Nejedná se přitom o cenzuru.

| Radim Hasalík







ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Hostováno u FORPSI | Doporučujeme: webmaster tools