Brouzdej.cz


Přečtěte si: všechno | články | krátce





Doporučujeme: vyhrajte reklamní USB flash disky podle vašeho vlastního návrhu.

Eurotel obtěžuje platící zákazníky

Jsem zákazníkem společnosti Eurotel. Řádně a včas platím všechny došlé faktury. Protože jsem nechtěl každý měsíc převádět peníze ručně pomocí on-line bankovnictví, rozhodl jsem se aktivovat souhlas s inkasem. Naivně jsem se domníval, že to nebude pro největšího mobilního operátora problém. Jenže jsem se zmýlil. Eurotel totiž zaspal dobu...

Inkaso je pohodlný způsob platby. Své bance jednoduše řeknete, že souhlasíte s tím, aby si někdo pravidelně odečítal z vašeho účtu peníze. Pro klid vaší duše je možné nastavit limit a v případě jeho překročení banka transakci nepovolí. Inkasní platba je výhodná pro obě strany. Firma si stahuje peníze automaticky v předem dohodnutých časových intervalech. Jestliže není na účtu dostatečný zůstatek, zkouší se odečtení peněz z účtu v jiném termínu.

Každá společnost postupuje v případě platby inkasem různým způsobem, a tak jsem jako první zkušeně vytočil zákaznickou linku *11. Operátorka mi vysvětlila, že nejprve musím osobně navštívit svoji banku s vytisknutou Žádostí o platbu inkasem z účtu. Tuto žádost mi musí banka potvrdit a já bych jí měl poslat na adresu Eurotelu. Nevěřil jsem vlastním uším. V jednadvacátém století jsem žádán, abych chodil do banky a nechával si potvrzovat nějaký eurotelí dokument! Nehorázné a neuvěřitelné. V té chvíli jsem považoval za zázrak, když slečna nechtěla, abych své potvrzení odeslal kouřovými signály anebo poslal po poštovním holubovi.

Do banky nechodím. Svůj účet spravuji přes internetovou aplikaci služby Servis 24. Můj on-line bankovní účet je chráněný před zneužitím osobním číslem, heslem a navíc každou transakci musím potvrzovat pomocí autentizačního kalkulátoru. Ten vypadá jako malá kalkulačka a je chráněn opět jiným heslem. Když zvolím požadované informace o bankovním převodu, musím do příslušného pole zadat ověřovací kód z kalkulátoru. Zadám tedy na již zmíněné malé kalkulačce částku, předčíslí, číslo účtu a kód banky. Potom se mi zobrazí unikátní číslo, které přepíši do zvláštní kolonky. Jakmile příkaz odešlu, je uložený ke zpracování a banka mi zároveň posílá informaci na e-mail. Je to relativně pohodlné, rychlé a ke spokojenosti mi chybí snad jenom sympatická bankéřka.

Nechtěl jsem chodit do banky a později stát frontu na poště. Proto jsem operátorce Eurotelu vysvětlil, že mi navrhovaný postup nevyhovuje. Infožínka mi tedy poradila, abych potvrzenou žádost z on-line banky zaslal faxem. Přístup k faxu sice mám, ale opět mi tento nemravný návrh přišel na dnešní dobu zastaralý. Já jsem platící zákazník a pokud mne Eurotel nechce ztratit, bude se muset naučit nové věci. Ve svém on-line bankovnictví jsem tedy nastavil souhlas s inkasem a potvrzení od banky jsem poslal na adresu info@eurotel.cz společně s mým telefonním číslem. Zároveň jsem zavolal na jejich infolinku a operátora informoval o svém dalším postupu. K mému velkému překvapení neměl žádné námitky.

Když jsem si kdysi pořizoval levný tarif Slyším vás u mobilního operátora Oskar (platba jen 10 Kč měsíčně, 5 minut ve špičce na mobil, 30 minut na pevnou linku), nastavoval jsem způsob platby v jeho virtuální Samoobsluze. Svoji banku jsem tenkrát kontaktoval prostřednictví telefonního bankéře. Všechno to byla záležitost několika minut a třetí mobilní operátor si od té doby bere zasloužený bakšiš bez mého zásahu.

Možná jsem příliš náročný zákazník. Eurotel je ovšem jednička na českém trhu a měl by se podle toho chovat. Nutit zákazníka běhat do banky s eurotelím papírem je v dnešní době internetu pěkný trapas. Považuji to dokonce za nevhodné obtěžování zákazníka. Pokud se lidem z Eurotelu nepodaří nastavit souhlas s inkasem na základě mnou dodaných podkladů, začnu vážně uvažovat o změně mobilního operátora. Já jsem zkrátka zákazník a své peníze budu dávat firmě, která je schopná komunikovat moderním způsobem.

Eurotel byl požádán o stanovisko, které budu publikovat ve svém dalším zápisku.

Odkazy
Eurotel - postup při platbě inkasem
Servis 24

| Radim Hasalík







ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Web neměří žádnou návštěvnost, ani nesbírá osobní údaje. Proto tady není cookie lišta.