Dnes ráno mi do mojí e-mailové schránky dorazil e-mail od technické podpory Google Adwords, což je systém kontextové reklamy. Google mi v něm oznamuje, že mi zablokoval účet, protože některá má klíčová slova byla "zpomalená".
Automat od Google mi poslal následující e-mail.
Chtěli bychom Vás upozornit, že systém AdWords zpomalil dodávku některých Vašich reklam, protože jedno nebo více klíčových slov
nedosahuje minimání požadované míry prokliku (MP).
Je nezbytné, abyste své reklamy co nejdříve revidoval(a). Pokud budou Vaše klíčová slova nadále dosahovat míry prokliku nižší, než je námi požadované minimum, může je náš systém zcela vyřadit.
Podle našich záznamů byl váš účet zpomalen dříve už dvakrát. Protože toto je potřetí, co systém váš účet zpomalil kvůli nízké účinnosti, budeme vám účtovat poplatek 150,00 za obnovení účtu.
Proč se zlobím na Google
Nelíbí se mi především poslední věta, kdy mi Google oznamuje, že bude za obnovení účtu požadovat poplatek 150 Kč. Když jsem nastavoval svojí kampaň, vybral jsem si záměrně velké množství poměrně přesných slov. Některá slova mi Google rovnou označil jako V testování a jiná jako Čekající. Tato slova se nevyhledávají často, provozovatel Adwords by z nich neměl skoro žádné peníze a já bych z nich získal jen velmi málo kliknutí. Proto jsem je okamžitě odstranil. V seznamu mojí kampaně tedy zbyla slova, která byla označena jako Normální.
Absurdní na celé situaci je, že mi Google chce účtovat poplatek za opětovné obnovení účtu. Reklamy se přitom vůbec nezobrazily, protože jsem ještě na účet provozovatele neuhradil požadované poplatky. Poplatek za aktivaci účtu mi Adwords započítal, přestože jsem ve výpise klíčových měl jenom slova, která se zobrazují normálně.
Přístup Google Adwords je pro mne velkým zklamáním. Při definici klíčových slov nemohu tušit, jaká z nich budou málo vyhledávaná. Když podle doporučení Google ponechám pouze slova, která se zobrazují normálně, jsem potrestán za nějaké "zpomalení účtu". Rozumíte tomu? Já tedy ne.
| Radim Hasalík
ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Web neměří žádnou návštěvnost, ani nesbírá osobní údaje. Proto tady není cookie lišta.