Dostaly se mi do rukou (Trend marketing 4/2006) částky, které firmy investovaly v roce 2005 do reklamy v mediích (tisk, TV, Rádio, venkovní reklama). Věděl jsem, že to jsou veliká čísla, ale nikdy mi nedošlo, jak veliká ve skutečnosti jsou. Nedá mi to, abych se s Vámi o několik zajímavých informací nepodělil. Pro mnohé z Vás budou vysoké částky opravdu velkým překvapením.
Začněme ale hezky od spodních příček tabulky. Nad 200 milionů za rok 2005 se dostali například Ford, Mountfield, Orion, Kinder atd… Zde mi jako nejefektivnější připadá reklama Mountfieldu, u kterého bych očekával daleko větší částku, na to, jak často jejich reklamy sleduji v televizi… přesto více než polovinu částky tvoří výdaje do tiskové reklamy. Zajímavý koláč je u Kinder, který do televize investoval téměř celou částku.
Do druhé ligy (firmy investující do mediální reklamy kolem 500 milionů korun) můžeme zařadit Danone, Walmark (Multivitamín Marťánci), Opavia. Všechny jmenované firmy investují víceméně pouze do televize.
No a máme tu top 3 zadavatelů. Kdo jiný by to mohl být než mobilní operátoři. Částky vynaložené na reklamu dosahují částky 1 000 000 000, kde jediný T-mobile tuto hranici v loňském roce překonal. ¨Všichni operátoři investují rovnoměrným způsobem do několika skupin. Televize ale u všech dominuje s více než 50% podílem.
Bylo mi vždy jasné, že částky vynaložené za reklamu nejsou malé, že ale dosahují miliardy, jsem si nikdy neuvědomil.
| marketer
ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Hostováno u FORPSI | Doporučujeme: webmaster tools