V poslední době se v novinách, časopisech, na internetu setkávám s názory, že firmám chybí Vize. Je to veliká chyba. Nelze si stanovovat pouze krátkodobé cíle, navíc provázané s finančními.
Dlouhodobá vize je důležitá součást firemní strategie. Obsahuje v sobě základní sdělení, kterým firma ukazuje své sebevědomí, odhodlanost. Ale i záruku pro své současné i budoucí partnery: „Máme spoustu energie a naše cíle nejsou malé“. U vize není podstatné dodržování termínů, není důležité, jestli ji splníme dnes, zítra nebo za 20 let. Důležité je mít cíl, snahu něco dokázat. Dělat vše pro to, abychom se k naší vizi přiblížili co nejdříve.
Jen Vize nestačí
Aby měla vize smysl, musí ji uvěřit i „firemní uklízečka“. Vize dává zaměstnancům důkaz, že jeho práce má smysl. Že i on je součástí něčeho velikého, významného. Zaměstnavatel by se měl snažit o maximální vysvětlování a propagaci vize.
Znám ve svém okolí několik firem, které si stanovily svou vizi. Zaměstnancům ji dali napsanou na kartičce k výplatní pásce. Tím to skončilo. Kdybyste se zeptali zaměstnanců, těžko Vám někdo vizi odříká. S novou vizi musí přijít i změna v personální politice. Při slabé a nedůsledné vnitrofiremní propagaci má vize nulový účinek.
Firma, které se podaří dobře zformulovat vizi a dokáže ji s úspěchem předat i svým zaměstnancům, má větší šanci na úspěch. Získá si tak velkou loajalitu svých pracovníků, kteří uvěří v to co dělají. Zvýší to jejich snahu a produktivitu. To se zákonitě musí odrazit na lepších výsledcích firmy. A to přece stojí za tu námahu, nemyslíte?
| marketer
ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Hostováno u FORPSI | Doporučujeme: webmaster tools