Brouzdej.cz


Přečtěte si: všechno | články | krátce





Doporučujeme: vyhrajte reklamní USB flash disky podle vašeho vlastního návrhu.

Přenositelnost čísel, bič na zákazníky i nové operátory!

Rozmohla se další vlna, ne nepodobná vlně ohledně EU. Tentokrát se to týká přenositelnosti tel. čísel, myslíte, že je to dobrá zpráva hlavně pro zákazníky? Jak to vidím já vůbec ne. Zdá se mi, že všichni to zase vidí jen z té hezké stránky a o špatných mlčí...

Děsí mě hlavně přenositelnost čísel mezi pevnou telefonní sítí a mobilní, mezi kterýmiž cenami jsou největší rozdíly. Myslím, že můžou nastat dvě situace :

I. Všichni operátoři sjednotí cenu hovoru do všech sítí, jako to už například udělal Oskar a T-mobile.

  1. Místo toho, aby spořiví, nebo naopak tak moc volající jedinci, případně firmy si mohli jednotlivé hovory vyřizovat z čísla, které je zrovna nejvýhodnější a volat všude za cenu třeba cca 3 korun (ve firmách navíc toto obstará chytrá ústředna). Nově můžou všude volat opravdu za úplně stejnou cenu, jenže ta už nebude 3 koruny, ale 5kč, protože samozřejmě operátoři museli vypočítat nějakou střední částku, kde se jim to ještě vyplatí.
  2. Odpadne spoustu zvýhodnění pro volání do vlastní sítě. Takže majitelé SIM s tarifem Slyším Vás, nebo dalších speciálních SIM a tarifů, kde měli například hodinu volání do vlastní sítě zdarma, prostě utřou nos a prodělají další peníze.
  3. Když se objeví nový operátor, zatímco takový Oskar to měl ještě dost jednoduché a i například díky výhodným SMS a volání do vlastní sítě nalákal spoustu teenagerů a jejich známých, aby k Oskarovi přešli a ti jim tedy mohli volat levněji, teď by měl nový operátor smůlu, musel by přijít s cenou jako ostatní, jenže zatímco třeba u TM se volá z poloviny do jeho sítě a z poloviny do jiných, takže při vyrovnání cen ji mohl nasadit na 3/4 původní do jiných sítí, nový operátor toto bude muset dost dotovat a zezačátku hodně prodělávat.

II. Před vytočením čísla se nám přečte název operátora, u kterého zrovna volaný je, případně cenu, za kterou tento hovor u svého operátora máme

  1. Platí bod I 1, i když už jen u těch firem, protože staré ústředny nebudou schopny rozeznat podle úvodní hlášky, kam se to volá a případně zavěsit a volat z jiného čísla a i kdyby to uměli nové, znamená to minutu čekat než ústředna zjistí, kam se to volá a vytočí tu správnou linkou. Samozřejmě je tam možnost nějakých vyrovnávacích pamětí čísel
  2. Pokaždé, když někomu voláte musíte poslouchat už naprosto zprotivený hlas, který vám vykládá, kam voláte (chudí předplacenkáři znají) a nejhorší to bude, voláte-li třeba 15ti známým, aby jste je pozvali na nějaký sraz, případně ve firmě, když člověk něco potřebuje sehnat a obvolává dodavatele, pak je tam dost kritické i ta ztráta času
  3. Pořád, chcete-li co nejvíce ušetřit, musíte sebou tahat 3 SIM karty

Má to samozřejmě i výhody. U obou případů si můžou zvolit operátora, který je jim opravdu zrovna nejmilejší a nemusí se bát, že se jim změní číslo a to tedy budou muset zase všem známým a obch. partnerům oznamovat, a to už vůbec nemluvím o vizitkách a podobně. A potom u první varianty navíc spořiví lidé nemusí sebou tahat tři telefony nebo SIM, stačí jim jen jedna s operátorem, který má například nejlevnější službu, kterou zrovna nejvíc využíváte. I když to možná nebude platit. Stejně si nechají jednoho, který má levné sms, druhého, který zase třeba data a třetího na MMS:-)

Každopádně ať zvítězí kterákoli z variant můžete čekat zdražení a chaos. Jak jsem totiž už psal v bodu I. 1, u ústředen velkých firem nebude možné rozeznávat, přes kterou síť mají přepojit hovor, takže firmám se to prodraží tak jako tak. I když nové firmy ušetří za ústřednu, ovšem díky, které by ušetřili ještě řádově více...

To samé všichni ostatní, sice ubyde šetřivým starosti s tím, která předvolba patří kterému operátorovi a kolik za volání tam zaplatí, ale na druhé straně si to zjednodušení pěkně zaplatíme. A není volba se tomuto vyhnout. Prostě typický znak západní "demokracie", kvůli pár lidem, co chtějí mít své číslo i u jiného operátora, my všichni vysypeme peněženku. A kdo na tom opravdu vydělá? Jen pár lidí, kteří se kdysi rozhodli pro špatného operátora a potom hlavně operátoři, kteří budou mít kromě EU další bezva záminku pro zvýšení zisku.

Já jsem každopádně proti. Nejen, že to každopádně přinese zdražení, možná i teď dost levných cen volání u pevné linky mimo špičku, ale hlavně tvrdě to omezí novou konkurenci a další nástroj telek. firem, jak si lákat zákazníky - nízké ceny ve vlastní síti

Zajímá mě, jaký na to máte názor Vy, případně, na které klady nebo zápory jsem zapomněl

| JIBorg







ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Web neměří žádnou návštěvnost, ani nesbírá osobní údaje. Proto tady není cookie lišta.