V jedné emailové konferenci o ochraně spotřebitele se objevil příspěvek, který bych opravdu nečekal. A dokládá, že mezi námi stále žijí naivní lidé s komunistickou morálkou, kteří si myslí, že cizí lidé nebo firmy by měli platit za jejich omyly. A tak, protože jsem měl trochu horší den a potřeboval jsem si na někom zchladit žáhu jsem mu odepsal...
Původní zpráva neznámého pisatele z konference:
> Eurotele!
>
> Při telefonování z mobilu ve tvé síti jsem si -jenom náhodou- všiml
> následující skutečnosti v situaci, kdy volaný má aktivovanou Hlasovou
> schránku.Jakmile se tato ozve a začne vykládat, abych po zaznění zvukového
> znamení zanechal vzkaz, potom i když tuto možnost nevyužiji a okamžitě
> -ještě před zvukovým znamením- ukončím spojení, přesto mi z kreditu odebereš
> několik korun, jako bych tuto službu využil!
>
> Připadá mi to stejně nehorázné, jako kdybych na ulici vrazil do poštovní
> schránky a byl poštovním zřízencem násilím obrán o 6,50Kč za možnost vhodit
> do schránky dopis, byť žádný nemám. Co si to vlastně dovoluješ, strhávat si
> peníze za nic?! Zkus mi to vysvětlit. Touhle záludnou lumpárnou si přijdeš
> na pěkné miliony, že, Eurotele?
> Slušným a normálním jednáním z tvé strany by bylo hlášení: "Dovolal jste se
> do Hlasové schránky. Nechcete-li zanechat vzkaz, ukončete spojení. Jinak
> vyčkejte a po zazvonění zanechte vzkaz, který bude zpoplatněn." Co ty na to?
A já mu odepsal:
Pane,
nechápu, proč touto zprávou otravujete ve zdejší konferenci. Věc, kterou
popisujete je naprosto správná a opodstatněná. Přece Eurotel (dále ET) musí ten
hovor spojit a to, že na druhém konci to zvedne hlasová schránka nebo ï třeba
fyzický záznamník jej vůbec nemusí zajímat, prostě s někým/něčím hovoříte a toto
vám ET zprostředkoval, takže za to chce zaplatit.
Když už tam pletete tu klasickou poštu, je to asi takové jako když pošlete dopis na adresu, kde daný člověk už nebydlí a ten si ji tedy nevyzvedne, ale pošťák tam jít musí. Pošta a i ET při požadavku na službu toto nemůžou vědět a tedy přijmou Vaši objednávku, vynaloží na její splnění určité náklady a to že prostě v jejich silách nebylo Vám vyhovět už prostě není jejich problém, oni proto udělali vše. Navíc i tento můj příklad je oto špatnější, že Vaše chování je spíš nenormální než to, že si například někdo splete adresu nebo nemá novou toho komu píše, oboje aniž by to věděl.. ET nemůže zato, že Vy nechápete, že když dotyčný volaný má zapnutou schránku rád by se dozvěděl co mu chcete, aby si to mohl později přehrát a vy to místo toho položíte. Je jen dobře, že Vám to strhne kredit, případně se započítá do účtu, protože pak by to i lidé mohli zneužívat pro vzkazy přes úvodní zprávu a další podvody...
Vlastně se divím že se neplatí i prozvánění. Na to vynakládá operátor v podstatě stejné prostředky jako na volání. A mimochodem, dovolaní se do hlasové schránky jiné osoby se platí u všech našich operátorů a co mám zkušenost i ve světě tomu není jinak
A jaký je Váš názor na tento "problém"?
| JIBorg
ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Web neměří žádnou návštěvnost, ani nesbírá osobní údaje. Proto tady není cookie lišta.