Brouzdej.cz


Přečtěte si: všechno | články | krátce





Doporučujeme: vyhrajte reklamní USB flash disky podle vašeho vlastního návrhu.

Čas jsou peníze

V dnešní době se vše točí kolem "zelených papírků" a na věci, které znamenaly v dřívějších dobách něco, čeho si lidé vážily, se zapomíná....

Správce mi trošku upravil popisek, takže pro nezasvěcené - jedná se o slohovku do školy na téma Čas jsou peníze.

Takže máme tu snad již finální verzi:

Čas jsou peníze

"Kdo nemá peníze, je chudý. Ale kdo nemá nic než peníze, je nejchudší." Oldřich Fišer

V dnešní době se vše točí kolem tzv. "zelených papírků" (jak říká můj spolužák) a na věci, které znamenaly v dřívějších dobách něco, čeho si lidé vážily, se zapomíná.

Co takové přátelství? Sice úplně nevymizelo, ale lidé se honí za penězi a na nic jiného nemají čas. Schválně, kdy jste si naposledy vyrazili někam s přáteli odreagovat se a na chvíli na nic nemyslet? Nebo se jen tak "poflakovali" či zírali do stropu? Přečetli si knížku nebo si zašli do kina? Že jste na to neměli čas? Ano, o tom to je. Pracovali jste do úmoru a na nic jiného nemysleli ...

Neříkám, že bez peněz se neobejdete. Bohužel, v dnešní době jste bez nich "nahraní". Nic nedostanete zadarmo a jak praví staré dobré české přísloví - "Bez práce nejsou koláče". Ale je pracování (a tím související vydělávání peněz) podstatou našeho života? Nebudu a hlavně se nechci pouštět do složitých filosofických otázek, jestli je lepší mít spokojenou manželku (či manžela) a dvě roztomilé děti nebo to chtít někam dotáhnout tak, aby vaše jméno něco znamenalo. Ne, tato práce má být o něčem jiném.

Také je tu všudypřítomná reklama. Myslím, že se lidé dají rozdělit do tří skupin. První je ta, která reklamní letáky nečte a vyhazuje rovnou do koše, reklamy v televizi přepíná. Druhá si leták přečte, ale pokud nemá delší zájem o koupi určitého zboží a nehledá tak nejlevnější nabídku, nenechá se reklamou ovlivnit a věc, o kterou nemá zájem nekoupí. No a třetí skupina nakupuje jedině podle vzhledu výrobku, reklamní letáky hltá jako nějakou detektivku a jen co otevře nový super či hyper market stojí ve frontě před obchodem. To lidé vyhodí celou výplatu za věci, které by za normálních okolností nekoupili a nakonec zjistí, že je stejně nepotřebují.

Myslím, že od tohoto se vše odvíjí. Lidé potřebují peníze, aby si mohli dopřát spokojený život, ale na druhou stranu nikdy spokojeni nebudou, protože jak řekl Eduard Fiker: "Nejvražednější touha je touha po penězích."

Co si pod tímto citátem můžeme představit? Zabrousíme na chvíli do skupiny celebrit. Denně si můžeme přečíst, že hollywoodské hvězdy mají na kontech miliony, ale jejich rodiče nemají pomalu ani na nájem, žijí na okraji společnosti a jejich dcera/syn je nenavštíví jak je rok dlouhý, protože se za ně stydí? Ale co kdyby se z nich hollywoodské hvězdy nestaly a oni žili sice na okraji společnosti společně se svými rodiči, ale byli by šťastní, protože by měli jeden druhého? A to už vůbec nemluvím o tom, že čím více peněz člověk má, tím více "skrblí". Nejmenovaný sportovec vzal děti na výlet do Disneylandu, oni chtěli koupit párek v rohlíku, ale otec jim to zakázal, protože na parkovišti před areálem ho měli o dolar levnější ... Toto vše potvrzuje platnost pravidla čím více peněz, tím větší škudlil, skrblík, lakomec, hamoun, sobec ...

Co říci na závěr? Někteří lidé jsou "odolní" vůči penězům (nenechají si kvůli nim přece zkazit život), druzí jsou jejich obětmi. Zase se mi nabízí vysvětlit tuto situaci českým příslovím. "Oheň je dobrý sluha, ale špatný pán." Myslím, že to jde uplatnit i v tomto případě. Peníze jsou dobrý sluha, ale špatný pán. Nemyslíte?

Tak to bysme měli ...

| Darmy







ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Hostováno u FORPSI | Doporučujeme: webmaster tools