Brouzdej.cz


Přečtěte si: všechno | články | krátce





Doporučujeme: vyhrajte reklamní USB flash disky podle vašeho vlastního návrhu.

Odpolední hovor: infožena na drátě

Bylo nádherné sluneční odpoledne a můj mobilní telefon začal vyzvánět. Na druhém konci se ozval příjemný dívčí hlas a já měl tu čest osobně hovořit s infoženou. Dnes vám budu vyprávět o kráskách ze zelených linek...

Pracovat na lince zákaznického servisu není žádný med. Každý den čelíte náporu volajících zákazníků, odpovídáte na jejich často neuvěřitelné dotazy a posloucháte rozčarované hlasy nespokojených klientů. Kvalita a informovanost infožen se přitom velmi odlišuje.

Noví operátoři obvykle zvládnou základní dotazy a když jde do tuhého, přehazují vás ke zkušenějším kolegům. Na placené lince jedné nejmenované banky jsem takto strávil 10 minut. Slečna mne přepojila do patřičného oddělení, operátor si vyslechl můj problém a pravil, že mi dokáže pomoci. Během následující konverzace ovšem svoji pomoc odvolal a doporučil mi, abych se zastavil osobně na pobočku. Padesát korun za hovor mi už nezaplatil.

Český Telecom dezinformuje
Vzpomínám si i na svůj další problém, kdy jsem od operátorky Českého Telecomu získal informaci, že je možné na lince ISDN používat službu Memobox Komfort Plus. To je šikovná věcička, protože kromě záznamíku dokáže zadarmo posílat zprávy do jiné schránky. Moji rodiče tímto způsobem bezplatně komunikují s babičkou a dědou v Praze.

Při samotném zřizování ISDN linky mi ovšem jiná operátorka sdělila, že na této lince je možné provozovat pouze základní verzi Memoboxu. Rodiče by tak byli ochuzeni o posílání zpráv. Následovalo volání na všechny strany, ověřování informací a osobní návštěva místní pobočky. Tamější velitelka volala do Call Centra v Brně a potvrdila mi špatnou zprávu.

Osud ovšem zasáhl v náš prospěch, protože jsem narazil na technika žlutého obra a ten mi sdělil, že nechápe proč mi operátorky (včetně nejvyšší vedoucí brněnského Call Centra) tvrdily takové hlouposti. Od mého rozhovoru s technikem uplynul jeden den a ledy se pohnuly. Na ISDN lince najednou bylo možné zřídit Memobox Komfort Plus a infoženy konečně podávaly správnou informaci.

Na skok u červeného Oskara
Hůře jsem dopadl coby zákazník usměvavého čtverečku jménem Oskar. Když jste si u Českého Telecomu koupili Kartu X, mohli jste volat svým příbuzným přes bezplatnou linku s předvolbou 800. Volání z mobilu tak bylo zadarmo, odečítala se jen symbolická částka z Karty X. Majitelé mobilů toho ovšem zneužívali, takže jako první přikročil mobilní operátor Paegas k zpoplatnění volání na toto speciální číslo Telecomu.

Jako zákazník Oskara jsem zavolal na jejich informační linku, vysvětlil operátorce že bych chtěl volat na číslo Karty X ze svého mobilního telefonu. Informoval jsem jí, že konkurenční Paegas zpoplatnil volání na číslo Karty X a zajímalo mne, jestli k podobnému kroku přikročil i Oskar.

Infožena se přeptala kolegů a sdělila mi, že Oskar volání na číslo Karty X nezpoplatňuje. Měsíc poté mi přišla faktura, kde bylo účtováno volání na číslo Karty X, jako hovor do pevné sítě. Za několik minut volání jsem tak zaplatil neuvěřitelných 500 Kč. Fakturu jsem reklamoval, Oskar uznal chybu operátorky, ale odmítl již zaplacenou částku vrátit. Zamítl i mé druhé odvolání proti vyřízení mé reklamace.

Infožena na drátě
Včera mi odpoledne zazvonil mobilní telefon a sympatickou slečnu jsem svým dotazem očividně zaskočil. Řekl jsem totiž přibližně tuto větu: "Dobrý den, DarkMaster, jak vám mohu pomoci?" Infožena zakvokala překvapením, ale naštěstí se rychle vzpamatovala. Volá z Eurotelu a má pro mne zajímavou nabídku.

Protože svůj mobilní telefon používám i v práci, otázal jsem se, zda chce se mnou hovořit soukromě anebo služebně. Byl jsem nachystaný v případě služebního hovoru infoženu odkázat na svého kolegu, který má pod palcem záležitosti ohledně mobilních telefonů. Leč infoženka nebyla na tento dotaz připravena a znovu se zasekla.

Když jsem jí ozřejmil, že pod pojmem soukromý hovor nemám na mysli pozvání na rande, ulehčeně si oddychla a plynule navázala na svoji úvodní větu. Během několika minut jsem se dozvěděl, že Eurotel sleduje mé výdaje za telefon a jako zákazníkovi předplacené karty Go by mi tedy vřele doporučila přechod na tarif.

Výhody od strýčka Příhody
"Získáte nové výhody a řadu věcí zadarmo," vyjmenovávala mi slečna, "budete si moci také zadarmo nakoupit novou Go kartu v hodnotě 600 Kč za pouhých 95 Kč," dodala. Zeptal jsem se infoženy, jestli je vhodné označovat nákup karty v ceně 95 Kč slovem zadarmo. Slečna se opět zasekla a omluvila se.

Pokusila se mi také nabídnout výhodné odkoupení telefonu za zvýhodněnou cenu. Projevil jsem však nečekanou informovanost a nabídku odmítnul s tím, že telefon získám, jen když se upíši ďáblu, pardon Eurotelu, na předlouhé dva roky. Zkusila mi nabídnout tarif Go Individual. Marně - tento tarif znám pod pouze pod názvem Individual. Slečna se omluvila s tím, že pracuje na Go lince. Přesto v našem rozhovoru ještě několikrát hovořila o tarifu Go Individual.

Dozvěděl jsem se mimo jiné, že mne Eurotel považuje za velmi významného zákazníka. Slečna tuto větu řekla tak sugestivně, že jsem si zapálil v kanceláři doutník, nohy si položil na stůl, nalil do pohárku vychlazené Chinzano a požádal nadřízeného o masáž krčních svalů. Jsem významný zákazník Eurotelu. Zní to lahodně.

Minuty strávené v rozhovoru s infožínkou byly příjemné. Dobře jsme si s Irenkou popovídali a já se s ní rozloučil se slovy, že si od této chvíle budu muset dávat větší pozor na své výdaje za mobilní telefon. Přešel jsem na tarif Obsazeno a poslední dobou volám jen z okna.

16.7.2003

| DarkMaster







ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Web neměří žádnou návštěvnost, ani nesbírá osobní údaje. Proto tady není cookie lišta.