Tentokrát byla při spamování využita webová aplikace Emailer od české společnosti Dimar. Spam obsahoval soutěžní nabídku i možnost odhlášení. Má cenu na spamera podávat stížnost?
Ještě než se dostanu k představení dalšího českého spamera a nástroje, kterým svoji nevyžádanou poštu rozesílá, chtěl bych se vrátit k otázce, zda má cenu na české spamery podávat stížnost. Osobně si myslím, že stížnosti a medializace těchto případů pomáhá vytvářet povědomí o tom, že je spaming na černé listině a solidní podnikatelé by tento marketingový nástroj neměli používat. Když dostanete každý den do své e-mail schránky pět neužitečných nabídek od amerických spamerů, proti nimž není obrana, myslím si, že stojí za to zastavit alespoň české spamery. Nedávno jsem byl u svého známého, slušného a solidního živnostníka a velice mne překvapilo, když nevěděl nic o Zákoně 138/2002 sb. Direct mail má ve své nabídce skoro každá reklamní agentura. Jedna taková agentura mi kdysi nabízela své služby. Na můj dotaz, jestli lidé v jejich databázi souhlasili se zařazením, klidně odpověděla, že mohou poslat nabídku i bez vyžádání, pokud bude mít do 150 kb. Nic takového zákon o regulaci reklamy neuvádí. Když jsem stále chtěl vědět, jestli souhlasili adresáti se zasíláním nabídek, mi sdělila: "Tak docela ne, ale dáváme jim možnost odhlášení. Jakmile se jednou odhlásí, nebudou od nás žádné další nabídky dostávat." Nepřekvapilo mne to. Jedná se o standardní postup - jen málokterá agentura si vybuduje databázi adres. Zadavatelé kampaní si bohužel neuvědomují, že je spaming naprosto neúčinný nástroj a může se firmě i krutě vymstít. Svůj smysl má, na rozdíl od spamingu, zasílání newsletterů, které si příjemce objednal a vyžádal.
Spam zaslaný nástrojem Emailer jsem obdržel před několika dny. Předmětem nabídky byla soutěž o tablety do myček, což mimo jiné ukazuje i na špatné, respektive žádné zacílení. Nemám myčku a nádobí myji klasicky v ruce. Reklama a komerční nabídka má smysl jen tehdy, bude-li přesně zacílená na skupinu lidí, kterých se výrobek bezprostředně týká. Pokud bych se tedy někdy v minulosti registroval na webu výrobce těchto tablet do myček, přišla by mi jeho soutěžní nabídka jistě vhod. Takhle jsem byl jedině tak naštván, že mi někdo vnucuje věc, kterou nepotřebuji. Klasicky byla v e-mailu i možnost odhlášení z databáze - Nechcete-li od nás dostávat informace e-mailem, odhlaste se zde. Chybělo také oslovení nebo personifikace dopisu, což ukazuje, že je v databázi uložena pouze má e-mail adresa bez osobních údajů. Po pečlivém prostudování hlavičky e-mailu jsem zjistil, že e-mail neodeslal přímo výrobce tablet do myček, ale společnost Dimar, s.r.o., pomocí svého nástroje Emailer.
From duke.emailer.cz (localhost [127.0.0.1])
by duke.emailer.cz (8.12.9/8.12.9) with ESMTP id h470jMD2007143
Emailer je komerční nástroj, který mohou různé společnosti využít k rozeslání svých komerčních nabídek. Program nabízí personalizaci nebo tzv. trakování, což dává odesílateli informaci o tom, kdy byl e-mail otevřen a v kolik hodin kliknul příjemce na odkaz. Navíc jsou schopni předložit výpis činnosti jednotlivých příjemců. Dimar též převedla nabídku do HTML, což v mém klientu způsobilo naprosto strašné zobrazení. Mimochodem - za převední jedné nabídky do HTML si účtují neskutečných 5 000 Kč. Z jejich stránek jsem už nebyl schopen poznat, zda je součástí všech cen také databáze e-mailových adres. I když by adresu do systému dodal zákazník, dopouští se porušení zákona Dimar tím, že nevyžádanou poštu zasílá. Pokud jste byli touto nabídkou také osloveni, doporučuji vám podat stížnost na porušení zákona. Nebo snad chcete, abychom u nás dopadli stejně jako v Americe, kde je 10 reklamních nabídek denně běžnou záležitostí?
Pokud chcete přispět k boji proti spamerům a obdrželi jste stejnou nabídku jako já, vytiskněte si níže uvedený text, doplňte údaje a odešlete na Magistrát hl. m. Prahy. Vzpomeňte si na to, že Magistrát má se spamy již zkušenosti a v případě Media Online, s.r.o., již také uložil pokutu.
11.5.2003
| DarkMaster
ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Web neměří žádnou návštěvnost, ani nesbírá osobní údaje. Proto tady není cookie lišta.