Novinkou od 17.3., která zákazníky Eurotelu nepotěší, je omezená SMS brána. Můžete poslat pouhých 60 znaků a zbytek operátor doplní reklamou. Nad samotnou reklamou jsem včera začal uvažovat, protože je.... zajímavá.
Začal s tím T-mobile, když zavedl jako první placené posílání SMS přes Internetovou bránu. Je pravda, že jednotliví operátoři provoz svých bran dotovali a jejich zpoplatnění bylo logickým krokem. Navíc musíme vzít v úvahu skutečnost, že úspěch SMS žádný z operátorů nepředpokládal. Služba měla být pouhým doplňkem a hlavní tržby měli mobilní operátoři získávat z hlasových služeb. Přesto se mezi jednotlivými sítěmi přesune velké množství textovek a mobilní operátoři zavedli řadu služeb v oblasti obsahu. Různé SMS soutěže o lákavé výhry jsou jen dalším prostředkem k tomu, aby mohli mobilní operátoři od svých zákazníků získávat další peníze. Přidání textové reklamy nevyvolalo tak obrovskou vlnu odporu, jako to bylo v případě T-mobile, protože zákazníkům zůstalo alespoň těch 60 znaků zdarma.
Eurotel tedy vkládá za SMS poslanou z Internetu reklamu. Prozatím obsah zprávy vyplnil svým sdělením, které mne velice zaujalo. Jedná se o kladně naformulovaný text, který však ve spojitosti s obsahem vašich SMS může být velmi zajímavý. Nejprve se podíváme na samotný text:
#Tak jako jaro prinasi vice slunce do oken, stejne tak Eurotel prinasi vice dobrych zprav.
Miláčku, přijla tchýně!
A nyní se půjdeme podívat na modelové situace, které spojíme s oním reklamním textem. Manžel pracuje ve firmě, jeho věrná ženuška mu doma vytváří hřejivé teplo domova a náhle zazvoní telefon. Volá tchýně, kterou manžel nejen že nesnáší, ale co je horšího, tato dobrotivá žena se rozhodla oba manžele navštívit. Manželka pochopitelně nadšeně posílá z Internetu radostnou zprávu:
Milacku, mam radost. Ze nevis, kdo prijede? Tchyne!#Tak jako jaro prinasi vice slunce do oken, stejne tak Eurotel prinasi vice dobrych zprav.
Marketingový ředitel Eurotelu by jistě souhlasil, že příjezd tchýně není dobrou zprávou. Naopak, je to pohroma, která značí muži, aby si vymyslel 365 výmluv pro opuštění domova. Já osobně proti příjezdům tchýní nic nemám, avšak mezi lidmi něco v tom smyslu koluje.
Chci s tebou chodit!
Stydlivý studentík ukořistil číslo na jednu moc hezkou slečnu, která se mu velice líbí. Protože neví, jak dotyčné vyznat lásku, zvolí nejzbabělejší možnost a rozhodne se napsat SMS z Internetu. Bohužel 60 znaků je dosti omezený počet, takže mladík nemůže o své lásce příliš vykecávat a musí jít k meritu věci. Dívka SMS dostane, pomyslí si, zda mu náhodou nepřeskočilo v hlavě a odepíše také z SMS brány:
Ahoj DarkMastere.Ja prece chodim s Petrem!#Tak jako jaro prinasi vice slunce do oken, stejne tak Eurotel prinasi vice dobrych zprav.
Pokud byl marketingový ředitel Eurotelu někdy zamilovaný, tak dobře ví, že tato zpráva je pro stydlivého mládence velice nepříznivá. Možná byl pan ředitel velký frajer, který ve svém věku podobnou SMS s ledovým klidem přešel a svého konkurenta odstranil. Pokud by to byla pravda, tak mu píšu omluvenku.
Operace se nezdařila...
Zkušený chirurg MUDr. Uřízni operuje, operuje a posléze zjistí, že pitvá a pitvá. I když celou operaci konzultoval průběžně s přítelkyní na telefonu, vzal si 50/50 i nápovědu pacientů v čekárně, stačilo ufiknout nesprávnou tkáň a šest hodin operace bylo v háji. Zmožen a unaven se odpotácí k Internetu a posílá kolegovi SMS:
Operace se nezdarila. Pacient zemrel. MUDr. Urizni#Tak jako jaro prinasi vice slunce do oken, stejne tak Eurotel prinasi vice dobrych zprav.
Jak tedy vidíte, plyne z toho jasné poučení: nepoužívejte SMS bránu Eurotelu pro zasílání negativních zpráv. Snad odpovědným lidem z Eurotelu dojdou souvislosti včas a změní text na něco netrálnějšího, aby se SMS brána dala používat k čemukoliv.
Zveřejněno 18.3.2003 v mém bývalém deníčku
| DarkMaster
ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Web neměří žádnou návštěvnost, ani nesbírá osobní údaje. Proto tady není cookie lišta.