Brouzdej.cz


Přečtěte si: všechno | články | krátce





Doporučujeme: vyhrajte reklamní USB flash disky podle vašeho vlastního návrhu.

Jak zlikvidovat konkurenci

Celosvětově se pošle do schránek nic netušících lidí více než 70 % nevyžádaných zpráv. Nedávno mi v poště přistála nabídka slev jednoho obchodu s mobilními telefony...

Během několika dní jsem dostal od stejného odesílatele nevyžádaný reklamní e-mail s nabídkou slevy při nákupu mobilních
telefonů v jednom obchodě na Václavském náměstí. Zavolal jsem na číslo uvedené ve spamu a předstíral svůj zájem. Nepřekvapilo mě, když prodejce začal tvrdit, že o žádné nabídce posílané elektronickou poštou neví. Rozhodl jsem se proto obchůdek navštívit osobně.

Obléknul jsem si sáčko, kravatu a s image solidního byznysmena jsem vstoupil do jednoho průjezdu. Obchod s mobilními telefony byl v malé místnosti a personál tvořili pohodoví mladíci ve věku kolem 25 let. Ukázal jsem jednomu z nich vytištěný spam a vyprávěl mu smyšlenou historku o tom, jak pro svého nadřízeného vybírám mobilní telefon a jejich pozvánka mi přišla vhod.

Mládenec mi bez váhání vysvětil, že oni zprávu neposílali. Údajně je tím někdo chce poškodit, takže určitě podají žalobu na neznámého pachatele a mají obavy, jestli vůbec přežijí negativní publicitu či případný odliv zákazníků. "Teď je docela klid," řekl mi muž s kšiltovkou a vzal do ruky mobil, jehož číslo je uvedeno ve spamu. Jindy je prý situace horší. Vyprávěl mi, jak jim lidé zahlcují "za trest" jejich mobil SMS bombami anebo jim naštvaně nadávají. Svojí návštěvnou je poctil i známý novinář J. X. Doležal z Reflexu. Jednal férově a šel rovnou k věci.

Zeptal jsem se ještě, komu by vadila jejich existence a chlapík celkem ochotně uvedl pár obchodů s mobily v okolí. Chvilku jsme oba pokyvovali souhlasně hlavou, jak je takový špinavý konkurenční boj strašný. Žádné další informace jsem se nedozvěděl a majitel obchodu nebyl na prodejně k zastižení. Mladík mi předal okopírovaný leták s přehledem mobilů, na němž mi vyznačil několik manažerských telefonů. "Měl bych ještě jednu otázku," pravil jsem a ledabyle zalovil rukou v náprsní kapse. Pod žlutým světlem neonových zářivek se zalesknula kartička s nápisem TISK/PRESS: "Mohu si udělat několik fotografií?" Proměna zákazníka v novináře prodejce překvapila. Zeptal se udiveně, jestli výběr telefonu pro šéfa byla vymyšlená záminka pro získání podrobností o celé kauze. Vysvětlil jsem mu, že nejsem profesionální novinář a psaní je mým koníčkem.

Jeho verze o špinavém konkurečním boji by mohla být pravdivá. Přestože pravda může být zcela odlišná, stín pochybností zůstává. Odcházel jsem z obchodu a slyšel jeho rozrušený hlas, kterým vysvětloval kolegovi vážnost situace: "Ty vole, to byl novinář..."

Opravdu by se zavedená konkurence obávala malého obchůdku, který je zastrčený někde ve špinavém dvoře a je navíc nově otevřený? Pokud by spam skutečně posílali, proč nesouhlasí nabídka akčních slev s aktuálním ceníkem? Jedná se o špinavý konkurenční boj?

Jisté je však jenom jedno. Cyberzločin není dobré brát na lehkou váhu a myslet si, že nic podobného nemůže váš business ohrozit je velice naivní a bláhové. Virtuální síť umožňující skrýt pravou identitu představuje vážnou hrozbu již nyní.

| DarkMaster







ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Hostováno u FORPSI | Doporučujeme: webmaster tools