Česká republika slaví opět další úspěch. Podařilo se nám umístit na předních příčkách ve výsledcích evropského průzkumu mezi šestnáctiletými teenagery. Několikrát jsme dokonce překročili i evropský průměr.
Český človíček je nadmíru chytré stvoření. Pokud bychom usilovali o přední místa v jiných typech průzkumů, stálo by nás to hodně úsilí , práce a peněz. Špatná reklama je také reklama. Vymysleli jsme geniální způsob, jak se v zahraničí zviditelnit a nehnout ani prstem. Máme například světově proslulé taxikáře před nimiž varují všechny zahraniční brožurky a příručky cestovatele. Nedovedete si ani představit, kolik by naši zemi stála inzerce v těchto publikacích. Díky obětavosti našich taxikářů se o ČR hodně hovoří v zahraničí. Američtí turisté nadšeně vyprávějí, jak byli při cestě v jednom srbském městečku jménem Praha okradeni za bílého dne a vřele doporučují návštěvu svým přátelům.
Naše vynikající zdravotnictví před nedávnem upoutalo pozornost slavné spisovatelky, která dokonce vážně začala uvažovat, že by v dalším díle její Harry Potter utíkal z klecového lůžka Ústavu pro chorobomyslné kouzelníky. Justice se naopak proslavila u velkého evropského soudu, který většinou řeší podřadné případy krádeží evropských slepic a zákaz nošení turbanů ve Francii. Rovněž slavíme úspěchy v žebříčcích věnovaným drogám, kde jsme opět na předních místech. Kolumbijská mafie prý začíná uvažovat o pronájmu části pražského skleníku Fata Morgana v němž by mohla pěstovat různé zajímavé narkotické odrůdy.
O jeden z posledních úspěchů se postarali naši teenageři. Podařil se jim úctyhodný výkon, když přechlastali celou Evropu o 12 %. Opilost už zažilo 60 % mladých Čechů, přičemž jejich stejně staří vrstevníci mají průměr jen 50 %. Žabaři. Rekord rovněž držíme v kouření marihuany (44 % vs. slabýbch 21 %) a cigaret (43 % vs. 35 %). Šestnáctiletí jednoznačně vedou i v kouření (80 %) a malí Evropané je předhánějí snad jen v čichání rozpouštědel.
Další dosažené prvenství v záporně laděném průzkumu však podle Lidových Novin nevyhovuje každému. Například poslanci vážně uvažují o zákazu reklamy na alkohol a cigarety. Také chtějí snížit jejich dostupnost. Nedokáži si představit, jak se k tomuto kroku postaví zástupci výrobců lihovin a producenti tabákových výrobků. Ze zákulisí totiž prosakuje, že připravují své kampaně v časopisech pro mladé. Reklama na cigarety nebo alkohol by se měla nově objevit ve Čtyřlístku, CosmoGirl! a Mateřídoušce. Novému trendu se budou přizpůsobovat i časopisy. Například Bravo plánuje zavedení nové rubriky "Moje okno", které bude popisovat zážitky teenagerů po náročné párty. Rubrika bude úzce navazovat na známou dvoustranu "Moje poprvé". Osazenstvo Čtyřlístku bude podle dostupných informací trávit většinu svého volného času v hospodě, Fifinka si obarví vlasy na zeleno a Bobík začne hulit trávu. Jednotlivé vydavatelské domy se touto změnou snaží reagovat na vzniklou situaci, být více trendy a oslovit nastupující generaci.
Zkusil jsem také získat stanovisko šestnáctiletých. Když jsem na ulici zastavil jednoho odredovaného mladíka s piercingem v nose a požádal jej o jeho názor, odpověděl mi suše: "Víš, vole, párty jede, vole, chlast holky, yeah, sem fakt dobrej frajer a vo tom to je."
| DarkMaster
ABC Brouzdej ; blog @ brouzdej.cz | Přihlásit se Vytvořil Pavel Ptáček © 2003 - 2005 ( o webu ) | Web neměří žádnou návštěvnost, ani nesbírá osobní údaje. Proto tady není cookie lišta.